handig om te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 14:21
ik kan een mac pro G5 kopen op marktplaats voor 60 a 90 euro

de specs zijn:
2,0 ghz
2 gb werkgeheugen
160 gig hardeschijf

zal deze nog snel lopen en is het handig om deze op te kopen voor muziek, films enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou met een iets oudere versie van XBMC de G5 kunnen gebruiken om films en muziek naar je TV te streamen en hem zo als een soort Mediacenter kunnen gebruiken. SD-materiaal zou geen probleem mogen zijn, HD wordt volgens mij erg krap op zo'n G5.

Ik zou veel eerder voor een dedicated Mediacenter(-pc) kiezen. Zeker als je tweedehands geen probleem vindt heb je voor erg weinig al een mediaplayer of PC die veel krachtiger is dan die Mac en ook nog eens (heel) veel zuiniger zijn.

Ik zou het dus niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dick op 02-06-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Alleen de kast is al ongeveer dat bedrag waard. Dus waarom niet? Je kan hem altijd weer weg doen voor grofweg het zelfde bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ik kan hem kopen voor 70 euro hoor ik net. is hij nog snel genoeg voor office en muziek afspelen en films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Houd er rekening mee dat Office 2011 niet voor de PPC gemaakt is...
Muziek afspelen is geen probleem, maar houd er rekening mee dat veel plug-ins die je nodig hebt voor internet, zoals Flash en SilverLight, niet (meer) te krijgen zijn.

Verder wel een hele nette prijs, alleen de kast gaat al vaak voor meer van de hand :)

[ Voor 16% gewijzigd door Zegato op 02-06-2013 19:52 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
office 2010 gaat dat er nog wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
niekslebos schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:32:
ik kan een mac pro G5 kopen op marktplaats voor 60 a 90 euro
Als die Mac zo wordt aangeboden dan moet je je afvragen of het wel goed komt... Een G5 is namelijk een PowerMac, een Mac Pro is een Intel machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
alles werkt nog zegt hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Volgens mij heb je geen idee wat je eigenlijk gaat aanschaffen... Beetje een impuls aankoop?

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ja eigenlijk wel, maar het is wel een super mooi ding en als hij nog een beetje snel loopt kun je er ook wel andere software opzetten zoals windows 8? linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
niekslebos schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:04:
ja eigenlijk wel, maar het is wel een super mooi ding en als hij nog een beetje snel loopt kun je er ook wel andere software opzetten zoals windows 8? linux?
Windows kun je wel vergeten, dat draait niet op PowerPC. Linux zou met een beetje gestoei wel moeten lukken, maar zo te horen heb je er weinig tot geen verstand van. Aan de andere kant is het maar 70 euro, mocht het niet kunnen/lukken wat je wilt, kun je hem vast wel doorverkopen aan een liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ja idd maar hij draait nog wel snel op ios? zou je er een server van kunnen maken?

[ Voor 31% gewijzigd door niekslebos op 02-06-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
niekslebos schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:08:
ja idd maar hij draait nog wel snel op ios?
:F

Hij draait helemaal niet op iOS maar op OS X. Op een Power-PC kan je versie 10.5.8 nog draaien, de latere versies hebben geen ondersteuning meer voor dat platform.

Wat ben je nu precies van plan met het systeem? In je startpost hebt je het over films en muziek kijken, zoals aangegeven moet dat met SD-materiaal geen probleem zijn, HD wordt krap. In je latere posts lijk je hem toch meer gewoon als desktop te willen gaan gebruiken. Met de software uit het tijdperk van het apparaat zelf zal dat uiteraard prima gaan, je werkt dan echter wel altijd met verouderde software en heel fancy is het allemaal niet.

Ook al is het niet veel geld, ik zou het alsnog niet doen. Wellicht dat de kast zelf nog wat waard is voor de liefhebber maar dan moet je voor een paar tientjes winst of verlies ook weer zin hebben in het gezeur met verkopen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ik wil hem gewoon kopen ik heb gelezen dat ik er altijd nog een micro atx bordje ingooien met nieuwe processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Ook dat gaat niet zomaar, de hele layout van de kast is totaal anders dan bij een gewoon ATX/MicroATX/BTX-moederbord...

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
niekslebos schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:26:
ik wil hem gewoon kopen ik heb gelezen dat ik er altijd nog een micro atx bordje ingooien met nieuwe processor
Really? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
niekslebos schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:26:
Dan koop je hem toch gewoon? Alleen ontgaat het nut van dit topic mij dan een beetje.

De G5 case ombouwen naar een (m)ATX-case is te doen maar niet zo makkelijk als je het doet voorkomen. Je zal de kast flink moeten modden of aangepaste tray en backplate moeten kopen. Het eerste is (heel) veel werk, de tweede optie is makkelijker maar zal je waarschijnlijk meer kosten dan de aanschaf van het apparaat zelf.

Voor een kleine impressie over het aanpassen van een G5 zie hier: http://build-its.blogspot...in-power-mac-g5-case.html

[ Voor 48% gewijzigd door Dick op 02-06-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je wel goed gekeken naar de binnenkant van zo'n alu kast? Er is bijna niets vergelijkbaar met een PC-kast. Geen PC-voeding die je op een regulier moerderbord kunt aansluiten, geen logische plaatsen om een moederbord op vast te schroeven, zoals een zijplaat van een PC-kast heeft, aansluiting voor en achterkant die niet met PC-connectoren gaat... Kortom: veel voor weinig (veel dingen die niet standaard kunnen voor weinig geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Het kan wel, maar je zal de kast grondig moeten verbouwen.

Heb ik gedaan met een G5, maar was niet eenvoudig.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij zoek je keer op keer een smoes voor jezelf om dat ding gewoon te kopen :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het is heel simpel met dit systeem:
- Kast is nog wel 50-60+ euro waard.
- Overige hardware is geen ene keutel meer waard. Als het nog gewoon x86 was wellicht nog een paar euro waard, maar dit is PowerPC spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:14
Dit is niet echt de bedoeling van dit forum. Doe rustig je vooronderzoek, bedenk wat je ermee kunt doen. Vergelijk vervolgens wat je ermee wilt doen. Mocht je dan nog specifieke vragen hebben, dan helpen we je daar graag mee :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.