Toon posts:

na verwijderen adware vreemd opstartscherm met term 'default

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na het verwijderen van enkele adware, start de computer op met een vreemd zwart nooit eerder gezien scherm.

het begint met de tekst: default
en eindigt met 120

ik heb dit nog nooit eerder gezien en weet ook niet waar ik het moet zoeken...

het lijkt een beetje hier op.... maar dan met andere tekst:

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/649/79452742.png

na dit scherm volgt nog zo'n zelfde scherm, waarin staat:
'Booting Windows 7/Vista/Server (Debug - Legacy mode)
slic loader v 1.4.6
legacy

etc..

maar dat scherm schiet werkelijk in een seconde voorbij

vervolgens is het laatste scherm:

Invalid BOOT.INI file
Booting from C:\Windows\

en daarna is het zwart scherm....

:| |:(

wie heeft info of kan helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:10

Quad

Doof

Welk OS gaat het om? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
Melding mbt slic loader duidt op dat je een niet legale windows versie hebt?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het operating system is Windows 7.

Ik zou het niet weten, het zou kunnen dat de windows versie niet legaal is. Maar dan mag/kan Microsoft er toch niet voor zorgen dat dit scherm optreedt? dan zouden bedrijven of personen data kwijt kunnen raken?

maargoed, dan moet ik een ander OS aanschaffen straks, maar nu eerst het probleem even voorbij... hoe kan ik het oplossen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog even een toevoeging....

als je last hebt van dit probleem kun je ook niet in je Veilig Modus opstarten. (F8 of Shift-F8 werken dan niet)
(of is er een andere toetscombinatie bij sommige moederboarden/pc's waarin je in veilige modus kunt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
slic loader v 1.4.6
Klinkt als een crack / activator die roet in het eten gooit. Maarja, dat is iets wat je zelf uit moet zoeken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Slurpgeit op 03-06-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:31:
Ik zou het niet weten, het zou kunnen dat de windows versie niet legaal is. Maar dan mag/kan Microsoft er toch niet voor zorgen dat dit scherm optreedt? dan zouden bedrijven of personen data kwijt kunnen raken?
Je hebt het OS niet zelf geinstalleerd?

Booten vanaf je installatie medium en het opstarten laten repareren vanuit de recovery console?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik zie in 't screenshot is wat lijkt op het laden van Linux. Er wordt dus eerst iets gestart, waarna Windows wordt geladen. Oftewel, je Windows draait in een sandbox-achtige of virtuele omgeving. Als hier een virus in staat of andere malware zoals keyloggers, zal een AV deze nooit vinden, echter draait dit buiten 't OS.

Het beste is om na te gaan die het OS heeft geïnstalleerd en vragen of dit er al was. Als je het zelf was, een backup maken en Windows opnieuw installeren. Ik vertrouw dit niet, ziet mij iets te virus achtig uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:31:
Bedrijven draaien in principe geen gecrackte Windows. Als die controle krijgen (wat nog wel eens wil gebeuren) gaan ze goed nat.

Dit is overigens geen Microsoft scherm. Het lijkt totaal niet op de recovery console. Als je problemen hebt met booten van W7 kom je normaliter in WinRE terecht waar je nog kan proberen de boel te repareren.
maargoed, dan moet ik een ander OS aanschaffen straks, maar nu eerst het probleem even voorbij... hoe kan ik het oplossen? :(
Je kan kijken of je in WinRE kan komen door te booten van een Windows 7 CD. Kies dan voor Start-up repair.

Echter als hier een vage constructie gaande is van een crack die eerst moet laden of een Windows die virtueel draait op Linux heb je alle kans dat het niet gaat werken. Dan zou je nog kunnen kijken of je met een LiveCD bij je gegevens kan komen om die te redden.

En anders, schijf formatteren en opnieuw beginnen. Ditmaal met een legale versie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#1 vergeet het screenshot, de tekst is ongelijk alleen de opbouw.

