[WIN7] Wat is simplicheck?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelbos
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-03-2023
Beste Tweakers,

Sindskort krijg ik regelmatig deze pop-up bij het opstarten van mijn computer, wat ik mij afvraag is waar dit programma vandaan komt en of dit echt is of een virus of iets dergelijks?

Bij voorbaat dank,

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/13212514/640/13212514.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo het vermoeden dat dit ooit is meegekomen als 'niet gezien vinkje' tijdens een installatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:00
http://www.shouldiremovei...icheck-18049-program.aspx

Via google is er best veel te vinden over dit programma. De eerste hits reppen niet over dat het een virus zou zijn, bovenstaande link laat zien dat er blijkbaar OEM's zijn die het meeleveren.

Een virus is dus niet waarschijnlijk.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Zoals al aangegeven is stelt het programma niet veel voor.
Als je het programma wilt behouden (wat ik niet denk, maar toch :)) dan kan je deze uitzetten met opstarten via msconfig, opstarten.
Ik weet niet 100% zeker, maar je kan ook met ADWCleaner draaien en deze dan automatisch deze zooi (en misschien nog ander gevonden spul) verwijderen.

Of, als je hier helemaal geen zin in hebt om moeilijk te doen :9, dan zou ik het programma verwijderen via je configuratiescherm, programma's verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat dit bericht super duper laat is ik kreeg dit programma ook maar net. Simplicheck kreeg ik mee als programma voor mijn controller tijdens het installatie menu stonden de drivers en simplicheck. Simplicheck word niet automatisch mee geïnstalleerd je kan het ook niet uitvinken tijdens de installatie van de drivers want het zit als aparte installatie optie in een onnodig menuutje. Dus als je de optie apart ergens ziet van simplicheck niet installeren alleen de normale drivers. Voor meer info over de controller het is een Speedlink TORID van ongeveer 30 euro op bol.com. Mijn vermoedens zijn dat er meer producten van Speedlink verbonden zijn met simplicheck. Simplicheck ziet er wat mij betreft ook niet 100% veilig uit door de hele layout en grote kleurrijke knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razeal
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02-2024
#NecroGonnaNecro ik heb zojuist ook de speedlink torid gekocht, vind het heel apart dat deze optie er bij zit als je de drivers installeert.

Maar goed toch maar niet op install gedrukt, lijkt me een waardeloos programma! 8)7
Pagina: 1