HTPC Atx/Micto-Atx Bouw. Streamer

Pagina: 1
Acties:

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 15:15
Hallo . Ik ben opzoek naar een mooi moederbord+Cpu+Psu voor een HTPC ik hoef verder geen sata600 of usb3.0 want ik benader mijn media toch vanaf een Nas.Wel ben ik van plan om er ook wat games op te draaien via emulators [waarschijnlijk vanuit XBMC]

Ik heb al een HTPC staan maar deze heeft aardig wat oude onderdelen. Deze wil ik dus vervangen

Gebruik nu Dit moederbord

Wat ook nog even handig is om te vermelden is dat ik het in Deze behuizing heb zitten.

Ik merk in deze behuizing dat mijn merkloze voeding over het ram geheugen komt. wat ik dus in eerste instantie niet had verwacht op Micro-Atx formaat

Hierbij vraag ik dan ook om aankoopadvies voor mijn HTPC-Streamer

Verwijderd

Wat heb je zelf al opgezocht? Wat is je budget. Welke hardware heb je en welke wensen heb je nog meer (waarom upgraden)?
Ik merk in deze behuizing dat mijn merkloze voeding over het ram geheugen komt. wat ik dus in eerste instantie niet had verwacht op Micro-Atx formaat
Bedoel je dat de voeding over de geheugen banken steekt? Dus er past alleen low-profile RAM in of..?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 01:30 ]

• Timmiboy
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:27:
Wat heb je zelf al opgezocht? Wat is je budget. Welke hardware heb je en welke wensen heb je nog meer (waarom upgraden)?

[...]
Bedoel je dat de voeding over de geheugen banken steekt? Dus er past alleen low-profile RAM in of..?
Ik probeer onder de 200 euro te blijven. Wat me wel normaal lijkt. het enigste wat nog interessant is om op te noemen is deze 3D Kaart http://tweakers.net/price...-sl-1gd3-l/specificaties/

Over de geheugen banken. Jah alleen low-profile

Edit: Het systeem wat ik nu ook gebruik is aardig lawaaierig door de stock cpu cooler. dus ook die wil ik vervangen door Deze heb alleen nog niet gekeken of die gaat passen

[ Voor 23% gewijzigd door Timmiboy op 02-06-2013 01:48 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Een pricewatch: AMD A8-5600K Black Edition met een pricewatch: Asus F2A85-M LE, pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B, 4GB low profile en een leuke voeding (weet niet zo snel wat er in die case past). Ben je alles bij elkaar net geen 300,- kwijt en zou je eigenlijk nog een SSD er bij kunnen doen of vanaf USB gaan booten als je openelec oid wilt gaan draaien. Je zou eventueel een ander bord kunnen nemen en wat kunnen beknibbelen op voeding, maar het gaat niet extreem veel goedkoper worden als je niet op je game-wensen wilt moeten inleveren. Kort gesteld is je budget eigenlijk wat te krap. Voor je bord ga je geen CPU meer kunnen vinden (niet nieuw in ieder geval) en geheugen is ook behoorlijk aan de prijs... Dan kan je beter wat nieuws bouwen.

iRacing Profiel

• Timmiboy
kroegtijger schreef op zondag 02 juni 2013 @ 02:59:
Een pricewatch: AMD A8-5600K Black Edition met een pricewatch: Asus F2A85-M LE, pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B, 4GB low profile en een leuke voeding (weet niet zo snel wat er in die case past). Ben je alles bij elkaar net geen 300,- kwijt en zou je eigenlijk nog een SSD er bij kunnen doen of vanaf USB gaan booten als je openelec oid wilt gaan draaien. Je zou eventueel een ander bord kunnen nemen en wat kunnen beknibbelen op voeding, maar het gaat niet extreem veel goedkoper worden als je niet op je game-wensen wilt moeten inleveren. Kort gesteld is je budget eigenlijk wat te krap. Voor je bord ga je geen CPU meer kunnen vinden (niet nieuw in ieder geval) en geheugen is ook behoorlijk aan de prijs... Dan kan je beter wat nieuws bouwen.
het systeem draait nu al gewoon op een samsung hdd. dus een ssd is niet echt iets wat ik zoek.Ik draai nu XbmcBuntu. heb gewoon een optische speler. dus dat zit ook wel goed. Er past gewoon een Atx voeding in de behuizing dus dat is ook weer mooi. mag ik vragen waarom je voor die amd hebt gekozen. En niet voor een intel?