#2 ik ben met systeem herstel schijven in de weer, maar je moet de juiste 64/32 bit versie hebben anders werkt het niet, dan gaat het repairen niet verder, dus ik zoek nu een win32 repair versie.

#3 die systeem repair disk die op veel sites staat werkt niet echt, die boot niet, (bootmngr in de root en nog wat sub-dirs)

#4 ik ben zover gekomen als start-up repair en hij zegt dat hij dan opnieuw gaat opstarten, dat klik je aan, en vervolgens weer het oude liedje, toch weer die schermen en tekst. dus hij start-up repaired kennelijk nog niet goed...

#5 ik heb nu een site gevonden waardoor ik een stukje verder kom, wat ik doe op een windows32 bit ander systeem van mij is:
[Windows R], entering [recdisc.exe]
dan maakt ie een repair schijf voor een windows 7 32 bit versie en die boot WEL. (dan heb je al wat opties, nog niet de oplossing, maar je kan iig wat proberen)

to be continued, ik post nog even wat de oplossing was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#6 oh en betreft de virus 'Hero of Time', dat is het niet, ik heb met een bootcd voor offline virus checking zegmaar gechecked op virussen, die boot de cd en scant dan zonder OS.
geen virus.
(dus waarschijnlijk geen virus, maar..... .....missschien... ya never know met die dingen) maar ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. wat een beetje vreemd werkt:

je moet eerst proberen om een systeemherstel terug te zetten naar een eerder moment c.q. eerder tijdstip
,
dan gaat ie zoeken,
vind ie niet,
dan doe je cancel.
en dan kom je in een scherm dat je systeemherstel recovery opties hebt.

waarbij 1 de startup-repair is....
(dus erg vreemd dat je niet meteen naar dat scherm kunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor mijn gevoel moet ik die boot.ini file zien te herstellen ofzo, daar ligt volgens mij de kruks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, weer een stapje verder...

startup repair finished: (click op details! om de details te bekijken, scroll naar beneden en zie daar:

root cause found: boot manager corrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_

lessons learned: Als je een 32 BIT versie OS hebt, Gebruik dan GEEN 64 bit boot recovery CD!
:+

Bij deze wil ik graag iedereen voor het reageren bedanken. _/-\o_
Dankzij jullie tips ben ik steeds een stapje verder gekomen....
de pc draaid weer,

boot manager was corrupt geraakt (weet nog niet hoe, maar dat is een ander verhaal)

thanks everybody, thanks tweakers! :*) :*) :D O+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:15:
_/-\o_ _/-\o_

lessons learned: Als je een 32 BIT versie OS hebt, Gebruik dan GEEN 64 bit boot recovery CD!

Bij deze wil ik graag iedereen voor het reageren bedanken. _/-\o_
Dankzij jullie tips ben ik steeds een stapje verder gekomen....
de pc draaid weer,

boot manager was corrupt geraakt (weet nog niet hoe, maar dat is een ander verhaal)

thanks everybody, thanks tweakers! :*) :*) :D O+ _/-\o_
En nu netjes Windows 7 / 8 kopen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:15:
Dan heb ik nog een lesson.... Let even op het zogenaamde dubbelposten. Als je iets toe te voegen hebt aan een topic, terwijl jezelf als laatste gereageerd hebt, pas dan even je laatste post aan. Dat voorkomt onnodig kicken van je topic. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Slurpgeit schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:45:
[...]

Klinkt als een crack / activator die roet in het eten gooit. Maarja, dat is iets wat je zelf uit moet zoeken ;)
+1. SLIC loader is een bootloader die de activatie van Windows (7) omzeilt. 1 van de meer popularie oplossingen van de oudere releases

Mooi dat het opgelost is maar iets zit er toch niet helemaal pluis ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En vanwege de niet legale versie van Windows kan dit topic maar beter op slot...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.