Omruil Voorstel Philips

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508560

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Mijn slaapkamer tv is kapot gegaan en valt onder garantie.
Het betreft een Philips 32pfl7605.
De benodigde onderdelen zijn niet (tijdig) leverbaar en zodoende is mij zojuist een omruil voorstel gedaan.

Ik zou dan een 32pfl5008 krijgen zonder bijbetaling en met weer 2 jaar volledige garantie.
(overigens heb ik bij aankoop 3 jaar garantie bijgekocht bij de makro (makrogarant) dit ben ik dan natuurlijk kwijt, maargoed dat zou dan nu nog maar 1 jaar extra zijn.

Ik vind de nieuwe wel mooier met het dunne randje maar ga ik er wel echt op vooruit, of zie ik toch geen verschil? het is 2 series lager maar ook 2 jaar nieuwer. maar heeft bijvoorbeeld geen pixel precise HD en lichtsensor (donkere slaapkamer), maar wel weer Pixel plus HD :/
Ik vind dit wel heel moeilijk, bijvoorbeeld de helderheid is 450 vs 400, maar zie ik dit wel?
3D gebruik ik niet...
Maar de 5008 heeft weer wel 300Hz tov 100Hz... :|

Of moet (en kan) ik gewoon een 32inch 7000 serie eisen???
Of is dan de kans groot dat ik gewoon weken moet wachten???

Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen/adviseren? :?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zojuist gebeld met Makrogarant.

De verzekering vervalt bij een nieuw toestel.

Maar als ze hem ivm een defect omruilen voor een nieuwe en ik zou moeten bijbetalen en het blijft onder 70% van de nieuwwaarde, wordt dit vergoed excl 11 euro eigen risico.

Simpel rekensommetje is dan dat wanneer ik maximaal 332 (incl btw) euro bij hoef te betalen voor dezelfde 7000 serie, dit mij maar 11 euro eigen risico kost. (tv was spotgoedkoop destijds, 399,- ex btw)

Feit blijft dat de verzekering vervalt bij een nieuwe tv...

1 groot nadeel is dat er geen 32" 7000 serie meer is, de dichstbijzijnde is de 32pfl5008 (het moet een 2013 model zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 508560 op 03-06-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Niet mee in zee gaan. Het model wat je dan krijgt, 5000 serie, is een matig model tegenover wat je nu hebt. Het heeft geen 300Hz paneel maar een 50Hz paneel. Die 300Hz is een marketingtruc. Je gaat dus een flinke stap achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom staat er dan 300Hz?
Ik rekende me al rijk ;)

Kan me niet voorstellen dat dat zou mogen...

Het probleem is dat er geen 32" televisies meer zijn boven de 5008 serie
En een maat groter met bijbetaling wordt niet vergoed door de extra garantieverzekering van de makro.

(een eventuele bijbetaling voor een vervangende 32" tv nl. wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 508560 op 03-06-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44

Bever!

3

Kijk anders eens bij een ander merk tv, in 32"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gaat zo moeilijk als ik hem bij philips laat omruilen... ;)

En ik kan hem wel terugbrengen naar de makro, krijg dan het aankoopbedrag terug om een nieuwe uit te zoeken, maar voor 475 euro koop ik geen gelijkwaardige nieuwe televisie, lieftst met ambilight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je Ambilight wil is het je enige optie en zal niet zoveel onderdoen aan de 7605, maar met een Samsung f6400 heb je voor zo'n prijs (€469 na 16% aktie bij mediamarkt, laagsteprijsgarantie of even omfietsen?) echt wel beter dan de 7605.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 508560 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:54:
Waarom staat er dan 300Hz?
Ik rekende me al rijk ;)

Kan me niet voorstellen dat dat zou mogen...
En toch mag het. Er wordt immers niet geadverteerd met Hz maar met Hz Perfect Motion Rate (PMR). Sowieso leer je op een gegeven moment dat geadverteerde cijfers vandaag de dag geen waarde meer hebben in de wereld van technologie. Cijfers wijken enorm af van de praktijk en de werkelijke beleving. Het klinkt allemaal mooier dan het is.
Anoniem: 508560 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:15:
gaat zo moeilijk als ik hem bij philips laat omruilen... ;)

