probleempje op mn lan (nu!)

Pagina: 1
Acties:

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
We hebben een probleempje ik heb nu nog een lan we hebben een 16 poorts edimax hub en er zit een internal switch in,

Er zijn 3 jongens met een 10 Mbit kaartje en 4 met een 10/100 Mbit kaartje we hebben een hele tijd goed kunnen spelen, na een potje soldier of fortune kregen we ineens problemen bij counter-strike werden ineens de jongen smet een 10 Mbit kaartje gekicked en kregen een connection problem, als iemand met een 100 Mbit kaartje server is worden na een tijdje die met 10 Mbit gekicked.

een tijdje konden alleen de 10Mbit elkaar zien en de 100Mbit elkaar zien (heel vervelend :( )

na het eruit trekken van de voedingskabel van de hub ging het even goed in counterstrike als je dan ff had gespeeld dan moest je weer de voedingskabel eruithlen en erin stopen want er was dan een vette lag,

ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor vandaag en desnoods voor de volgende keer :)

(ik weet dat ik dan de volgende keer beetr kan zorgen dat iedereen een 100Mbit kaartje heeft maar dat is misschien een probleem en hij heeft het altijd goed gedaan :(

alvast heel erg bedankt

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:24
'downgrade' al je 100Mbit kaarten naar 10MBit
kan iedereen op 10Mbit spelen.
Uit je verhaal: hub, switch ? zeker geen 10/100 switch .. anders had je dit probleem niet.. (b-merk rond de 189,- en 10Mbit en 100Mbit)

iOS N3rd

• juanp
Op maandag 04 juni 2001 17:25 schreef davar het volgende:
'downgrade' al je 100Mbit kaarten naar 10MBit
kan iedereen op 10Mbit spelen.
Uit je verhaal: hub, switch ? zeker geen 10/100 switch .. anders had je dit probleem niet.. (b-merk rond de 189,- en 10Mbit en 100Mbit)
hij koste rond de 300 geloof ik,

Allemaal op 10 Mbit wil niet dan gaaft de hub geen verbinding aan en als hij geen 10/100 Mbit was geweest dan stond er geen lampjes op voor een hub

maar toch bedankt

• juanp
dit is mn hub:

Afbeeldingslocatie: http://www.edimax.com/Photo/ED1416P_M.jpg

een edimax 16 poorts hub 10/100Mbit

specifications staan hier

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je kunt met een 100Mbit kaart en een 10Mbit kaart nooit tegelijkertijd op die hub. Die 100Mbit kaart zal altijd terug moeten schakelen naar 10Mbit als er meer 10Mbit op dat netwerk draait!

You can't have everything. Where would you put it?

• juanp
Op maandag 04 juni 2001 17:50 schreef tweakerbee het volgende:
Je kunt met een 100Mbit kaart en een 10Mbit kaart nooit tegelijkertijd op die hub. Die 100Mbit kaart zal altijd terug moeten schakelen naar 10Mbit als er meer 10Mbit op dat netwerk draait!
dual speed kan wel :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 04 juni 2001 19:08 schreef juanp het volgende:

[..]

dual speed kan wel :)
Dan is het dus een Switching hub :)
Die kunnen beide snelheden tegelijkertijd gebruiken.
Hij stuurt alleen nog alle pakketjes naar elke poort zoals een normale hub.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 19:14 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Dan is het dus een Switching hub :)
Die kunnen beide snelheden tegelijkertijd gebruiken.
Hij stuurt alleen nog alle pakketjes naar elke poort zoals een normale hub.
Tja uit die specs een beetje een vaag zinnetje:
Built-in internal switch that automatically switches data traffic between ports running at 10Mbps and 100Mbps.
Volgens mij is dit gewoon een autosensing hub zonder ook maar enige switch-capaciteiten!
Leuk marketing truukje in mijn ogen!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 04 juni 2001 19:19 schreef nelske het volgende:
Volgens mij is dit gewoon een autosensing hub zonder ook maar enige switch-capaciteiten!
Leuk marketing truukje in mijn ogen!
Nee het is dan toch een Switching hub.
Een autosensing hub herkent op welke snelheid de netwerkkaarten draaien en neemt dan de laagste snelheid over (10mbit)

Een Switching hub kan 10 en 100 door elkaar gebruiken maar stuurt alle datapakketjes naar alle poorten.

Een echte switch kan ook 10 en 100 maar stuurt de datapakketjes alleen naar de poort waar ze voor bestemd zijn (minder collission)

Alle proemn in n drek

• juanp
klopt het is ook gewoon een hub ik had eerst die, die op het plaatje staat en nu een dezelfde alleen in andere kleuren ik had hem uitgeleend en daarvoor een nieuwe terug gekregen omdat ze hem wilde houden (vind ik best ik kreeg dus een nieuwe :) )

maar hij wil nog wel eens confilcten sgeven weten jullie waarom ?? :?

Verwijderd

Dat hubje van je is dus een zgn. Bridging Hub, een BRIDGE tussen een 10Mbit en 100Mbit segment. En dat dat niet altijd goed hoeft te lopen, daar heb ik alle ervaring mee. Heb hier zelf nog een D-Link DFE-2624 autosensing hub ge-upgrade met een DFE-260S 'switch' module. Da's dus echt een BRIDGE. Heeft echt niks met switchen te maken. Het gevolg is dus dat je MEER collisions krijgt met 10 en 100 Mbits door elkaar. Gewoon een goedkope switch kopen, en opgelost die problemen !

• juanp
aan het begin hebben we een hele tijd een goeie 3 uur zonder problemen kunnen spelen en zonder collusion en dan ineens krijg je problemen, dat is toch wel vaag :(
Pagina: 1