Toon posts:

2014 game PC met haswell en 780 kaartje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik ben al tijdje een inactieve tweaker, heb ook meteen een nieuw account aangemaakt, en wilde graag hulp en de meningen van de beste. Ik heb onlangs mijn macbook verkocht en wilde graag weer terug gaan naar mijn roots, gamen.

Mijn speurtocht:
ik keek al een tijdje rond en zag de best buy guide. Perfect en helemaal overnemen natuurlijk. Ik kwam niet boven de 1000 euro uit. Wel of geen sli was echt een breinbreker, maar toch besloten voor een singlecard configuratie. Toen kwamen de benchmarks van de gtx 780 uit. Liefde op het eerste gezicht. Gister kwam haswell in de winkels. Dingen gelezen van 5ghz op alleen lucht, dat is te gek natuurlijk. Toen kwam in de knoop met koeling voor de cpu. Uiteindelijk voor de H80i gekozen omdat die is aangeraden door anandtech. Toch maar geen kraken of een H110 ofzo omdat ze teveel lawaai zouden maken of een beetje te duur zijn.

Zelf heb ik al een samsung series 830 256GB ssd aan mijn oude laptop overgehouden dus op dat vlak bespaar ik al 200 euro. Wel wilde ik een 1TB HDD voor aller zekerheid. Als case kies ik een corsair 600T vanwege de looks.

Toen kwam het probleem. Ik heb 0 verstand van voeding en moederborden. Een 750W psu leek me een beetje eng dus misschien een 850W gold. Stroom is stroom lijkt me. En ik heb geen idee of alles wel in mijn moederbord past.

Ik wilde dus graag een haswell i5 4670K met een bijpassend moederbord (geen idee welke) en ik nog raad of ik toch maar een andere voeding moet nemen.
Misschien toch een i7 3770K? moet ik wachten tot er meer 1150 moederboorden op de markt komen en bottleneck ik me ergens?? Ander soort ram??

Met die vragen ben ik hier terecht gekomen, aangezien er niet veel GTX780 en haswell topics zijn.
Mijn budget was oorspronkelijk €1200, maar dat gaat niet lukken denk ik. €1700,- is echt de max en als het lukt rond de €1500,- .

De build is dus voor gamen en ben niet echt van plan om binnen 3 jaar nog iets te upgraden. Geluid is een kleine factor, grootte niet, energie maakt me ook 0 uit. Ik hoop dat ik er geen puinzooi van heb gemaakt maar alles is er nu wel uit. Zijn er nog tips?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 222,-€ 222,-
1Asus Z87-A€ 134,90€ 134,90
1MSI GeForce GTX 780 3GB€ 610,99€ 610,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,85€ 54,85
1Corsair Graphite 600T Special Edition€ 149,90€ 149,90
1Asus PCE-AC66€ 72,-€ 72,-
1Corsair Hydro H80i€ 85,-€ 85,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 49,99€ 49,99
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Cooler Master V Series V850€ 137,60€ 137,60
1Samsung 830 series 256GB€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.731,63

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:29
die asus PCE-AC66 eruit en kabel erin. het kan zijn dat je geen kabel mag trekken zoals ik in mijn woning, maar toch zou ik dat adviseren.
gamen op wifi is nu eenmaal niet super. misschien dat een poweline adapter dan een oplossing is. maar dat moet je echt zelf in eigen woning testen. als dat goed werkt heb je veel lagere latecy en dat is voor games wel lekker.

voor de rest is die voeding wat overkill voor een enkele graka kaart.

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-04 23:28

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Als je puur gaat gamen is de i7 niet de meerprijs waard een i7 is een i5 met hyperthreading.
Verder is je voeding overkill voor je systeem dit zou genoeg zijn:

pricewatch: Corsair CX600M

Ook modulair dus makkelijker voor cable management

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:02
Die wifi kaart is echt belachelijk duur. Je zou daarmee een snelheid van 1300mb krijgen. Maar dan moet je internet provider je dit wel leveren. En dat is denk ik niet het geval. Zoals eerder ook al gepost is kabel of powerline veel beter

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik juist te weinig stroom had. Ik wilde graag overclocken met gpu boost 2.0 en de cpu naar 5 GHz clocken. Misschien zou een beetje extra stroom handig zijn. Corsair HX750 misschien??
Ik heb ergens gelezen dat bezuinigen op een voeding je zelf uiteindelijk te grazen neemt op het langer termijn.