En ik kan hem wel terugbrengen naar de makro, krijg dan het aankoopbedrag terug om een nieuwe uit te zoeken, maar voor 475 euro koop ik geen gelijkwaardige nieuwe televisie, lieftst met ambilight...
Je hebt de garantie bij Makro, niet bij Philips. Contact opnemen met Makro dus.Dit ben je ook verplicht gezien het contract. Anders is het contractbreuk en hoeft Makro jou geen garantie meer te geven.

Algemene voorwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe werkt het dan eigenlijk qua rechten en plichten?

Als ik gewoon het aankoopbedrag terug krijg, koop ik geen gelijkwaardige televisie.

ze kunnen geen gelijkwaardige televisie leveren, ook niet met bijbetaling (die wordt vergoed door de verzekering)

Wel een gelijkwaardige tv met bijbetaling, alleen dan vanaf 42" en dat wordt dan weer niet vergoed door de verzekering, omdat 42" niet vergelijkbaar is met 32" (vind ik begrijpelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:14

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Volgens mij heb je 2 opties:

- omruilvoorstel van Philips accepteren, maar dan krijg je een slechtere TV en vervalt je MakroGarant (die sluit je namelijk af op het aangekochte artikel)
- over MakroGarant kan ik je wel meer vertellen, maar dan moet je even de aankoopdatum en aanschafprijs (excl. BTW) vermelden. Binnen 24 maanden na aankoop krijg je tot 100% van de aanschafwaarde vergoed, in de periode daarna (t/m 5 jaar) krijg je tot 75% vergoed. Je betaalt wel altijd je eigen risico (€11 excl.) en de huidige MakroGarant vervalt.

Als je vragen hebt, shoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aankoopdatum 21 mei 2011 (tv viel nog net binnen fabrieksgarantie)

Prijs 399,- ex btw = 474,81 netto incl btw

garantieaanvraag rechtstreeks bij philips gedaan ivm eigen risico makrogarant.

opgehaald door technorep.
Daar verder geen klachten over, zij kunnen er natuurlijk ook niets aan doen dat er geen 32" 7000 serie meer is.

technorep kan creditering aanvragen bij philips, dit wordt dan gecrediteerd aan makro (verkoper)
Zal zo even bellen of zij het naar mij kunnen overmaken of dat ik het daar cash kan ophalen...?

maar dan kan ik nog steeds geen gelijkwaardige tv kopen.

Wel de 32pfl5008 voor ca 20,- minder op inet, de 42pfl5028 voor 127,- meer op inet of de 47pfl5028 voor 239,- meer op internet.

Makrogarant vervalt ook bij vervanging/omruiling van het artikel ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 508560 op 04-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ten eerste heb je geen eigen risico als er geen claim op MakroGarant wordt gedaan. Gezien het een reparatie binnen de normale garantieduur van 2 jaar was had je dus die €11 niet hoeven betalen, ook al had je het via Makro geregeld. Krijg je het volledige aankoopbedrag gecrediteerd?

Normaal gesproken vervalt MakroGarant inderdaad bij omruil/vervanging, maar dat is alleen als het ook een MakroGarant claim is. In dit geval is het gewoon binnen garantie omruil, ik denk dat MakroGarant dan overdraagbaar is. Maar overleg dat even bij de klantenservice van de vestiging van aankoop, er zal dan in ieder geval een aantekening op je factuur moeten komen. Dat voorkomt problemen bij een toekomstige MakroGarant claim. De garantie blijft wel lopen vanaf aankoopdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze hebben mij vertelt dat bij omruiling, ook via philips, de makrogarant niet overdraagbaar is.
dus helaas gooi ik 3 jaar extra garantie weg, waarvoor ik hem juist afgesloten had.

Wel krijg ik bij een nieuwe tv weer 2 jaar volledige fabrieksgarantie.

