Deze link zag ik toen ik eens keek in mijn PayPal accountoverzicht: https://www.money2.nl/.
Aangezien Paypal zelf ernaar linkt zou je denken dat het te vertrouwen is. Maar veel links op de site van money2 werken niet.
Op dit moment heb ik mijn bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal account omdat ik altijd direct voor dingen wil kunnen betalen ipv. eerst een paar dagen wachten tot saldo is overgemaakt van mijn bankrekening. Dat is hartstikke leuk, maar het risico is dat als iemand mijn Paypal user+pass zou achterhalen die persoon mijn hele bankrekening kan legen. Dat is minder leuk. Het is me echter o.a. niet duidelijk of ik de koppeling op kan heffen als ik money2 gebruik.
Wat ik me ook afvraag: hoe verdienen ze bij money2 hun geld? Als het een dienst van PayPal zelf is/zou zijn begrijp ik het, want Paypal harkt gewoon ~3% binnen bij alles wat je koopt via de verkoper. Paypal heeft er dus baat bij zo toegankelijk mogelijk te zijn. Maar als op zichzelf staand bedrijf lijkt het me onmogelijk voor money2 om winst te maken.
Als dat money2 echt werkt dan ga ik mijn bankrekening ontkoppelen zodat ik van dat risico afben. En ga ik het meteen mijn familie aanraden.
[edit]
[edit2]
Dat mysterie lijkt ook opgelost:
Aangezien Paypal zelf ernaar linkt zou je denken dat het te vertrouwen is. Maar veel links op de site van money2 werken niet.
Op dit moment heb ik mijn bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal account omdat ik altijd direct voor dingen wil kunnen betalen ipv. eerst een paar dagen wachten tot saldo is overgemaakt van mijn bankrekening. Dat is hartstikke leuk, maar het risico is dat als iemand mijn Paypal user+pass zou achterhalen die persoon mijn hele bankrekening kan legen. Dat is minder leuk. Het is me echter o.a. niet duidelijk of ik de koppeling op kan heffen als ik money2 gebruik.
Wat ik me ook afvraag: hoe verdienen ze bij money2 hun geld? Als het een dienst van PayPal zelf is/zou zijn begrijp ik het, want Paypal harkt gewoon ~3% binnen bij alles wat je koopt via de verkoper. Paypal heeft er dus baat bij zo toegankelijk mogelijk te zijn. Maar als op zichzelf staand bedrijf lijkt het me onmogelijk voor money2 om winst te maken.
Als dat money2 echt werkt dan ga ik mijn bankrekening ontkoppelen zodat ik van dat risico afben. En ga ik het meteen mijn familie aanraden.
[edit]
Leuk, het lijkt erop dat het precies zou doen wat ik wil.. Maar money2 lijkt geen businessmodel te hebben. En bedrijven die op papier onmogelijk winst kunnen maken vertrouw ik niet.Money2.nl is een derde partij die een applicatie aanbiedt waarmee u binnen enkele minuten een nieuwe PayPal-rekening kunt aanmaken en deze direct aan uw bankrekening kunt koppelen door gebruik te maken van iDEAL.
Indien u al een PayPal-rekening heeft, kunt u uw PayPal-saldo direct opwaarderen door geld over te maken via iDEAL. In beide gevallen wordt iDEAL gebruikt als versnelde autorisatie voor het controleren van bankgegevens.
[edit2]
Dat mysterie lijkt ook opgelost:
Toch, iemand ervaringen?Ons businessmodel is simpel: Money2 is gratis voor de eindgebruiker en wij berekenen een servicefee aan PayPal met betrekking tot de support en onderhoud van de dienst.”
[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 03-06-2013 04:32 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®