Money2, geld op je paypal account via iDeal. Te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
Deze link zag ik toen ik eens keek in mijn PayPal accountoverzicht: https://www.money2.nl/.

Aangezien Paypal zelf ernaar linkt zou je denken dat het te vertrouwen is. Maar veel links op de site van money2 werken niet.

Op dit moment heb ik mijn bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal account omdat ik altijd direct voor dingen wil kunnen betalen ipv. eerst een paar dagen wachten tot saldo is overgemaakt van mijn bankrekening. Dat is hartstikke leuk, maar het risico is dat als iemand mijn Paypal user+pass zou achterhalen die persoon mijn hele bankrekening kan legen. Dat is minder leuk. Het is me echter o.a. niet duidelijk of ik de koppeling op kan heffen als ik money2 gebruik.

Wat ik me ook afvraag: hoe verdienen ze bij money2 hun geld? Als het een dienst van PayPal zelf is/zou zijn begrijp ik het, want Paypal harkt gewoon ~3% binnen bij alles wat je koopt via de verkoper. Paypal heeft er dus baat bij zo toegankelijk mogelijk te zijn. Maar als op zichzelf staand bedrijf lijkt het me onmogelijk voor money2 om winst te maken.

Als dat money2 echt werkt dan ga ik mijn bankrekening ontkoppelen zodat ik van dat risico afben. En ga ik het meteen mijn familie aanraden.

[edit]
Money2.nl is een derde partij die een applicatie aanbiedt waarmee u binnen enkele minuten een nieuwe PayPal-rekening kunt aanmaken en deze direct aan uw bankrekening kunt koppelen door gebruik te maken van iDEAL.
Indien u al een PayPal-rekening heeft, kunt u uw PayPal-saldo direct opwaarderen door geld over te maken via iDEAL. In beide gevallen wordt iDEAL gebruikt als versnelde autorisatie voor het controleren van bankgegevens.
Leuk, het lijkt erop dat het precies zou doen wat ik wil.. Maar money2 lijkt geen businessmodel te hebben. En bedrijven die op papier onmogelijk winst kunnen maken vertrouw ik niet. :|

[edit2]
Dat mysterie lijkt ook opgelost:
Ons businessmodel is simpel: Money2 is gratis voor de eindgebruiker en wij berekenen een servicefee aan PayPal met betrekking tot de support en onderhoud van de dienst.”
Toch, iemand ervaringen?

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 03-06-2013 04:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 19:44
Ja, gebruik dat alleen maar om geld op me paypall te zetten, staat er altijd binnen no-time op.

Minimale boeking is €25,- euro geloof ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Sijhtam op 03-06-2013 08:40 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 14:40
Gebruik het ook sinds een half jaar of misschien wel langer.
Is altijd goed gegaan en het geld staat inderdaad binnen enkele secondes op je paypal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 19:05
Zelf gebruik ik Money2 ook regelmatig. Minimaal 3X per maand de afgelopen maanden.

Het is lekker makkelijk, geld staat direct op me Paypal Account & nog geen problemen ondervonden.
Wel een kantnotitie: Stort je geld van Money2 naar je Paypal en je wilt datzelfde geld weer terugboeken naar je rekening, dan word er 5euro in rekening gebracht. (zie de website van Money2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 14:40
ictinteresse schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:21:

Wel een kantnotitie: Stort je geld van Money2 naar je Paypal en je wilt datzelfde geld weer terugboeken naar je rekening, dan word er 5euro in rekening gebracht. (zie de website van Money2)
Wat ik me dan afvraag (niet nodig gehad)
Als ik dit geld overmaak naar een vriend, deze het overmaakt naar een andere vriend, die het op zijn beurt weer overmaakt naar mij dan zou ik het gewoon zonder die kosten weer terug kunnen storten op mijn eigen bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28
mathy_ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:36:
[...]

Wat ik me dan afvraag (niet nodig gehad)
Als ik dit geld overmaak naar een vriend, deze het overmaakt naar een andere vriend, die het op zijn beurt weer overmaakt naar mij dan zou ik het gewoon zonder die kosten weer terug kunnen storten op mijn eigen bankrekening?
Als jij het overmaakt naar een vriend en die vriend is zo aardig om het op jouw bankrekening te storten dan kan dat natuurlijk. Dan zit je vriend met het Paypaltegoed, maar als hij/zij het kan gebruiken is dat geen probleem.

Of bedoel je terugstorten naar een gekoppelde bankrekening? Dat kan sowieso. De 5 euro administratiekosten gelden alleen als je de refund-optie gebruikt, dan gaat het geld terug naar money2. Als je het op je bankrekening laat storten vanuit paypal gaat het direct van paypal naar je bank, dan komt money2 er niet meer tussen (en dus ook hun administratiekosten niet).

Bedankt voor alle reacties, ik ga het uitproberen.

[edit]
Werkt zo te zien perfect. Ik kan alleen mijn bankrekeningkoppeling niet verwijderen omdat er een transactie gaande zou zijn. Misschien omdat ik vrijdag nog iets had betaald met Paypal, al is dat vandaag afgeschreven. Probeer het later wel opnieuw.

Het blijft overigens vaag dat als je b.v. klikt op een link die naar privacyvoorwaarden van money2 zou verwijzen je gewoon op de homepage uitkomt.

[edit2]
6 of 7 dagen na die transactie op die vrijdag kon ik mijn bankrekeningkoppeling uit mijn account knikkeren, dat is dus ook opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door Mentalist op 05-07-2013 17:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1