Bestanden overzetten naar nieuwe schrijf met xcopy ipv clone

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:09

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Hey medetweakers ik zit met de volgende vraag:

Vorige week kreeg ik mijn nieuwe 3TB schijf binnen als vervanging voor mijn 500gb. Op de 500 staat geen OS, die staat op een SSD. Ik wil graag alle bestanden van die 500 gig naar de 3tb overzetten, zodat mijn OS gewoon verder werkt.

Wat ik gedaan heb is een cloning prog gebruiken, maar die maakt van de 3tb schijf meteen een MBR disk, waardoor ik ongeveer 1 tb niet kan formatteren.

Mijn vraag is de volgende: is het volgende mogelijk?

1: formatteer de nieuwe schijf in GPT mode
2: kopieer alle info met iets van xcopy van de mbr 500 gb naar de 3tb
3: unplug de 500 gb disk
4: start in safe mode en verander de drive letter van de 3tb naar die van de 500 gb
5: restart en alles werkt!

Of mis ik wat systeembestanden die niet worden overgezet op deze manier?

Alvast bedankt!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat staat er allemaal op die 500GB disk dan? Je OS staat op een SSD schrijf je, dus waarom dan zo moeilijk doen met reboots en safe mode etc. en je drukmaken over systeembestanden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Mja dat is het een beetje, ik weet niet zeker of die niet-systeemschijf ook een soort system files heeft. Die 500 gig staat vol met games, muziek, grote programma's ed, dus ik denk dat zolang ik de drive letter verander, alles gewoon hoort te werken....

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 13:26
Zet die 3TB schijf erbij en kopieer alles van de 500 GB ernaartoe.
Als je dan die 500Gb eruit haalt en de pc aanzet wijzig je de drive letter naar dezelfde als de 500Gb had.

Je hebt niks te maken met je systeembestanden. Deze staan op je ssd en niet op je 500Gb schijf

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Xtinction schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:01:
Mijn vraag is de volgende: is het volgende mogelijk?

1: formatteer de nieuwe schijf in GPT mode
2: kopieer alle info met iets van xcopy van de mbr 500 gb naar de 3tb
3: unplug de 500 gb disk
4: start in safe mode en verander de drive letter van de 3tb naar die van de 500 gb
5: restart en alles werkt!

Of mis ik wat systeembestanden die niet worden overgezet op deze manier?
Niet nodig. Met diskmanagement kun je gewoon MBR naar GPT converteren. Daarna kun je de bestaande partitie uitbreiden naar de volledige disk.

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Downtime: niet zonder data loss toch? Van wat ik gegoogled had was het niet mogelijk om een bestaande MBR disk om te zetten naar een GPT met alle data intact.

Barry: dat is ws wat ik vanavond ga doen dan, thx

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Xtinction schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:35:
Downtime: niet zonder data loss toch? Van wat ik gegoogled had was het niet mogelijk om een bestaande MBR disk om te zetten naar een GPT met alle data intact.
Je zou gelijk kunnen hebben. Als ik nu even kijk zie ik dat die optie greyed-out is. Ik dacht dat ik die conversies al een paar keer had gedaan maar waarschijnlijk was dat steeds met ongepartitioneerde disks.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

downtime schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:43:
[...]

Je zou gelijk kunnen hebben. Als ik nu even kijk zie ik dat die optie greyed-out is. Ik dacht dat ik die conversies al een paar keer had gedaan maar waarschijnlijk was dat steeds met ongepartitioneerde disks.
Eerst naar dynamic disk omzetten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1