Keep it cool
Verwijderd
pricewatch: XFX Radeon HD 7870 Core Edition
Daisuko
Bedankt voor je bijdrage.Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:37:
Ik zou in ieder geval een andere graphics card nemen, XFX is een goed merk.
pricewatch: XFX Radeon HD 7870 Core Edition
Daisuko
Maar welke bronnen heb je om te suggereren dat XFX een beter merk is dan MSI? En op welk gebied? Prijs/kwaliteit, performance, verbruik, geluid, betrouwbaarheid?
Een dergelijke uitspraak zaait alleen maar onduidelijkheid.
Naar mijn weten is MSI ook een gerenomeerd merk.
On topic:
Lijkt mij een prima uitgebalanceerde pc. Je kunt samen met die vrienden prima de pc in elkaar zetten denk ik.
Volgens mij heb je goed op je budget gelet. Als je voor Ati kiest kun je een videokaart bijplaatsen, maar dat raad ik je niet aan. De videokaart die je kiest is vrij krachtig, maar als je wat meer reserve wilt kun je een zwaardere nemen. Een goede tip hierbij is om zaken tweedehands te kopen bij vraag&aanbod. Deze bijv: V&A aangeboden: MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC
[ Voor 30% gewijzigd door t0mmiiiii op 02-06-2013 16:47 ]
@t0mmiii, ik had gehoopt lager uit te komen, en heb al flink bezuinigd op mijn case/scherm ect. Voor mij is de 660 al flink prijzig, ik ben vooral benieuwd hoelang deze mee zal gaan enzo, voordat ik besluit bv een 670 te kopen.
Nog een vraag die ik was vergeten: De 660 versie van MSI heeft een normale uitvoering, en een twin frozer uitvoering (met 2 fans) het scheelt 10/20 euro geloof ik. Zitten er kwa benchmarks/hitteproductie grote verschillen in?
Keep it cool
toch! ik zou voor een simpelere kast kijken, geld dat je daarop bespaart steken in een 670/7870
GTA V kan je nog wel op wachten eer die op de PC uitkomt, en dan nog is het afwachten hoe de port is, GTA IV is een drama! dus met een jaartje is ie er pas, op zijn vroegst.
MSI is een prima merk, niets op aan te merken. niet mijn voorkeur, ik zou voor iets anders kiezen, maar bleu roepen dat iets anders beter is, zonder onderbouwing? nee zo werkt het niet.
eventueel kan je nog kiezen voor een pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse prima ding, scheelt weer een tientje voor je GPU
meeste winst voor je systeem zit in een SSD. ik zou er voor kiezen omdat er in te zetten en met de tijd voor meer opslag mocht dat wenselijk zijn. dus eerdere besparingen + HDD er uit en SSD erin.
kortom, heel veel goedkoper zal het niet worden, het ene wordt goedkoper zodat het andere wat duurder kan.
Ik heb uit de BBG geleerd dat als je toch een high end videokaart koopt, je geen GPU op je CPU nodig hebt, en dus bespaard.over GPU kan je wat bakkeleien (net als de kast... smaken)
Ik heb getwijfeld tussen de Coolermaster K280 (30 euro - 1 fan) of de z11 (60 euro - 5 fans - ruimer)
Hoe de case eruit ziet geef ik niet zoveel om, ik wil vooral ruimte, en geen omkijken hebben naar temperatuur
Stel ik zou dus naar de goedkopere case gaan, en de goedkopere muis nemen bespaar ik 40 euro.
Vooralsnog is het verschil tussen de 660 en de 670 minimaal 130 euro.
Over de 670 kan ik niet zoveel vinden op tweakers?
Valentijn
Keep it cool
of jij begrijpt mij verkeerd, of ik heb geen idee wat je bedoelt.valentijngm schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:37:
[...]
Ik heb uit de BBG geleerd dat als je toch een high end videokaart koopt, je geen GPU op je CPU nodig hebt, en dus bespaard.
de videokaart is je GPU. je kan dus twisten of een andere GPU beter zal zijn. je CPU heeft geen GPU dus moet je wel een losse er bij nemen.
ik dacht overigens dat het verschil minder was, das met de GTX 660 Ti zo.
met een zo een groot verschil zou ik kijken wat aan SSD kwijt kan. welke spellen speel je nu, eigenlijk?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Mijn vraag is nogsteeds hetzelfde:
Heeft de 660 nog potentie in toekomstige spellen, of kan ik beter investeren in een 660 ti of een 670. zo ja, welke is dan het beste/goedkoopste.
Keep it cool
en ik denk wel dat de 660 potentie heeft, ik zou em alleen niet aanschaffen met het oog op de GTA V, dat spel is echt van veel meer afhankelijk. voor BF4 is zal ie ook wel voldoende zijn verwacht ik. maar goed ik kan dat niet beoordelen, GTA V is nog in ontwikkeling, duurt echt nog wel ff eer die op de PC is. daarvoor zou ik niet een veel duurdere kaart nemen. if any, zou eerder voor een goedkopere kaart gaan en dan tegen die tijd kijken voor een mooie kaart.
echter dat is óók weer afhankelijk van wat je nu speelt. ik gok op BF3
Ik speelde heel veel op consoles, maar ik wil de overstap maken naar pc, vanwege het grotere aanbod van games, maar ook veel meer mogelijkheden, kwa hardware, besturing ect ect.
GTA V komt in oktober uit, (geloof ik), welke videokaart zal je waarschijnlijk nodig hebben om GTA V en BF4 soepel te runnen? aan welke prijs moet ik ongeveer denken
Keep it cool
Als je een FX6300 neemt met een AM3+ moederbordje ben je al gauw 30-50 euro goedkoper uit, dit kun je bv steken in de videokaart, maar ik ben van mening dat je met de 660 ook al een heel eind komt komende jaren.
GTA is vaak een geheugenvreter, dus dan zou ik kijken naar de 7950 (of 7970), echter is dat nog wat meer buiten budget.
Daarnaast kan het zijn dat GTA weer beter draait op de i5 dan op de FX6300 (afhankelijk van de multithreading).
nee dan komt ie uit voor de PS3/Xbox voor de PC mag je zo nog een halfjaar langer wachten. daarom, ga niet wachten op GTA V.[b][message=40343423,noline]
GTA V komt in oktober uit, (geloof ik), welke videokaart zal je waarschijnlijk nodig hebben om GTA V en BF4 soepel te runnen? aan welke prijs moet ik ongeveer denken
teveel onzekerheden om nu je keuze te maken, specifiek voor dit doel. de F6300 is een goede suggestie, kan inderdaad wat besparen voor een iets stevigere GPU.
Als ik voor de 6300 ga, welk moederbord is dan het best, gezien mijn budget?
3gb lijkt me ook wel slim voor de toekomst
[ Voor 24% gewijzigd door Valentijn op 03-06-2013 07:13 ]
Keep it cool
pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
pricewatch: MSI N660Ti PE 2GD5/OC
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 11:21 ]
Keep it cool