En ik heb flink vertrouwen in ac technologie. Het is me zelfs gelukt met n om mooie resultaten te behalen. De winst die ik kan behalen met een kabel is 15%. Maar wel toch bedankt voor het advies!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 22:36
dezejongeman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:10:
die asus PCE-AC66 eruit en kabel erin. het kan zijn dat je geen kabel mag trekken zoals ik in mijn woning, maar toch zou ik dat adviseren.
gamen op wifi is nu eenmaal niet super. misschien dat een poweline adapter dan een oplossing is. maar dat moet je echt zelf in eigen woning testen. als dat goed werkt heb je veel lagere latecy en dat is voor games wel lekker.

voor de rest is die voeding wat overkill voor een enkele graka kaart.
Draadloos wil prima hoor als je er in investeert en niet alleen vanaf 1 kant. Haal hier ook gewoon ping van gemiddeld 30(en dan wel 2 verdiepingen omhoog zonder extender). Veel gamers op een vaste kabel halen dat niet eens. :D

Dus ts mocht kabel geen oplossing zijn, vergeet dan ook je router niet. Zo'n kaart is heel leuk, maar nutteloos als je er een cheapass router hebt staan.

Verwijderd

Ik zou het kopen!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een ac router moet halen dan, maar mijn budget voor tech is al leeggezogen voor dit jaar.
Gelukkig had ik vorig jaar een linksys E4200 gehaald, niet high end, maar ook niet cheap ass ;)

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 20:18
Aardige setup, alleen als ik mijzelf zo snel heb ingelezen op de eerste resultaten van Haswell, zie ik zo snel de meerwaarde niet. Nadruk van de arch ligt op de verbetering van de interne GPU arch en in mindere mate de CPU / I/O-controllers. -- In vergelijking met Invy Brigde.

Je eerdere genoemde 3770K wil net zo hard stabiel naar de 5Ghz (en hoger met allerlei trucks is ook al gehaald).
Daarnaast is de TDP van een Ivy Brigde CPU toch net wat leuker dan die van Haswell. Zou betekenen dat een CPU koeler bij Ivy Bridge toch minder moeite hoeft te doen.
Ander punt is, nu eenmaal de nieuwe arch (Haswell) geïntroduceerd is, kan je op de prijsverlaging vanuit Intel voor de Ivy Brigde zitten wachten. Dit kan vaak toch wel vele euro's schelen.

Just my cents. Denk er eens over.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

D_Jeff schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:41:
Ander punt is, nu eenmaal de nieuwe arch (Haswell) geïntroduceerd is, kan je op de prijsverlaging vanuit Intel voor de Ivy Brigde zitten wachten. Dit kan vaak toch wel vele euro's schelen.

Just my cents. Denk er eens over.
Nee, sandy bridge is nu ook nog even duur als in het begin.

Verwijderd

Topicstarter
Dat de prijzen zouden dalen hoopte ik ja. Maar net voor de release zijn ze allemaal gestegen! Ander was mijn keuze al snel gemaakt. Misschien een verkoop trucje om haswell beter te verkopen als je de prijzen gaat vergelijken. Het klopt dat haswell niet echt een grote sprong is. Maar het overklokbaarheidspotentiaal is wel veel groter dan zijn voorganger. Met dat in gedachte en de huidige prijzen, is het die €20 euro zeker waard!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je met een vast kabel maar 1.5 Gbit? (1.5 MB per sec?)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
over prijzen, de Ivy bridges waren en zijn zeer populair, en dan is het vraag en aanbod. de vraag is hoog en en bod laag, of het kunstmatig laag is gehouden? geen idee, zou kunnen.

