Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hoi allemaal,

Met een wereld die om ons heen veranderd is het denk ik goed om mijzelf te verbreden met een 3d pakket. Ik twijfel al een tijdje tussen Maya en 3D max. Beiden hebben hun sterke kanten. Ik heb het gevoel dat Maya iets beter naar voren komt als we het gaan hebben over animeren. Maar, ik merk dat het cursus aanbod betreft Maya veel lager ligt dan 3d max.de prijzen verschillen ook enorm. Bij media college van het grafisch lyceum ben je rond de 900 euro klaar voor een basis opleiding 3d max. Maar ik vond mijn avond opleiding dtp professional mager daar. (Paar jaar geleden). Ik zie ook andere aanbieders die het dubbele bedrag vragen.

Als ik een 3d opleiding wil volgen kom ik denk ik al snel in Rotterdam terecht. Ik kom niets tegen in de omgeving Schiedam, Vlaardingen of Maassluis.

Misschien hebben jullie nog een ervaring of een tip die me op weg helpt. In google worden de zoekacties overschaduwd door betaalde advertenties.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 02-06-2013 09:35 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik zou voor dergelijke software\niet naar een opleiding kijken. Komt toch voornamelijk aan op zelfstudie, los van wat ze je tijdens de studie uitleggen. Hiervoor ben je naar mijn mening veel beter (en stukken goedkoper) uit via een website als digitaltutors.com, lynda.com en vele anderen. Ik heb zelf goede ervaring met digitaltutors en vind lynda iets te formeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
en ik kan hier en via groepen op skype natuurlijk ook mijn vragen kwijt. Hmm.... wel jammer dat die dingen niet in het Nederlands zijn. Dus, jij verkiest in ieder geval digitultutors boven lynda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Wat mij betreft komen de allerbeste 3ds max tutorials van cgacademy, maar deze zijn al wel echt oud, gaat nog over max 4 tot 9, maar daar heb ik alles mee geleerd, het zijn er niet veel, maar je leert wel binnen korte tijd veel van de basis skills. Deze tutorials zijn alleen niet meer heel goed op dvd te krijgen volgens mij, maar als je even goed zoekt, moet dat ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
RoyK schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:53:
en ik kan hier en via groepen op skype natuurlijk ook mijn vragen kwijt. Hmm.... wel jammer dat die dingen niet in het Nederlands zijn. Dus, jij verkiest in ieder geval digitultutors boven lynda?
Digitaltutors heeft een veel breder aanbod dan Lynda. Zo zijn er ook tutorials voor Vray en andere plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Youtube tutorials downloaden. Langzaam afspelen in VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
thanks allemaal. @mirp, dat is natuurlijk de goedkoopste, maar ook een onhandige. Je moet geluk hebben dat iemand goed kan uitleggen en spring je van de hak op de tak omdat je een tut na tut gaat bekijken. Met een kleine investering kan ik ook tuts kopen die netjes stap voor stap je door de software begeleiden.

dank jullie voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
RoyK schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:40:
thanks allemaal. @mirp, dat is natuurlijk de goedkoopste, maar ook een onhandige. Je moet geluk hebben dat iemand goed kan uitleggen en spring je van de hak op de tak omdat je een tut na tut gaat bekijken. Met een kleine investering kan ik ook tuts kopen die netjes stap voor stap je door de software begeleiden.

dank jullie voor de feedback!
Dit is voor mij althans ook de beste optie. Youtube tutorials zijn handig als aanvulling, maar de gestructureerde aanpak van een betaalde site is naar mijn mening veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 09:32
JohnGalt schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:58:
Ik zou voor dergelijke software\niet naar een opleiding kijken. Komt toch voornamelijk aan op zelfstudie, los van wat ze je tijdens de studie uitleggen. Hiervoor ben je naar mijn mening veel beter (en stukken goedkoper) uit via een website als digitaltutors.com, lynda.com en vele anderen. Ik heb zelf goede ervaring met digitaltutors en vind lynda iets te formeel.
Bedoel je dan ook hiermee dat een HBO/MBO opleiding ook geen nut heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Cazure schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:20:
[...]

Bedoel je dan ook hiermee dat een HBO/MBO opleiding ook geen nut heeft?
Een volledige studie van een aantal jaren heeft naar mijn mening zeker nut, maar ik denk ook dat de skillset die je uiteindelijk nodig hebt voor maximaal de helft door de opleiding wordt aangeleerd en de rest zelfstudie blijft. Meerwaarde van zo'n studie ligt dan met name bij de omgeving (mede studenten die met hetzelfde bezig zijn), inspiratie, goede mindset/discipline etc. Ook het netwerken en de andere vakken (projectmanagement bijvoorbeeld) zijn nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDSNATCHER2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 09:43
Je zou ook eens kunnen kijken naar de tutorial reeks van Escape Studio's. Ze hebben een aantal dvd's waarmee je een goed fundament kan leggen. Deze reeks is extreem duidelijk en geeft een goede theoretische basis. Kost je ook een paar 100 euro, maar levert je waarschijnlijk meer dan een cursus.
Pagina: 1