Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• marczoetermeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11 23:18
Hallo allemaal,

Heb lang gelezen op tweakers en eindelijk besloten mij aan te melden en mijn eerste post te doen. Ben namelijk op zoek naar wat nieuwe apparatuur.

Huidige setup:
- Ubee modem + router van ziggo in de meterkast op de begane grond
- Op de 2de verdieping vast pc verbonden met internet via stopcontact AV plus 200mb
- Woonkamer op de 1ste verdieping heeft
1. LG 47 inch 3d full hd led tv
2. Xbox 360
3. Humax 5200c
4. LG Blu Ray speler
5. Yamaha V5.. (ouder serie receiver)
5. Harman Kardon HKTS7 5.1 speakerset

De spullen waar ik naar op zoek ben:
- Een nieuwe wireless router met goed bereik door onze vloeren en muren (de ziggo router is een drama). Zelf heb ik de Asus RT-N66U N900 op het oog. Is dit een goede optie? Of zijn er betere opties in deze prijsklasse (budget max 200 euro)?

- Een goede mediaspeler (budget max 200 euro). Heb zelf de Dune HD TV 102W gezien. Is dit een mediaspeler welke zal functioneren via internet via het stopcontact? En is de AV plus 200mb voldoende of kan ik beter kijken naar 500 mb stekkers?

- Een synology NAS. Tot maximaal 300 euro zonder schijven. Gebruikt voor backup van de vast pc en om films op te zetten en te streamen naar mediaspeler.

- Een nieuwe receiver welke voldoet aan de volgende eisen: min. 4x HDMI in, 3D en HDMI pass through in stand by.
Shorlist voor receivers welke ik zelf heb gevonden:
Yamaha V473 / V573
Denon AVR 1713 / 2113
Harman Kardon AVR165
Marants NR 1403 / 1603
Onkyo NR 414 / 515 / 525 / 616
Eventueel Pioneer

De receiver zal voornamelijk worden gebruikt voor film en tv en dus minder voor muziek (budget max 450 euro).

Speakers ga ik niet vervangen maar eventueel wel de center speaker. Heeft het zin om deze te vervangen voor een betere ivm film kijken en stemmen? En zo ja aan welke prijs klasse moet ik dan denken.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met internet uit het stopcontact bedoel je neem ik aan dat je hiermee je netwerkverbinding bedoeld. :+ Ik vraag me wel af wat je nu eigenlijk wil gaan opzetten. Aan de ene kant werk je met stekkers om via het lichtnet in huis je netwerksignaal te verspreiden en aan de andere kant ben je ook op zoek naar een draadloze router. Zelf maak ik gebruik van een Linksys EA6500 die ook via de nieuwste 802.11ac standaard zijn werk kan doen. Prima router naar mijn mening.

Van de mediaspeler die je noemt heb ik de voorloper, de TV101 van Dune. Ben er erg tevreden over. Speelt alles af wat ik hem voorschotel. Het nieuwere model kan ook met 3D omgaan. In hoeverre je netwerksnelheid via het lichtnet hoog genoeg is, durf ik niet te zeggen. Ik neem aan dat dit per situatie verschillend is dus zou je dit beter kunnen testen.

Aangezien je ook een NAS wil kopen zou ik je een alternatief adviseren. Je zou bijvoorbeeld ook een wireless bridge zoals de Linksys WUMC710 in je audiomeubel kunnen plaatsen. Gecombineerd met de eerder genoemde router heb je dan draadloos gezien de maximale snelheid in huis.
Op deze bridge sluit je de NAS en mediaspeler aan zodat je bedraad kan streamen. In dit geval zul je je nooit zorgen hoeven maken over de netwerksnelheid. Als je voor een Synology DS212j gaat heb je in mijn ogen genoeg functionaliteit in huis.

De vaste pc kun je gewoon met die stekkers blijven gebruiken of je gaat voor een stickje van Linksys om deze in je 802.11ac netwerk op te nemen.

