Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, nu heb ik gekeken naar de Samsung galaxy s 4 en de Samsung galaxy note 2. ze hebben beide features en hardware die me aanspreken en ik heb ook al verschillende reviews gelezen en gekeken, alleen nu is de keuze lastig voor me. de Samsung galaxy note 2 is wel goedkoper dus denk ik dat ik voor deze telefoon ga, is dat verstandig? of zeggen jullie dat je beter iets meer geld kan uitgeven voor een betere telefoon de ''galaxy s 4''? :?

bedankt

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:46
Galaxy Note 2 is een prima toestel vind ik zelf. Heb overwogen om m'n Note 2 in te wisselen tegen een S4 maar de verschillen tussen de twee zijn niet denderend groot. Full HD scherm is leuk maar kan alles prima zien op het grotere scherm van de Note 2.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
De S4 is het vlaggeschip en ontwikkelplatform van Samsung met allerlei nieuwe features. Als je daar interesse in hebt zou ik het zeker overwegen om daar in te investeren. Verder is er een significant verschil in gewicht en formaat van de toestellen, dus ook dat is iets om te overwegen in je keuze.
Hier een vergelijking van specs:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4854&idPhone2=5125

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt:-)

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 10:55
Ik wilde bijna zelf een topic hierover maken.

Ik zit in dezelfde situatie. De S4 is sneller, maar kleiner en heeft geen S-Pen. Hogere resolutie maar op een kleiner scherm.

Snelheid is voor mij niet echt een breekpunt, of er zou een significant verschil moeten zijn in de feel van de telefoons. Echter heb ik begrepen uit reviews en ervaringen dat de Note 2 al erg snappy is en dat het verschil met een snellere telefoon bijna nihil is in de manier waarop het aanvoelt.

Ik zou niet echt weten welke features de S4 heeft boven de Note 2 die nooit in de Note 2 gaan komen - Ik heb begrepen dat vrijwel alle software features binnenkort op de S3 en Note 2 gaan komen.

De camera is niet echt belangrijk. Handig om wel eens een foto te maken voor de informatieve waarde, ik ben echter geen fotograaf en van wat ik heb begrepen is de camera in de Note 2 al best goed.

Het belangrijkste veschil is denk ik het beeldscherm: 720p vs 1080p is op papier natuurlijk vrij veel, maar is dit ook echt merkbaar? Ik werk nu nog met een oudere 'smartphone' (3.5" Galaxy S5560) dus een jump naar 720p ga ik al zeker merken. Mijn vraag hierbij is of het verschil tussen 720p op 5.5" tegen 1080p op 5" groot genoeg is om voor de laatste te kiezen. Ik heb de Note 2 in de winkel al even bekeken en het leek vrij scherp en goed leesbaar, ik kan mij voorstellen dat 1080p op zo een klein scherm weinig meerwaarde toevoegt maar ik heb het nog niet persoonlijk kunnen testen. Praktische dingen zijn dan bijvoorbeeld browsen of een e-book lezen, dit is een kwestie van hogere resolutie vs groter scherm, heeft iemand hier een onderbouwde mening over? Voor mij is een groter scherm ook wel handig omdat ik wat grotere handen heb, een groter toetsenbord is dan ook nogal handig.

Een laatste verschil is de batterij - Een reden waarom ik lange tijd niet aan een nieuwe telefoon heb gedacht is dat deze altijd worden afgebeeld met een accuduur van een dag of minder en dat is voor mij onacceptabel. Ik wil niet afhankelijk zijn van een stopcontact wat ten alle tijden in de buurt moet zijn. De Note 2 lijkt met gemiddeld gebruik net iets meer dan 2 dagen mee te gaan, over de S4 weet ik op dit moment minder, maar een hogere resolutie gekoppeld met een snellere CPU en kleinere accu laten mij vermoeden dat de accuduur van de S4 toch niet aan die van de Note 2 kan tippen.

De S-pen als laatste lijkt mij wel handig in enkele situaties - Voor zover ik weet heeft de S4 geen features die hieraan kunnen tippen. Op zijn minst is het leuk speelgoed :) Het betekent wel dat de Note 2 niet echt te rooten is omdat je dan de S-pen apps grotendeels kwijt lijkt te raken, maar dat is voor mij niet echt een issue, als de telefoon het maar (goed) doet.

Mijn keus gaat een klein beetje richting de Note 2 op dit moment vanwege het grotere scherm, langere accuduur en de 'novelty' van de S-pen (ook de lagere prijs speelt mee), maar ik zou graag nog wat meer meningen horen :)

Ik ga niet wachten op de Note 3 - Die gaat in eerste instantie veel meer kosten en als ik ga wachten op het nieuwste van het nieuwste blijf ik wel bezig ;p

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:41

Major_ton

Shoot!

Mijn collega heeft een S4 en ik heb de Note II. Biede zijn echt erg goede toestellen, maar ik zou mijn Note II absoluut niet willen inruilen voor een S4. De grootte van het scherm en de grote accu vind ik belangrijker dan het verschil in resolutie. Naast elkaar is het verschil erg klein als je er op een normale afstand naar kijkt. Houd je ze 10cm bij je neus vandaan zie je wel dat de S4 iets scherper is, maar ikzelf vind die 0,5" minder gewoon een gemis. Als mijn collega en ik dan allebei een HD filmpje opzetten is er maar één winnaar! De note II ;-)

Some infinities are bigger than others.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:15
Major_ton schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:54:
Mijn collega heeft een S4 en ik heb de Note II. Biede zijn echt erg goede toestellen, maar ik zou mijn Note II absoluut niet willen inruilen voor een S4. De grootte van het scherm en de grote accu vind ik belangrijker dan het verschil in resolutie. Naast elkaar is het verschil erg klein als je er op een normale afstand naar kijkt. Houd je ze 10cm bij je neus vandaan zie je wel dat de S4 iets scherper is, maar ikzelf vind die 0,5" minder gewoon een gemis. Als mijn collega en ik dan allebei een HD filmpje opzetten is er maar één winnaar! De note II ;-)
Inderdaad, sinds ik een Note II heb en ik pak soms een andere telefoon vast met een scherm kleiner dan 5 inch mis ik gewoon een hoop.

De Note II heeft goede specs, en kan de laatste grafische spellen en apps zonder problemen afspelen! Met als voordeel het grote scherm wat fijner kijkt / speelt of wat dan ook. Het is ook een Quadcore en kan nog makkelijk 1-2 jaar mee
720p vs 1080p vind ik niet echt een groot verschil. De S4 moet zich nu ook meer inspannen om hetzelfde spel op het scherm te tonen omdat de resolutie een stap hoger is, resultaat is een accu die sneller leeg is.

Koop de Note II, vanwege het grotere scherm en accu is hij in mijn ogen beter als de S4.
Als je nog niet kunt kiezen zou je eventueel naar een Media Markt kunnen gaan, daar kun je de meeste toestellen uitproberen ( als het niet te druk is ).

Zucht...

Pagina: 1