Vervanging videokaart

Pagina: 1
Acties:

• smiley88
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10-2025
Beste Tweakers,

De videokaart voor mijn PC (een MSI R4890 cyclone) heeft een tijdje geleden de geest gegeven en ik ben daarom op zoek naar een vervanger.

Ik heb te weinig verstand van PC's om zomaar een nieuwe aan te schaffen (mogelijk zijn er compatibiliteits issues, enz.) dus daarom vraag ik jullie advies.

Ik kan helaas niet veel vertellen over de verdere onderdelen in mijn systeem omdat het scherm vrij snel na het opstarten op blauw springt, nog voordat ik de onderdelen heb kunnen bekijken en kopiëren via 'Deze Computer'. Ik weet alleen dat het moederbord een Gigabyte MA790FXT-UD5P is en de voeding een coolermaster Real Power M520 is.
Ik kan wel altijd de kast weer openschroeven om te kijken welke onderdelen ik er precies in heb zitten mocht dat nodig zijn.

Eisen waaraan de nieuwe videokaart moet voldoen zijn:
- Betere of gelijke prestaties als de vorige videokaart.
- Stil (deze videokaart klonk bij sommige games als een opsteigende straaljager)
- Prijs: rond de 100 euro (weet niet of dit realistisch is. Mag ook meer zijn indien dat geadviseerd wordt, want nu heb ik niets aan m'n PC).

Als er nog informatie ontbreek zal ik deze proberen zo goed mogelijk te geven.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Bij voorbaat dank!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vervang hem met een kaart in de Radeon 7000 serie, die heb je al voor rond de 100 euro. Iets meer als je het snelste model wilt. Deze zijn een pak sneller dan je oude kaart.

Bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/price...gb-gddr5-(x-edition).html

[ Voor 24% gewijzigd door firebird_1979 op 02-06-2013 16:51 ]

• smiley88
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10-2025
Bedankt!

Zou in dat geval deze ook een optie zijn?

V&A aangeboden: Twee XFX Radeon HD 7770 Black Edition Te koop

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33
Ik zou eerder een 650ti nemen, die is wat sneller, zuiniger en heeft 2GB geheugen.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja, bijna alles is een optie in jouw geval omdat je oude kaart ze traag is. Bijna alles wat je koopt zal een stuk sneller zijn dan wat je nu hebt.

Je moet alleen kiezen tussen AMD/Nvidia en wat binnen je budget blijft. Zoek anders eens wat reviews or tests van videokaarten op.

Verwijderd

mitsumark schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:29:
Ik zou eerder een 650ti nemen, die is wat sneller, zuiniger en heeft 2GB geheugen.
Mitsumark, ik geef je hierin gelijk ... zou zelf ook niet voor die amd gaan ...
Pagina: 1