Ik heb ook geen 11 euro hoeven betalen, omdat ik het rechtstreeks met philips heb geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Ik zou het gewoon niet doen. Ik zou vragen om soort gelijk of beter..... Of een andere uitzoeken met weinig bijbetaling..... Anders maar geld terug als dat nog enig profijt heeft....

9/10 krijg je een refurbished TV ervoor terug en is dat het niet waard. Daarom zal je waarschijnlijk ook geen garantie op het "nieuwe" model

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik kan alleen nieuwe 2013 tv's kiezen bij het omruilen, met 2 jaar nieuwe fabrieksgarantie.
(grootste nadeel, geen fatsoenlijke review te vinden van een 2013 5000 serie)

bijvoorbeeld de 42pfl5028 is mij aangeboden voor 199,- bijbetalen.

Bij geld terug en kopen bij plattetvdiscouter.nl kost het mij maar 127,- (602-475=127)

Vandaar dan mijn voorkeur voor creditering.

Feit blijft dat ik dan een '13 5000serie krijg tov een '10 7000 serie

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 508560 op 04-06-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:47
Lekker je geld terug vragen, dan kan je meteen een merk kopen die langer dan 2 jaar meegaat :+

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar ik vind mijn huidige philips tv's prettig om naar te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 508560 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:05:
Maar ik vind mijn huidige philips tv's prettig om naar te kijken...
Het idee achter Ambilight kun je ook zelf maken. Ik heb het bij de Samsung in de slaapkamer ook gedaan en het kijkt zeker rustiger. Gewoon een LED dioder van de IKEA gekocht en achter de televisie geplakt.

Bij mijn plasma gebruik ik het niet. Die televisie kijkt sowieso al een stuk rustiger dan LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37
Dimens schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:45:
[...]

Het idee achter Ambilight kun je ook zelf maken. Ik heb het bij de Samsung in de slaapkamer ook gedaan en het kijkt zeker rustiger. Gewoon een LED dioder van de IKEA gekocht en achter de televisie geplakt.

Bij mijn plasma gebruik ik het niet. Die televisie kijkt sowieso al een stuk rustiger dan LCD.
Dat beweegt toch niet mee met je beeld...

Ik heb zo'n oplossing bijna nodig namelijk (ivm wens nieuwe tv), plasma zie ik knipperen (helaas) en LCD's zijn te scherp. Mijn huidige tv heeft dus ook Ambilight wat enorm helpt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
MoiZie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:50:
[...]

Dat beweegt toch niet mee met je beeld...

Ik heb zo'n oplossing bijna nodig namelijk (ivm wens nieuwe tv), plasma zie ik knipperen (helaas) en LCD's zijn te scherp. Mijn huidige tv heeft dus ook Ambilight wat enorm helpt voor mij.
Het kleurt inderdaad niet mee met het beeld van de televisie, maar het idee achter Ambilight blijft wel hetzelfde. Ambilight is namelijk om de kijkervaring voor de ogen rustiger te maken. LCD is namelijk vrij hard en fel en in een donkere kamer kan dat na een tijdje pijnlijke en vermoeide ogen veroorzaken. Door Ambilight kijk je niet meer aan een verlicht vlak terwijl de rest van de kamer donker is. Ambilight zorgt dat het contrast tussen dat verlichte vlak en de donkere kamer goed in elkaar opgaan.

Met zo'n LED Dioder van de IKEA krijg je hetzelfde effect, het kleurt enkel niet mee met het beeld van de televisie.
Ook lampjes bij de televisie zetten zorgt voor eenzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben uiteindelijk niet akkoord gegaan met omruiling, maar heb gevraagd om een creditering.

Dit houd in dat philips de inkoopprijs overmaakt naar de winkel.

Heb toen de makro gebeld of ik dan wel het aankoopbedrag terug zou krijgen, maar ze vertelden mij dat ik dat dan kreeg.

