Toon posts:

Internet beperkt tot aantal kb/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem dat eigenlijk uit het niets is opgedoken, mijn laptop staat op zolder, modem in de woonkamer maar dit heeft nooit voor problemen gezorgd. Had via www.speedtest.nl altijd zo'n 20mb 18mb/s draadloos dus was hier altijd tevreden over maar pas geleden gaf m'n laptop aan dat hij geen verbinding meer draadloos kon vinden, niet van de buren en ook niet mijn eigen. Zeer vreemd want ik vond altijd juist zo'n 5 verbindingen, minimaal. Nou dacht ik, ik heb nog zo'n Konig internet via de stopcontact van 85m(b/s doelt dit op?) dus dan stop ik eentje onder bij de modem, kabel er in en eentje op zolder naast de laptop. Nou, dus niet. Het is misschien stabiel internet maar ik haal echt maar 800kb/s soms 300kb/s en nu ik dit type gelukkig 3mb/s maar ik vraag me toch echt af hoe dit komt.. Gebruikt iemand misschien mijn modem zonder dat ik het weet of wat is het.

Ik zou allerliefst gewoon het draadloos probleem op willen lossen van mijn laptop want dan kan ik de ethernet via de stopcontact gewoon gebruiken waarvoor ik hem heb aangeschaft (mijn dreambox) en dat gaat dus niet.
Laptop is Acer Aspire, draadloos module ding in m'n acer is Atheros AR5B93 en heb bij apparaat beheer tientallen keren 'stuurprogramma's bijwerken' gedrukt maar hij claimed dat ik de nieuweste heb al zegt deze onofficiele site wat anders.

http://www.atheros.cz/getfile.php

Heb die ook gedownload, in een map gezet en 'm daar laten zoeken maar die ziet ie niet dus..
Ik hoop dat iemand me kan helpen ben ten einde raad, snap 't echt niet meer een computer gebruiken met minder dan 1mb/s terwijl je gamed en films wilt kijken is gewoon onmogelijk.
Mijn Ipad overigens kan mijn modem wel gewoon vinden op zolder en die werkt dan ook perfect..

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:57
Begrijp ik het goed dat je met de iPad op zolder wel de eerder genoemde snelheden van 20/18 Mb/s haalt? Als dat consistent is dan kunnen we aannemen dat signalen van buren geen rol spelen. Het kan overigens geen kwaad om met inSSIDer te kijken of je wireless op een druk stuk band zit en wat er gebeurt als je de wireless op een rustiger kanaal zet.

Ethernet over powerlines is een hachelijk onderneming waar diverse haken en ogen aan zitten. Dion_b vat het hier samen.

Het heeft er de schijn van dat we het probleem aan de kant van de laptop moeten zoeken. Heb je recent wijzigingen aan je laptop aangebracht? Nieuwe apparaten geïnstalleerd? Drivers van apparaten geupdate?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik krijg de indruk dat de TS niet helemaal weet waar hij mee bezig is.
Allereest schrijf je Atheros.cz aan als een onofficiele site (!?) mag ik je er even op wijzen dat dat de site van de fabrikant is :P? en dat juist de personen zijn waar je je drivertjes vandaan kan halen.

En Acer Aspire hebben we niet zoveel aan, zijn best wel een paar honderd modellen van.

En zoals EricJH al zegt: Powerline is een hachelijke onderneming, is niet zo raar dat de troughput van de ene naar de andere kant van t huis ruk is.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

troughput vooral ruk als je over verschillende groepen gaat, en wat als de groep van zolder op een andere fase zit? succes! :)

EricJH zegt het al, dat is de officiële site..

De info die ik mis: Heb je beneden wél bereik met je laptop? (in andere woorden: Is je wlan controller gewoon stuk?)

Mogelijk heeft Windows update een driver update gedaan wat je dwars zit. Heel simpel, even met systeemherstel terug naar de datum dat het wel werkte. Heb je dat uitgesloten.

De nieuwste driver downloaden, en niet in de map laten zoeken, maar hard pinpointen. Tuurlijk zegt Microsoft dat hun driver nieuwer/beter is. Maar dat kun je overrulen.

