Toon posts:

Oud mb gigabyte GA-965P-DQ6 compatibel met ssd?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben vrij nieuw op dit forum.
Is mijn mb gigabyte GA-965P-DQ6 compatibel met een nieuwe ssd?
Ik ga een nieuwe pc kopen maar wil deze toch nog upgraden met ssd indien mogelijk voor mijn dochter.
Pc is wel core2duo 6600 met 4 gig ram en 2 keer 2 Tb
Misschien kan iemand mij helpen hiermee.
Alvast bedankt
grtz,
steven

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43

Salmon

.NET developer

Koste echt 2 seconden googlewerk, maar het antwoord in 't kort: Ja. Je hebt een 3Gb/s interface op het moederbord dus dit zal gewoon werken.

Heb zelf ook een Samsung 830 op een Sata2 controller in mijn pc en werkt zonder problemen.

Verwijderd

Hoi silver41,

Welkom op GoT! :)

Jouw moederbord heeft Serial ATA. Vanaf SATA/300 (ook wel SATA 3Gbps of SATA-II genoemd) werken alle SATA apparaten zonder dat je problemen mag verwachten. Dus ook SSDs met SATA/600 (ook wel SATA 6Gbps of SATA-III) aansluiting.

Jouw systeem leent zich ook uitstekend voor een SSD, aangezien het beperkte geheugen maar relatief sterke processor flink voordeel zal kunnen behalen uit een SSD. Wat mij betreft dus een goede keuze.

Wel geldt dat we hier op GoT verwachten dat men eerst zelf op zoek gaat naar antwoorden. In dit geval valt jouw vraag onder de noemer 'opzoekvraag' omdat deze met relatief weinig moeite zelf te vinden is middels de zoekfunctie op GoT of via Google. Kortom, graag in het vervolg eerst even kijken wat je zelf kunt oplossen. Pas als je daar echt niet uitkomt een topic aanmaken.

Succes ermee verder!

Dit topic is gesloten.