over WiFi, lage ping is leuk, zei het al in een ander topic, het zegt weinig. op het moment dat je PC dat verzend, kan het niets ontvangen, en andersom. dit zorgt hoe dan ook voor lag. nu kan je dit wel proberen te beperken, oplossen doe je alleen door een kaart in te stellen voor ontvangs en de andere voor verzenden. en aan de andere kant bij je accespoint. als je geen kabel kan trekken, dan heb je weinig keuze. bedenk wel, tis allemaal stervensduur!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Idd, ik zou eerder in een homeplug kit investeren dan in Wifi voor gamen, gezien het feit dat wifi zo asynchroon is als maar kan. Goeie ICMP is een ding, maar je doet niks aan het feit dat je snelheid kwijtraakt met elke meter, en dat irritante asynchrone "kan maar een kant op streamen", en dan uiteraard het feit ook dat de buren links op kanaal 4 zitten, en rechts op kanaal 8, en er voor jou geen enkel kanaal meer is.

Overigens, veel succes een Samsung 830 te vinden, wil je niet een 840 pro? Of een Corsair?

Rest van de setup: kudo's. Blijf alleen weg van WiFi! En als het niet anders kan:

pricewatch: TP-LINK TL-PA511KIT - AV500 Gigabit Powerline Adapter Starter Kit

Echt ethernet is natuurlijk NOG beter.

[ Voor 33% gewijzigd door Umbrah op 03-06-2013 08:55 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Homeplugs zijn in dit geval de beste oplossing, omdat je toch al van plan was 70 euro aan zo'n kaartje uit te geven. Dat gezegd hebbende zul je alsnog weinig problemen merken als je wel over wifi gaat gamen. Het heeft bijna geen invloed op je ping, en je merkt er in bijna geen enkele game iets van. De meeste fast-paced games (zoals shooters) zijn gemaakt met een klein beetje lag in het achterhoofd. Alle hits worden geregistreerd op de computer van de speler en vervolgens naar de server gestuurd om afgehandeld te worden. Als jij op jouw scherm dus iets ziet en het raakt, maakt het niet uit of diegene op zijn scherm al achter een muurtje was of iets dergelijks, hij wordt gewoon geraakt. Dit gaat goed tot ongeveer 50-100 ms (round-trip ping), daarboven gaat het opvallen dat je al wordt neergeschoten als je al in dekking bent.

Daarbij hebben andere componenten in je PC ook flink invloed op je lag (denk aan input-lag van schermen, soms tot 30 ms) een muis met een lage polling-rate etc.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Behalve Samsung en Corsair, maken Plextor en Crucail ook erg goede SSD's:
pricewatch: Plextor M5 Pro 128GB
Deze zou ik nemen, langere levencyclus dan de Samsung 840 en goedkoper dan de PRO.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
btw, weet wel dat die H80i best wel veel lawaai maakt ;)
en hij zal bijna opstijgen als je hem op high laat draaien..

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-04 07:32
Nice topic ,

(ga er niets aan toevoegen :S)
Maar ik wilde het zelfde gaan maken voor de zomer.
Maar over 3 jaar misschien SLI 780 ?
Prijzen zijn dan veel lager en kan je er weer tegen aan voor nog een 3jaar waardoor je een systeem heb voor 6 jaar?
Laat (als je wilt) weten wat jou systeem gaat worden. Hier onder wat ik heb tot nu toe.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,90€ 200,90
1MSI Z77A-G45€ 96,-€ 96,-
1Asus GeForce GTX 780 3GB€ 623,99€ 623,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,50€ 77,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 94,60€ 94,60
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 81,50€ 81,50
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,30€ 37,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,49€ 53,49
1Corsair CX750M€ 78,99€ 78,99
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 82,99€ 82,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.427,26

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Binnen 3 jaar SLI doen dat doe je niet. tegen dan is er weer iets nieuws op de markt...

Voor de prijs van 1 GTX780 heb je 2x GTX660Ti... keuze is snel gemaakt.

@ persoon van openings post: je systeem overclocken gaat je stroomverbruik niet plots verdubbelen. Kwa voeding gaat het er gewoon om dat je een kwalitatief goede voeding koopt (XFX Pro, Seasonic, ...)
Met 550w kan je ieders systeem met single GPU makkelijk overclocken. Met 650W zit je zeker save mocht je nog een hoop case fans, HDDs, ... toevoegen.
En zoals ik al gezegd heb, ruimte houden voor toekomstige SLI is nutteloos, dat doe je toch niet, en daar zit je dan met je dure voeding/mobo...