• kroegtijger
Timmiboy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 03:21:
[...]

het systeem draait nu al gewoon op een samsung hdd. dus een ssd is niet echt iets wat ik zoek.Ik draai nu XbmcBuntu. heb gewoon een optische speler. dus dat zit ook wel goed. Er past gewoon een Atx voeding in de behuizing dus dat is ook weer mooi. mag ik vragen waarom je voor die amd hebt gekozen. En niet voor een intel?
AMD biedt in deze markt simpelweg de beste prijs/prestatie-verhouding op zo'n beetje alle APU's die ze hebben.

iRacing Profiel

• Timmiboy
kroegtijger schreef op zondag 02 juni 2013 @ 03:29:
[...]

AMD biedt in deze markt simpelweg de beste prijs/prestatie-verhouding op zo'n beetje alle APU's die ze hebben.
is een Apu nog een beetje interessant aangezien ik een 3D Kaart gebruik?

• kroegtijger
Timmiboy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:15:
[...]

is een Apu nog een beetje interessant aangezien ik een 3D Kaart gebruik?
die kaart heb je dan niet nodig. De gpu in een A6 is krachtig genoeg. Scheelt kosten, energie en geluidsproductie

iRacing Profiel

• Timmiboy
kroegtijger schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:28:
[...]

die kaart heb je dan niet nodig. De gpu in een A6 is krachtig genoeg. Scheelt kosten, energie en geluidsproductie
Die Kaart wordt gebruikt voor DTS,DTSHD,Etc doormiddel van een HDMI kabel naar mijn Reciever. Dus die kaart is voor mij dus wel belangrijk. Mijn Belangrijkste doel is om Media [Films,Muziek] te streamer vanaf mijn Nas. een paar oude Emulators, en een paar nieuwe games is gewoon bijzaak.

Maar een Apu en een Gpu raad je af?

[ Voor 3% gewijzigd door Timmiboy op 03-06-2013 15:56 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Nieuwe games gaan niet lukken met die GT610 (een AMD APU is qua GPU een stuk sterker dan die videokaart). Maar als je die op dit moment al hebt en hij bevalt goed, dan zou je die het beste kunnen gebruiken met een Intel CPU. Als totaalpakket is een AMD APU beter dan een Intel CPU, maar als je toch al een videokaart hebt...

Ik zou dan gaan voor iets in deze geest:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G2020 Boxed€ 51,95€ 51,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,90€ 23,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 33,90€ 33,90
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,99€ 30,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 197,64

Hierbij is het maar amper gelukt om onder je budget van 200 euro te blijven (inclusief verzenden zal het boven de 200 zijn). Ik zou niet veel meer kunnen besparen op bovenstaande onderdelen, aangezien je dan niet alleen op snelheid gaat bezuinigen, maar ook op kwaliteit.

• kroegtijger
Timmiboy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:53:
[...]

Die Kaart wordt gebruikt voor DTS,DTSHD,Etc doormiddel van een HDMI kabel naar mijn Reciever. Dus die kaart is voor mij dus wel belangrijk. Mijn Belangrijkste doel is om Media [Films,Muziek] te streamer vanaf mijn Nas. een paar oude Emulators, en een paar nieuwe games is gewoon bijzaak.

Maar een Apu en een Gpu raad je af?
De FM2-borden hebben gewoon een HDMI-connector; de APU handelt dat al voor je af. Geen additonele GPU dus nodig.

iRacing Profiel

• kroegtijger
jaapsander schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:01:
Nieuwe games gaan niet lukken met die GT610 (een AMD APU is qua GPU een stuk sterker dan die videokaart). Maar als je die op dit moment al hebt en hij bevalt goed, dan zou je die het beste kunnen gebruiken met een Intel CPU. Als totaalpakket is een AMD APU beter dan een Intel CPU, maar als je toch al een videokaart hebt...

