Toon posts:

Corsair h100i hoge temps...??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,
Heb zonet een corsair h100i in mijn systeem gezet en idle zijn zit ie net boven de 40 en load boven de 70 soms zelfs 80. Geen OC. heb hiervoor een havok 140 gehad. en daar was hij load rond de 60. Net iets eronder. Dit is niet de bedoeling denk ik. Ik las op een ander forum dat het kon liggen aan de schroeven rond de pomp. Dat die te strak zaten. Maar dat lijkt me eigenlijk sterk.

Hoor graag van jullie, alvast bedankt. Heb trouwens een 3770K

Edit: ik heb arctic clean gebruikt om de cpu schoon te maken. Kan dit spul de oorzaak zijn???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Som eerst even alle specs van je systeem op. Hoe heb je alles aangesloten? heb je de schroeven goed kruislings aangedraaid?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie,
Heb veel koelers gehad en dit zijn de specs. asus maximus v formula mobo, 3770K @ stock, gtx 670 (niet dat het uitmaakt) CM storm trooper case en verder zou ik niet weten met je met de specs van mn ram of psu moet ;-). ik heb de schroeven goed kruislings gedraaid. Maar heb dit keer zelf geen koelpasta gebruikt. Zat er al op. Maar kan hem eraf halen en het opnieuw doen. Heb 2 sp120's van corsair die pushen uit de kast (door de rad dus). Verder vond ik wel. dat de backplate nogal losjes zat. Maar op internet stond dat dat redelijk normaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon alles remounten en er nieuwe pasta op doen en dan kijken wat ie doet, mss dat ie net iets verkeerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mm zal ik doen. Kijke of dat help. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alles vervangen met arctic silver als koelpasta. weer rond de 40 idle en dit aan de 90 load...Weet echt niet wat er fout is gegaan. te weinig te veel koelpasta...heb mijn vorige koeler ook zelf erop gezet en die had perfecte temps...dus weet het echt niet...echtniet. nog een keer met een andere methode van aanbrengen koelpasta (Was deze keer met een pasje)..Of zou het liggen aan arctic clean.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Welk programma gebruik je? het kan zijn dat de waardes fout zijn. Probeer is een keer een ander programma zoals realtemp.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik die temp reader van aida 64 en zo n gadget voor je cpu. Maar ik heb zonet gelezen dat je de backplate op een speciale manier moet vastzetten. En dat was het probleem. Was verkeerd. Nu heb ik hem nog is vervangen en nu zit ie tijdens aida gem rond de 58 met hoogste piek 64. Dat is toch wel een redelijke temp of niet. Heb de koelpasta door de stress war haastig erop gedaan. Maar het moet ook nog 200 uur drogen en deze temps zijn al stukken beter. Wat zeggen jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Als je eerst 90 graden haalt onder load en nu maximaal 64 graden ben je in ieder geval al heel veel op geschoten :) Dit is een prima temperatuur onder volle belasting. Veel beter zul je het niet krijgen lijkt mij /3

[ Voor 12% gewijzigd door Axon op 02-06-2013 23:41 ]

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dat zijn op zich wel nette temps, zeker koel genoeg om de processor geen schade toe te brengen. Het zou wel beter kunnen heb ik het gevoel. Dat ligt dus misschien aan niet geweldig aangebrachte koelpasta.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep. Ik weet nog steeds niet echt wat de beste manier is om die pasta aan te brengen. Wat doen jullie als ik vrage mag. Maar deze temps zij zeker prima voor nu. Kan altijd als ik zin heb het er nog is op doen. Misschien zelfs met tips van jullie :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik doe altijd een rijstkorrel koelpasta op de cpu.. maar of dat de beste manier is :) Voor mij wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha ja. heb ik ook al ergens gelezen ja. Ik denk dat ik hem met deze temps eerst zo laat. als het me gaat vervelen. Kan ik er zo weer nieuw op doen. Das het mooie aan zelf een pc bouwen. Ik dank jullie toch voor jullie hulp en tips zijn nooit weg. Dus schiet je wat te binnen. post maar lekker haha ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Vaak is zelf uitsmeren de minst goede optie, gezien er dan lucht bellen in de pasta kunnen komen. Aangezien lucht warmte slecht geleid is dat niet erg handig :) Als je gewoon 1 druppeltje op je CPU doet en vervolgens het koelblok erop plaatst krijg je vaak het beste resultaat, maar ik denk dat het in jouw geval niet veel gaat schelen :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha ooooh. Dan doen we het eerst rustig aan. Had het deze keer wel iets uitgesmeerd. Want arctic silver is nogal stug...maar vind de temps eerst wel goed. Overklokken die handel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Die witte pasta smeer ik gewoon, heel dun, met mijn vinger uit. Arctic silver/compound smeer ik uit met een kaartje. Ik heb die rijstkorrel, streepjes en kruisjes video's eens goed bekeken. En ook daar zie je wel dat de koelpasta lang niet altijd overal netjes is komen te zitten.

Als ik het op mijn manier doe, en de koeler niet te snel vast druk en 'n klein beetje heen en weer beweeg, druk ik de eventuele lucht er gewoon tussen uit. Je moet het dan wel even de tijd gunnen. Want zoals bij alles wat je te snel doet, schuilt het ongeluk in de onverschilligheid waarmee men soms te werk gaat.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1