• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb besloten om na een aantal jaren mijn hobbie in fotografie weer op te pakken. Ik maak veel natuurfoto's, macrofoto's en nachtfoto's. Nu heb ik bij saturn de 60D met cashback gezien maar ook zie ik op marktplaats een 50D die wat robuuster is met een shuttercount van ong. 10.000. Ik neig naar de 50D maar twijfel erg over het feit dat het tweeede hands is. De body inc sigma lens (nieuw 399) kost 500.

Wat is jullie mening?

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen idee, heb je al lensen? Want anders zit er natuurlijk wel heel veel verschil tussen de prijs van een 2de hands en een nieuwe 60d met lens.

Ik ben trouwens best tevreden met mijn 2de hands 60d, als je hem goed test en hij werkt goed, dan lijkt mij 2de hands geen enkel probleem.
Ik heb wel mijn 2de hands 60d in een winkel gekocht met 12 maanden garantie. Die garantie zal je op marktplaats niet krijgen. Trouwens voor mijn 60d had ik een 450d 2de hands, ook geen problemen mee gehad, maar ook die kwam uit een winkel.

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb geen lenzen meer..

Qua prijs heb je bij de saturn nu een nieuwe 60d inclusief lens en cashback voor 720. En dan heb je de 17-85mm 4/5.6f IS USM erbij.

Ik krijg alleen bij de 60d een beetje een gevoel dat het een leuke body is voor beginners maar ik heb al wel wat jaren ervaring.en ik ben niet van plan ermee te gaan filmen.

De echte kwaliteit moet je toch met je lenzen bereiken natuurlijk. Maar ik twijfel door het niet hebben van garantie. Hoe groot is die gok. Helaas weet je dat altijd pas achteraf.

[ Voor 28% gewijzigd door Teknix1982 op 02-06-2013 09:52 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 10:07 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

De grootste verbeteringen in de 60D t.o.v. de 50D zijn de mogelijkheid tot filmen en een draaibaar schermpje. Wil je dat niet, dan zou ik voor de 50D gaan en er een mooie lens bij kopen.

• Teknix1982
  • Niet online
De 60D incl. een lens na cashback kost 720
Please don't get me wrong, maar dat je denkt dat de 60D voor beginners is, komt omdat je nog een beginner bent.
Met een oude 350D (én minder) en slechts één 50mm f/1.4 kun je al de hele wereld aan.
Het zijn juist de amateur twijfelkonten die nooit iets kunnen kiezen, die hele sets aan overkill apparatuur moeten hebben, om slechts een stilstaande boom vast te kunnen leggen.
andromeda2000 wijzigde deze reactie 02-06-2013 10:07 (18%)
Ik weet dat de fotograaf het belangrijkste is, maar een twijfel tussen een 50d of 60d lijkt me geen teveel hooi op de vork nemen. Zoals ik al zei, heb al veel gefotografeerd. Mijn vorige kit bestond uit 30d, canon 70-200mm L IS USM 2.8f, canon 17-55 L 2.8f IS USM en canon 100mm usm 2.8f macro. En alles een aantal jaar geleden verkocht. zo zonde achteraf! maargoed, Ik twijfel tussen deze bodies en vraag daarom een mening.

[ Voor 33% gewijzigd door Teknix1982 op 02-06-2013 10:13 ]

• Teknix1982
  • Niet online
Radiant schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:09:
De grootste verbeteringen in de 60D t.o.v. de 50D zijn de mogelijkheid tot filmen en een draaibaar schermpje. Wil je dat niet, dan zou ik voor de 50D gaan en er een mooie lens bij kopen.
Dank, dat zegt mijn gevoel ook. En tweede hands hoeft geen bezwaar te zijn als er een shutter count van 10.000 op zit neem ik aan? Is wel afhankelijk van hoe hij eruit ziet.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja dat is dan ook puur jouw gevoel Andromeda.

Ik zit nu op mijn 4e body, en allemaal 2e hands en nooit problemen mee gehad. Als de spullen er goed uit zien, je mag ze testen, ect. dan koop je meestal geen kat in de zak hoor. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.