• SmokingCrop
  • Niet online
manstaat schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:51:
Nice topic ,

(ga er niets aan toevoegen :S)
Maar ik wilde het zelfde gaan maken voor de zomer.
Maar over 3 jaar misschien SLI 780 ?
Prijzen zijn dan veel lager en kan je er weer tegen aan voor nog een 3jaar waardoor je een systeem heb voor 6 jaar?
Laat (als je wilt) weten wat jou systeem gaat worden. Hier onder wat ik heb tot nu toe.
Je koopt beter een nieuwe kaart binnen 3 jaar dan SLI ;)
- enkele kaart is smoother (frametijden)
- je zal hem dan 2e hands moeten kopen, nu zie je ook geen gtx 480 / gtx 580 meer ;)

Verwijderd

Luister niet naar degene die zeggen dat je de Haswell moet overslaan omdat het zgn niet veel uitmaakt. Ja, koop dan een 2de generatie processor, maakt ook niet merkbaar veel uit tov de 3de generatie kijkende naar de cijfer's?

Je PC zal het echt merken als je het zwaar belast. En dan hebben we het niet eens over het beter overclocken, lagere verbruik, lagere temperaturen, enzo.

Wil je een nieuwe high-end PC samenstellen, gaan ze je een oudere generatie processor aansmeren... echt, neem niemand serieus die zegt dat je een 3de generatie moet kopen. Vooral omdat budget niet een probleem is voor je, die paar tientjes meer.

Met nieuwe processoren komen ook uiteindelijk nieuwe software/hardware die zo worden gemaakt dat ze beter werken met de nieuwste hardware (zoals Haswell). Dus in 1 jaar tijd zullen die dan 10-15-20% sneller door je Haswell worden verwerkt dan de 3de generatie. Dat zie je nu ook met de 2de en 3de generatie; in het begin was er niet zo veel verschil qua prestatie met de software van toen... nu na een tijdje is er ineens wel veel verschil als je de nieuwste software draait. Tot 20% sneller.

Dit is een van de belangrijkste redenen waarom het lijkt alsof je computer langzamer gaat na een paar jaar, terwijl hij even snel is als nieuw (mits goed onderhouden). Maar alles wat je erop gebruikt staat niet stil en evolueert, zei het programma's, internet, enzovoorts. En die dingen evolueren mee met de nieuwste hardware. Dus je computer is even snel, maar alles wordt langzamer erop o0mdat je computer niet mee-evolueert met zijn oudere hardware.

En nu komen de nee-zeggers ;)

• Inrage
In dit topic staat nergens dat hij een Sandy bridge CPU moet kopen (2 generaties terug)...
Een Ivy bridge CPU (i5 3570K 1 generatie oud) is prijs/kwaliteit gezien goedkoper dan de Haswell, dan gaat het niet om performance want die is vrijwel gelijk als je geen gebruik maakt van de interne GPU (google maar benchmarks...) 5% is het grootste verschil dat je gaat vinden, in games merk je hier niks van.

De cijfertjes die jij hier in je post tovert zijn totaal uit de lucht gegrepen. Bron?

Maak de setup uit de openingspost met een i5 2500K, een i5 3570K en een i5 4670K en je merkt in games amper verschil... Zelf zou ik ook gewoon de laatste generatie kopen, maar ik verwacht niet dat ik 20% meer performance krijg door de keuze van 20-50€ meer te betalen... Nu niet en binnen 3 jaar ook nog steeds niet.

Dus als je een post maakt om mensen uit te dagen doe het dan met feiten, anders blijft het gewoon een trollpost zoals er hier al zoveel zijn...

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 21:51
Zijn die Crucial Balistic geheugen reepjes nou wel geschikt voor overclocken..?

• Inrage
Zelf heb ik die latjes gekocht op basis van onderstaande review van een medetweaker:
productreview: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU review door Don Roberto

Ik heb ze voorlopig zelf stabiel draaien op 1866Mhz maar er zit nog wel meer in.

De vraag is wel, merk je er iets van? Ik niet ;)
Tis meer een leuke feature voor mij.