Mogelijk heeft je buurman een router gekregen die op het zelfde kanaal uitzend, en dus interfereert.

Verwijderd

Topicstarter
Toch staat er echt ''The unofficial Astheros Czech Drivers Site'' linksboven in de site. Maar ach, doet er ook niet toe.
Ik heb de Ipad's snelheid niet gecontroleerd, zal dat straks doen aangezien ik niet thuis ben maar wat ik daarmee bedoelde was dat ik dus gewoon wel draadloos signaal ontving zonder problemen op de zolder.

Zoals iemand hierboven al vermeld heeft weet ik inderdaad niet veel van deze zaken af dus ''Het kan overigens geen kwaad om met inSSIDer te kijken of je wireless op een druk stuk band zit en wat er gebeurt als je de wireless op een rustiger kanaal zet.'' <- ik heb geen idee wat dit inhoud, sorry, misschien wat 'vernooben' ?
Ik heb wel een iets anders gedaan maar dat kan er toch eigenlijk niets mee te maken hebben, ik heb m'n laptop beeldscherm er af gehaald (lees gerukt) en heb 2 kabeltjes die naar het beeldscherm liepen er af geknipt. Ik dacht dat dit er iets mee te maken zou kunnen hebben maar als ik in de woonkamer wel draadloos signaal heb kan dit toch eigenlijk niet?

Als ik systeemherstel gebruik ben ik toch ook alle onlangs gedownloaden/geinstalleerde bestanden kwijt? Heb pas een paar programmas gedownload die vrij groot zijn dus dat is wel echt minder, ik zal eerst dat hard pinpointen proberen hoe doe ik dat ? File staat gewoon nog op m'n bureaublad.

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:07:
Toch staat er echt ''The unofficial Astheros Czech Drivers Site'' linksboven in de site. Maar ach, doet er ook niet toe.
Ik heb de Ipad's snelheid niet gecontroleerd, zal dat straks doen aangezien ik niet thuis ben maar wat ik daarmee bedoelde was dat ik dus gewoon wel draadloos signaal ontving zonder problemen op de zolder.

Zoals iemand hierboven al vermeld heeft weet ik inderdaad niet veel van deze zaken af dus ''Het kan overigens geen kwaad om met inSSIDer te kijken of je wireless op een druk stuk band zit en wat er gebeurt als je de wireless op een rustiger kanaal zet.'' <- ik heb geen idee wat dit inhoud, sorry, misschien wat 'vernooben' ?
Ik heb wel een iets anders gedaan maar dat kan er toch eigenlijk niets mee te maken hebben, ik heb m'n laptop beeldscherm er af gehaald (lees gerukt) en heb 2 kabeltjes die naar het beeldscherm liepen er af geknipt. Ik dacht dat dit er iets mee te maken zou kunnen hebben maar als ik in de woonkamer wel draadloos signaal heb kan dit toch eigenlijk niet?

Als ik systeemherstel gebruik ben ik toch ook alle onlangs gedownloaden/geinstalleerde bestanden kwijt? Heb pas een paar programmas gedownload die vrij groot zijn dus dat is wel echt minder, ik zal eerst dat hard pinpointen proberen hoe doe ik dat ? File staat gewoon nog op m'n bureaublad.
Gefeliciteerd, je hebt de attenes van je wifi doorgeknipt. het is een wonder dat je nog verbinding hebt. :+ nieuwe wifi kaart kopen.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-12 13:43

DjVe

Hatsaflats!

Je hebt er geen verstand van, maar je hebt wel je scherm gedemonteerd en daarmee twee willekeurige draadjes doorgeknipt (dat zijn je wifi antennes)... Sorry dat ik het zo zeg...maar dat is wel een beetje dom!

Je zal of die verbindingen moeten herstellen of een usb wifikaartje moeten kopen

[ Voor 17% gewijzigd door DjVe op 03-06-2013 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zo juist de wireless usb adapter van m'n desktop onder in m'n laptop gestopt en jahoor, 16/18/21mb!
Hartelijk bedankt, gewoon een tweede kopen nu dus want deze snelheid is gewoon perfect.