10K op de teller van een 50D is prima, niks mis mee bij een eventuele koop :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 10:55 ]

• Teknix1982
  • Niet online
Dat heb ik net geprobeerd maar dat is hij niet van plan. Mag hem wel uitvoerig testen en gebruik maken van zijn laptop om de foto's te bekijken. Ik ga gewoon kijken straks en als ik ook maar een beetje twijfel doe ik het niet.

• Teknix1982
  • Niet online
Inmiddels heb ik de camera bekeken en gekocht. Ik heb een meevaller en een tegenvaller. De meevaller is dat de shutter count volgens verschillende tools 6675 is ipv de ongeveer 10.000 die hij dacht. Daarentegen is het glasplaatje voor de LCD wel beschadigd met krassen. Ik was er vanuit gegaan dat dit vrij eenvoudig te repareren was en heb hem dus gekocht. Echter volgens mij valt die reparatie nog niet helemaal mee.... De rest van de camera en lens is in zeer goede staat! Er lijkt iets een aantal keer tegen het display aangekomen te zijn. Nu maar is bellen naar een speciaalzaak of dat glasplaatje te vervangen is.

[ Voor 19% gewijzigd door Teknix1982 op 02-06-2013 16:27 ]

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Wat ik op amerikaanse fora gelezen heb kun je het glasplaatje bij Canon kopen voor $15 en is het heel eenvoudig zelf te vervangen.

In Nederland zul je wel weer een poot uitgedraaid worden omdat winkels dat vervangen zelf willen doen.

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb niet alles doorgelezen maar als ik jou was zou ik de 50D uitproberen en als 'ie goed is gewoon kopen. Houd je wat geld over voor een mooi objectief.

Zelf gebruik ik nu de 60D en heb hiervoor de 400D gebruikt, vooral die laatste heeft het flink te verduren gehad. Al rennend uit m'n rugtas op een betonnen vloer gedonderd en in verscheidene discotheken is er in totaal bijna een halve liter drank overheen gegaan. Wat ik maar probeer te zeggen: die EOS-bodys kunnen aardig wat hebben.

Je hebt hem al ;) veel plezier ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door Siparti op 02-06-2013 16:49 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33

sapphire

Die-hard pruts0r

gefeliciteerd emt je aankoop!

Als je zelf wilt knutselen:
http://www.ebay.com/itm/C...ories&hash=item2a171567fb

http://www.ebay.com/itm/C...ories&hash=item5652f5667f

http://www.ebay.com/itm/C...ories&hash=item3a7cce64fa

En als je het wilt laten doen kan ik je Rofa Repair (even googlen) van harte aanraden :)
Ze rekenen scherpe prijzen, zijn snel en doen hun werk gewoon goed !

Gabriël AM5

• Teknix1982
  • Niet online
Dank je voor de info. Ik ga morgen direct even bellen om te kijken wat ze voor me kunnen doen. Heb zelf ook goede ervaringen met konijnenberg. Zeer vakbekwame mensen werken daar.

In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken, als de lcd plaat weer goed is ben ik helemaal blij met de aankoop!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-01 23:44
Gefeliciteerd met je aankoop. Krassen op je schermpje krijgen vind ik toch wel knap als je goed hebt omgesprongen met je camera. Hoop maar dat het geen indicatie is voor meer problemen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 20:08

Deathchant

Don't intend. Do!

Heee, gefeliciteerd met je aankoop! Gezien je verhaal zou ik zeker weten ook de 50D gekozen hebben. Dat glaasje is bijzaak natuurlijk, maar wat je idd ook kunt doen, is zelf het glaasje bestellen, en dan idd aan ROFA vragen of ze het willen vervangen. Veel plezier ermee!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Teknix1982
  • Niet online
Het glaasje is besteld op eBay, bedankt sapphire voor de linkjes. Nu nog een aantal weken wachten op de binnenkomst ervan.
Pagina: 1