Blijft wel een snel en prijs/kwaliteit top setje out-of-the-box!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik zou trouwens niet voor een build gaan waarmee je mogelijk sli kan doen aangezien een nieuwe single chip kaart tegen die tijd een betere keuze is.
Verder zou ik voor een build als deze gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 218,20€ 218,20
1ASRock Z87 Extreme3€ 135,90€ 135,90
1Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,51€ 95,51
1Scythe Mugen 4€ 43,99€ 43,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 62,50€ 62,50
1Corsair CX600M€ 63,99€ 63,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.321,38

Ik zie zelf verder niet in waarom je gelijk zou willen overclocken. De levensduur van je CPU gaat sneller achteruit terwijl het helemaal niet nodig is met de nieuwste en beste i5 processor.
Verder is naar mijn idee watercooling niet meer dan leuk materiaal, maar zal een luchtkoeler prima resultaat geven.
Verder zou ik er niet aan moeten denken dat er ook maar iets in je watercooler gaat lekken.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:13:
Dit is een van de belangrijkste redenen waarom het lijkt alsof je computer langzamer gaat na een paar jaar, terwijl hij even snel is als nieuw (mits goed onderhouden). Maar alles wat je erop gebruikt staat niet stil en evolueert, zei het programma's, internet, enzovoorts. En die dingen evolueren mee met de nieuwste hardware. Dus je computer is even snel, maar alles wordt langzamer erop o0mdat je computer niet mee-evolueert met zijn oudere hardware.

En nu komen de nee-zeggers ;)
Heh, Nee.
Je herinstalleert Windows en plotseling is je systeem weer super snel.
Er bestaat zoiets als een ssd, dat maakt zelf een laptop van een paar jaar geleden weer super snel..

Het is wel duidelijk dat je zelf producten verkoopt.. :+
Er bestaat zoiets als 'bang for the buck', dat kennen verkopers niet, die kennen enkel ''meeste profijt, die langer mee gaan dan de garantie producten" ..

Al zou ik zelf ook wel de nieuwe haswells aanraden, ik heb het hier meer in het algemeen.

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 17:35 ]

Verwijderd

Stay on topic please D:.

• Inrage
digital_ownage schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:30:
Ik zou trouwens niet voor een build gaan waarmee je mogelijk sli kan doen aangezien een nieuwe single chip kaart tegen die tijd een betere keuze is.
Verder zou ik voor een build als deze gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 218,20€ 218,20
1ASRock Z87 Extreme3€ 135,90€ 135,90
1Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,51€ 95,51
1Scythe Mugen 4€ 43,99€ 43,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 62,50€ 62,50
1Corsair CX600M€ 63,99€ 63,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.321,38

Ik zie zelf verder niet in waarom je gelijk zou willen overclocken. De levensduur van je CPU gaat sneller achteruit terwijl het helemaal niet nodig is met de nieuwste en beste i5 processor.
Verder is naar mijn idee watercooling niet meer dan leuk materiaal, maar zal een luchtkoeler prima resultaat geven.
Verder zou ik er niet aan moeten denken dat er ook maar iets in je watercooler gaat lekken.
Je lijstje sluit niet echt aan met de tekst die je er bij schrijft imo...
Geen SLI maar toch duur mobo + zware voeding (ook niet echt de beste denk ik).

Voor de prijs van 1 van die WB Black 1TB heb je al een goede 2T HDD. Ook het ram setje (hoewel populair) is nu echt wel overpriced. Crucial heeft snellere en goedkopere setjes met levenslange garantie.

Overclocken is idd gewoon een leuke feature met de nieuwe CPU's. Enkel nuttig als je CPU intensieve taken gaat doen (videobewerking, renderen, ...) Maar het is niet zo dat die dan plotseling stuk gaan voordat de rest van je PC 'op' is... Waarschijnlijk gaat het hier toch niet over een overclock die de CPU tot aan de limiet gaat belasten...

