Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-06 15:26
Laatst heb ik bij Dell een XPS 13 besteld. Deze kwam afgelopen donderdag binnen, en vanaf het begin heb ik er problemen mee. Gelijk support gebeld, waar besloten werd een monteur te sturen om reparaties te verrichten. Ondertussen is het probleem nog niet opgelost, en zijn er nog meer problemen naar boven gekomen.

Uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat ik geen vertrouwen meer heb in het product en deze wil retourneren. Waarop mij doodleuk verteld wordt dat ik door het accepteren van een reparaties impliciet akkoord ben gegaan met het willen houden van het product, waardoor retourneren niet meer mogelijk is. Daarbij werd ook expliciet verteld dat bij het aanbieden van de reparatie mij de keuze geboden had moeten worden: of retourneren, of repareren en daarmee het retourrecht opzeggen. Voor de duidelijkheid: dit is dus absoluut niet gedaan.

Kan Dell dit zomaar maken? Doordat zij nalaten mij goed in te lichten betreffende de garantieregeling zit ik met een miskoop twv bijna 1000 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
Je kunt het gewoon omkeren:
Als zij niet in staat zijn aan hun leveringsplicht te voldoen, dan kun je de koop ontbinden.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Floppus

Adviseur

OL you need!

Leuke redenering; je hebt er problemen mee waardoor je het niet uit kan proberen zoals bedoeld in de wet koop op afstand. Je geeft ze de kans het in de staat te brengen dat je het wl kan proberen, en vervolgens wordt je om die reden geweigerd te mogen retourneren. Briljant...

Daarnaast is wet KOA dwingend recht; je kan er niet eens afstand van doen al zou je er honderden handtekeningen voor zetten en er ook echt afstand van WILLEN doen. Het is dus niet relevant f ze het hebben gezegd.

Met andere woorden: Dell verzint maar wat in een poging zich er makkelijk vanaf te maken blijkbaar in de hoop dat je het zo laat. Simpelweg even per e-mail laten weten en bevestiging vragen van ontvangst van jouw wens dat je ongedaan wil maken. Bij geen reactie even per aangetekende brief.

Vanaf het moment dat je je wens uit, is het verder niet zo relevant hoe lang het verder duurt - zolang de vertraging niet aan jou te wijten is.

Eenvoudig een betere customer experience door betere communicatie over elk medium, zonder je systemen aan te passen.
PlanetPress Connect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-06 15:26
Nog bedankt voor de goede raad :) Ondertussen toch een oplossing kunnen vinden via(toch) reparatie, maar deze informatie zal zeker nog eens van pas komen.
Pagina: 1

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*