Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reviews niet zichtbaar op home page tweakers.mobi

Pagina: 1
Acties:

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:18
Afgelopen uren vroeg ik me af waarom tweakers geen aandacht bestede aan de launch van Haswell.
Geen nieuwwbericht of niks te zien op tweakers. Tweakers.mobi that is, toch een belangrijke pagina in deze mobiele tijd.

Blijkt nu dat er 2 prachtige artikelen zijn de categorie review, welke niet in de lijst staan op de tweakers.mobi homepage.
Wel op de tweakers,net homepage.

Mag van mij in beide lijstjes zichtbaar zijn!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
http://tweakers.mobi/reviews

Staan er toch gewoon :) ?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Opperpanter2 heeft het over de home-pagina (de mobi frontpage), daar staat zo te zien inderdaad niets over haswell.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
.mobi is eigenlijk nog de 'oude' site, Tweakers v6.9 zeg maar - alleen dan voor de goedkoopste telefoontjes. De lijst waarin zowel nieuws als reviews staan, komt daar niet op. Aangezien we volop bezig zijn met een responsive site (die de gewone frontpage dus automatisch aanpast op je telefoon/tablet/computer/koelkast met internetverbinding) denk ik niet dat we dit euvel nog aan gaan pakken ;)

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Zonde, want ik zie mijzelf eerder de .mobi site blijven gebruiken op mijn telefoon. Geen cookies, geen javascript, kleine download, ... Op een site die responsive is, moet ik een hoop bestanden downloaden waar ik toch niets mee ben. Via EDGE duurt dat dan ettelijke seconden langer.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Blijkbaar ben je fervent .mobi-gebruiker, dan kan het je niet ontgaan zijn dat reviews altijd al via /reviews toegankelijk waren op .mobi en het nieuws op de index stond. Er is dus niets veranderd, anders dan zoals Arnoud aangeeft de .net site responsive wordt gemaakt. Overigens betwijfel ik of .mobi tot het einde der dagen in leven zal blijven. Het is een aparte versie van de site onderhand die ook tijd en aandacht vraagt in een tijdperk waarin je met responsive design/code voor je normale website ook hele mooie dingen kunt doen. Overigens denk ik dat Tweakers er bekend om staat geen onnzodig zware elementen op de bezoeker af te sturen, waardoor we niet alleen op dit moment een van de lichtste sites hebben maar ik ook geen reden heb om aan te nemen dat dat met een responsive design niet meer het geval zal zijn.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Alfredo schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:24:
Zonde, want ik zie mijzelf eerder de .mobi site blijven gebruiken op mijn telefoon. Geen cookies, geen javascript, kleine download, ... Op een site die responsive is, moet ik een hoop bestanden downloaden waar ik toch niets mee ben. Via EDGE duurt dat dan ettelijke seconden langer.
Menig responsive website is dan ook gigantisch zwaar. Dat ligt echter niet zozeer aan de techniek, maar aan de wijze waarop het gebouwd is. Als je een tafel bouwt en hij staat scheef, dan ga je ook niet de hamer de schuld geven. :) Bij ons weegt snelheid altijd behoorlijk zwaar mee wanneer we bepaalde keuzes maken en houden er veel rekening mee. Onze responsive website tot dusver laadt nog steeds redelijk vlot, ondanks dat de code niet helemaal netjes is. Daar wordt de komende tijd echter wat tijd in gestoken, bijvoorbeeld om te kijken of we bepaalde stukken JS alleen maar hoeft binnen te halen als het echt nodig is.

Even ter illustratie: ik zit nu ergens diep in Frankrijk, waar mobiel internet praktisch niet aanwezig is. Toch laden onze frontpage en detailpagina's behoorlijk vlot (onze responsive testsite that is). Mede omdat we bijvoorbeeld op detailpagina's de social media widgets anders inladen/op een ander moment inladen.
Als ik probeer te surfen naar bijvoorbeeld Polygon, dan duurt het inderdaad behoorlijk lang voordat het eindelijk bruikbaar is.

Een aparte .mobi (of mobile template) dat praktisch dezelfde content aanbiedt is een beetje dubbelop als je ook een fatsoenelijke responsive website hebt. Het zorgt er dan alleen maar voor dat je een extra silo hebt dat je moet bouwen, onderhouden en promoten. Die tijd steek ik veel liever in het verbeteren van de snelheid, het reactiesysteem, notificaties etc etc
Pagina: 1