Bij de Makro aangekomen was ik positief verrast, dat ik het geld van mijn makro garant verzekering volledig terug kreeg en ook nog eens 21% btw terug kreeg...... (tv gekocht met 19%) O-)

Bij de makro was helaas geen superaanbieding te vinden, dus internet even afgestruind en op een 47pfl6007 uitgekomen, die besteld maar bleek niet leverbaar, nu komt er morgen een 47pfl6877.
En dat voor maar 275 euro bij te leggen op mijn retour gekregen geld van een 32"... 8)

Eind goed al goed. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523571

Nu heb je geluk gehad dat je een Makro Garant verzekering had afgesloten.
Een hoop mensen kopen, zonder er bij na te denken, audio/video/computers bij Makro en denken dat ze min. 2 jaar garantie hebben.

In een "normale" winkel wel ja, maar Makro is een "groothandel". Tenminste, niet wat het assortiment aan producten aangaat (chocomel in de reclame: max. 12 pakken per klant), maar wel wat betreft de garantieplicht die Makro zodoende niet heeft.

Géén Makro Garant = slechts Fabrieksgarantie. Soms kan die meer zijn dan 2 jaar, maar soms ook maar slechts een jaar (denk aan Apple IPods e.d.). Dan is het na 1 jaar: Helaes Pindakaas !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beetje twijfel wat hier nu de boventoon voert: nieuwe model uitzoeken of je garantieafhandeling, maar ik gooi hem naar shopping forum :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 22:45
Anoniem: 523571 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:39:
Nu heb je geluk gehad dat je een Makro Garant verzekering had afgesloten.
Een hoop mensen kopen, zonder er bij na te denken, audio/video/computers bij Makro en denken dat ze min. 2 jaar garantie hebben.

In een "normale" winkel wel ja, maar Makro is een "groothandel". Tenminste, niet wat het assortiment aan producten aangaat (chocomel in de reclame: max. 12 pakken per klant), maar wel wat betreft de garantieplicht die Makro zodoende niet heeft.

Géén Makro Garant = slechts Fabrieksgarantie. Soms kan die meer zijn dan 2 jaar, maar soms ook maar slechts een jaar (denk aan Apple IPods e.d.). Dan is het na 1 jaar: Helaes Pindakaas !

:)
Ik zou niet weten waar je dat vandaan haalt - maar die 2 jaar gaat over consumentenverkoop ... as in ... verkoop van een goed aan een consument.

Dat die verkoper nu een winkel of een groothandel is doet daar niks aan af.

Als die groothandel zich op nogal veel vlakken nog eens gaat gedragen als een winkel (zoals makro) dan is de kans groot dat mocht die groothandel uitzondering bestaan men makro alsnog gaat beschouwen als een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
Is die garantieafhandeling niet vergelijkbaar aan die van Mediamarkt en Saturn?
Zou je haast wel verwachten aangezien het een en hetzelfde concern is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Gadgeteer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:07:
Is die garantieafhandeling niet vergelijkbaar aan die van Mediamarkt en Saturn?
Zou je haast wel verwachten aangezien het een en hetzelfde concern is.
Heb je de voorwaarden om te kopen weleens gezien bij de Makro? Ze zijn volledig gericht op de zakelijke klant, waarom zou de garantieafhandeling dan hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Klopt, we zijn groothandel en hebben in principe B2B garantie, maar we passen over het algemeen wel gewoon 2 jaar garantie en consumentenrecht toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
chime schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:27:
Als die groothandel zich op nogal veel vlakken nog eens gaat gedragen als een winkel (zoals makro) dan is de kans groot dat mocht die groothandel uitzondering bestaan men makro alsnog gaat beschouwen als een winkel.
Je koopt de producten expliciet met het je bedrijfspasje daar,en je ziet ook dat zij met de prijs excl. btw mogen adverteren. Volgens mij is het een pure B2B transactie, dat het op een winkel lijkt doet daar niet veel aan af, er zijn wel meerdere groothandels die zo werken (hanos etc). Maar gelukkig is de Makro wel erg coulant m.b.t. omruilen etc.
Pagina: 1