Heel erg bedankt iedereen!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:07:
En toch is je probleem uit het niets ontstaan :+ je merkte niet na die actie dat het niet meer ging? Waarom heb je die kabels eigenlijk doorgeknipt 8)7

http://specs.tweak.to/16567

• EricJH
Een kleine terzijde op de onofficiele Atheros web site.

Atheros is een chip maker die, anders dan bv Realtek, geen drivers op haar eigen site zet maar het aan de OEM's over laat om up to date Atheros drivers via hun eigen webstites te verspreiden. En helaas zijn OEM's bekend daar vaak mee achter te lopen.

Vage site? Wellicht. Maar installer van drivers worden in de regel digitaal ondertekend. Dus als de de digitale handtekening in orde is dan kun je zelfs van zo'n "vage site" downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
@Skelleniels nee, want ik weet zeker dat toen ik het beeldscherm er af haalde ik nog draadloos ontving tot voor een dagje, begin daar nu eigenlijk aan te twijfelen maar volgens mij wel hoor.. Haha. Mijn beeldscherm werkt niet dus heb ik een apart beeldscherm gekocht en aangezien het beeldscherm op de laptop vrij nutteloos was heb ik hem er dus maar gewoon vanaf gehaald.

@EricJH Ja, ik bedoelde ook niet dat ik het niet vertrouwde ik zei dus alleen via deze onofficiele site omdat de site dat zelf aangaf :p. Maar toch bedankt!

Weet niet of dit mag maar uit de chip is een ander klein probleempje opgedoken of eerder vraag naar een tip. Ik heb nu tijdens potjes dat mijn MS of Ping af en toe gigantisch stijgt terwijl ik wel verbinding heb volgens de laptop. Kunnen jullie mij iets aanraden? Kabel is niet mogelijk en modem verplaatsen ook niet, misschien een versterker op de eerste verdieping plaatsen? Of iets aan m'n modem zelf veranderen?
Alle tips zijn welkom!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-12 13:46
Als je draadloos speelt, is lag nou iets dat je op de koop toe moet nemen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• EricJH
Het enige wat je aan de lag kunt doen is zorgen dat je op een zo rustig mogeljik kanaal zit; dat er dus weinig overlap is met andere signalen uit de buurt. Dat kun je zien met inSSIDer.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus m'n channel naar 11 verplaatst volgens inSSider was 1,6,11 het beste om op te zitten en hij stond op 1.

1: 2 andere kanalen
6: 3 andere kanalen
11: 2 andere kanalen

Nou zijn er ook andere kanalen waar niemand op zit, zou ik daar meer uit kunnen halen of toch niet omdat die andere kanalen zouden overlappen met weer andere kanalen?

Is trouwens bij die signal -67dBm(bijv.) beter dan een hoger getal? Of hoe hoger hoe beter? Hij wordt namelijk groen zodra die lager staat.
En de 802.11 band kan ik naar 5GHZ veranderen, ook doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 16:49 ]

• EricJH
Varieer het ingestelde kanaal eens en kijk wat er gebeurt. Kun je een plaatje laten zien van de signalen bij jou in de buurt?

Hoe hoger het getal hoe sterker signaal.

De 5 Ghz band is nog erg rustig dezer dagen en heeft in het algemeen belangrijk minder overlap tussen kanalen. Dat is beter maar signalen op een hogere frequentie worden meer gehinderd door obstakels (muren, plafonds etc). Je bent dan op zolder waarschijnlijk slechter af dan op de overvolle 2,4 GHz. Maar dat is ook een kwestie van proberen.

Lang niet alle laptops telefoons en tables, ik zou zeggen de meeste, zijn standaard niet geschikt voor de 5 GHz band. Een kwestie van de specificaties bekijken. Macbooks zijn standaard uitgerust voor de 2,4 en 5 GHz banden.

Verder verwijs ik je naar de FAQ en andere pagina's van http://www.smallnetbuilder.com/ . Daar is een boel nuttige informatie, nieuws en reviews etc te vinden.

Wees niet bang wat te proberen om te zien wat het beste werkt in jouw situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 04-06-2013 18:15 ]

Pagina: 1