Een prefab watercooling setje gaat heemaal niet gaan lekken... zo kan je ook binnen blijven want anders kan je op straat aangereden worden... slaat op niks.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 17:01
digital_ownage schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:30:
Dat is iemands eigen keus en is ook volledig afhankelijk van wanneer de persoon over wil stappen op SLI.
Ja de levensduur van een CPU is korter als je hem overclocked maar dit is echt niet merkbaar tenzij je de vcore echt absurd hoog gaat zetten.
Dat is jouw mening.
Er zijn diverse redenen om voor waterkoeling te gaan, de bling factor, de lagere temps en/of de lagere geluids productie.

Ik gebruik zelf al jaren waterkoeling en de temps in combinatie met de geluidsproductie in de warme zomer vind ik zelf wel prettig.
Lekkages zul je niet hebben zolang je zorgvuldig bezig bent.

• SmokingCrop
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:09:
[...]
Dat is jouw mening.
Er zijn diverse redenen om voor waterkoeling te gaan, de bling factor, de lagere temps en/of de lagere geluids productie.

Ik gebruik zelf al jaren waterkoeling en de temps in combinatie met de geluidsproductie in de warme zomer vind ik zelf wel prettig.
Lekkages zul je niet hebben zolang je zorgvuldig bezig bent.
Dan moet je wel niet bv een H80i nemen, want die is stukken luider dan bv een dark rock pro2

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:49:
[...]
Dan moet je wel niet bv een H80i nemen, want die is stukken luider dan bv een dark rock pro2
Alleen als je hem op zn hoogste stand zet (maar dan koelt ie ook beter).
Bij gelijke herrie houden ze de cpu ongeveer even stil, maar dan heb je bij de h80i nog wat ruimte als je extremer gaat overklokken.

• SmokingCrop
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:06:
[...]

Alleen als je hem op zn hoogste stand zet (maar dan koelt ie ook beter).
Bij gelijke herrie houden ze de cpu ongeveer even stil, maar dan heb je bij de h80i nog wat ruimte als je extremer gaat overklokken.
Frozfire moet uitendelijk de keuze maken inderdaad, maar hij heeft de h110 niet genomen omdat die teveel lawaai zou maken. Die h80i maakt nog meer lawaai ;)

Even een vergelijking voor Frozfire :
H80i: pricewatch: Corsair Hydro H80i
low speed - 40,9 dB(A) -> 38,9°C
high speed - 61,3 dB(A) -> 33,4 °C

H110: pricewatch: Corsair Hydro H110
low speed - 39,2 dB(A) -> 32,2°C
high speed - 52,4 dB(A) -> 32,7 °C

Dark Rock Pro 2: pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2
low speed - 21,5 dB(A) -> 44,3°C
high speed - 44,3 dB(A) -> 35,3 °C

Het zal er dus vanaf hangen wat zijn prioriteiten (geluid, koelingsvermogen, budget) zijn.

bron: http://be.hardware.info/r...taten-socket-1155-95-watt

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:06:
[...]

Je lijstje sluit niet echt aan met de tekst die je er bij schrijft imo...
Geen SLI maar toch duur mobo + zware voeding (ook niet echt de beste denk ik).
Hier dacht ik dus ook aan. Ik weet zeker dat ik SLI links laat liggen. Maar het is nog niet gelukt om een geschikt moederbord te vinden waar alles in past. Moet ik kijken rond de €100 euro of kan ik beter een hele goeie halen rond de €200?? Misschien een paar tweakers hier die er ook een gaan halen :P ?

Verder hebben jullie me heel erg geholpen met filteren van opties. Ik denk dat een 650W psu van een goed merk voldoende is.
SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:00:
[...]

Frozfire moet uitendelijk de keuze maken inderdaad, maar hij heeft de h110 niet genomen omdat die teveel lawaai zou maken. Die h80i maakt nog meer lawaai ;)
Ik dacht dat h80i de beste keus was :/
Hij zou goed koelen en stiller zijn dan andere fans. De hele hXXi family zou erg luidruchtig zijn. Ik zoek een close water cooling systeem die redelijk stil is, en goed koelt. Ik wil mijn CPU niet zo zwaar overclocken dat ik een €150 > nodig zal hebben.

Laatste problemen:
  • Welk moederbord (lga 1550) raden jullie me aan voor mijn waslijst?
  • Is de H100i misschien toch een betere keus?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De bling factor kost iig veel geld, dat is zeker :+

Pagina: 1