De speakers die je hebt staan zijn vrij eenvoudig. Prima geschikt voor het kijken van films/series. Voor het luisteren van muziek zal het niet veel kwaliteit in huis hebben maar daar ligt je prioriteit niet. Het vervangen van de center zal in mijn ogen geen meerwaarde hebben. Dat geld kun je jezelf beter besparen. Het is bij een speakerset sowieso beter voor het geluidsbeeld om de fronts en center uit dezelfde serie te hebben staan. Ik zou er dus niet aan beginnen.

Qua receivers kun je je in mijn ogen het beste richten op merken als Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo en Pioneer. De modellen op je shortlist hebben alles in huis wat je zoekt dus maak gewoonweg een keuze zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik voor een Marantz of Denon gaan.

• marczoetermeer
Bedankt voor je uitgebreide reactie reactie.

Internet via stopcontact is inderdaad met powerline adapters. Reden dat ik dit heb is omdat ik op de 2de verdieping helemaal geen ontvangst heb op dit moment met draadloos internet (ook niet met de 8 jaar oude usb stick voor internet, misschien dat nieuwere generatie inderdaad beter is). Het liefste wil ik volledige draadloze verbinding in en om huis ivm de telefoons en tablets.
De Linksys EA6500 is ook een router waar ik naar heb gekeken. De ontvangst met deze router is dus goed? Gebruik jij hem ook in een huis met veel (gewapend) beton?

Mijn snelheid op dit moment volgens speedtest.nl via de powerline adapter is:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 2793.8 KByte/sec (=22350 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
Klaar 410.3 KByte/sec (=3282 kbps)

Is dit voldoende om films hd en 3d mee te streamen over het netwerk?

De oplossing met een wireless bridge had ik nog niet aangedacht. Is dit beter dan internet via de powerline adapter met snelheden zoals hierboven genoemd en dan de NAS aan te sluiten aan de router in de meterkast? Weet namelijk niet of ik in de woonkamer nog genoeg ruimte heb voor ook nog een NAS en wireless bridge.

Ik dacht inderdaad al dat het beter zou zijn om de front speakers en center te vervangen ipv enkel de center. Dit zal ik dan op de lange termijn doen. Mocht ik bijvoorbeeld overstappen naar Boston Acoustics A250 welke receiver zou dit aankunnen (aangezien ik dan niet weer een nieuwe receiver wil aanschaffen? Gebruik momenteel een yamaha waar ik erg tevreden over ben. Zou de yamaha V473 dit ook aan kunnen of moet ik dan echt op zoek naar een zwaardere versie?

• marczoetermeer
Net de Nas gekocht een Synology Ds213j. Morgen kijken voor de receiver, kijken naar marantz nr1603 of yamaha v475.

En ook kijken welke router het beste past...

• marczoetermeer
Het is de yamaha v473 geworden. Gekocht bij saturn voor slechts 219 euro.
Later deze week komt hij binnen en wordt die ingesteld.

Later deze week kijken naar nieuwe modem, het wordt of de linksys of de asus. Ook informeren over de wireless bridge, de mediaspeler en harde schijven voor de Nas.

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 10:50
marczoetermeer schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:07:
Het is de yamaha v473 geworden. Gekocht bij saturn voor slechts 219 euro.
Later deze week komt hij binnen en wordt die ingesteld.
Hoe heb je 'm voor die prijs gevonden? Op de Saturn website staat hij voor €279?
http://www.saturn.nl/mcs/...15,676929.html?langId=-11

• marczoetermeer
job_h schreef op maandag 17 juni 2013 @ 02:21:
[...]

Hoe heb je 'm voor die prijs gevonden? Op de Saturn website staat hij voor €279?
http://www.saturn.nl/mcs/...15,676929.html?langId=-11
Gister stond die voor 219 euro. Toen gelijk gekocht. 8)
Pagina: 1