Ik zou dan gaan voor iets in deze geest:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G2020 Boxed€ 51,95€ 51,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,90€ 23,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 33,90€ 33,90
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,99€ 30,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 197,64

Hierbij is het maar amper gelukt om onder je budget van 200 euro te blijven (inclusief verzenden zal het boven de 200 zijn). Ik zou niet veel meer kunnen besparen op bovenstaande onderdelen, aangezien je dan niet alleen op snelheid gaat bezuinigen, maar ook op kwaliteit.
:Y Dit zou inderdaad ook kunnen, maar levert je dus minder grafische kracht op. De A6 vergeleken de G2020 kun je hier zien:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Pentium-G2020-vs-AMD-A6-5400K
De G2020 is een iets krachtigere CPU (scheelt niet veel).

iRacing Profiel

• Timmiboy
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van die AMD A8-5600K Black Edition. Alleen kan ik totaal niks vinden wat de Cpu doet met het geluid. Aangezien dat wel mee moet komen.

Dat is ook de reden geweest dat ik voor die Nvidia heb gekozen. TrueHD En DTS-HD Audio Bitstreaming. anders heb ik niks aan mijn HTPC
En iets als Blu-ray 3D Support is leuk mee genomen bij deze 3D Kaart.

Is het geen optie om deze kaart er gewoon naast te zetten?

• kroegtijger
Timmiboy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:34:
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van die AMD A8-5600K Black Edition. Alleen kan ik totaal niks vinden wat de Cpu doet met het geluid. Aangezien dat wel mee moet komen.

Dat is ook de reden geweest dat ik voor die Nvidia heb gekozen. TrueHD En DTS-HD Audio Bitstreaming. anders heb ik niks aan mijn HTPC
En iets als Blu-ray 3D Support is leuk mee genomen bij deze 3D Kaart.
TrueHD en DTS-HD zijn gewoon supported, behalve in Linux-omgeving. Dat is puur een driver-issue. Hardwarematig is het geen beperking. Draai je windows, dan gaat het prima met een AMD APU.
Is het geen optie om deze kaart er gewoon naast te zetten?
Tuurlijk kan het, maar waarom wil je dat per sé als het niet nodig is? Je hebt al een veel krachtigere grafische kaart in je processor zitten... Ik zie de toegevoegde waarde niet in een Windows-omgeving eigenlijk...

iRacing Profiel

• Timmiboy
Ik ben er bijna helemaal uit. Ik ga sowieso voor de F2 van AMD. Alleen zit in nog een beetje te twijfelen of ik niet beter voor de A10-5800K moet gaan in plaats van de A8-5600K. Weet niet of het de prijs waard is. Ik hoor graag wat advies daarover.

Verder ben ik ook nog even aan het kijken naar de FM2-A75MA-E35 van MSI, die ietsje goedkoper is dan de F2A85-M LE van ASUS.

Ik neem aan dat 4gb meer dan genoeg is voor deze build? De Kingston HyperX Blu waar Jaapsander mee kwam ziet er ook netjes uit. Dito de Voeding. 300 lijkt me meer dan voldoende

Nog een klein vraagje. Hebben jullie enige ervaring met de geluids/lucht verplaatsing? van de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

• Timmiboy
Ik denk dat ik wel rekening moet gaan houden met mijn werk geheugen. Het lijkt erop dat met die Scythe Big Shuriken 2 Rev. B de fan over het ram komt te zitten. In dit opzich moet ik mischien ook gaan opassen met de voeding aangezien de voeding die ik nu gebruik. ook over het werk geheugen komt.

Mijn Behuizing pricewatch: MS-Tech MC-380

• Timmiboy
Denk dat dit hem wordt. Graag jullie mening

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 85,30€ 85,30
1Asus F2A85-M LE€ 64,99€ 64,99
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,50€ 31,50
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 24,95€ 24,95
1Corsair VS350€ 30,20€ 30,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 236,94

• Timmiboy
Is iemand het er mee eens als ik zeg dat de AMD A10-5800K de Beste HTPC Apu is waar je ook games op hebt staan?

• kroegtijger
Timmiboy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:13:
Ik ben er bijna helemaal uit. Ik ga sowieso voor de F2 van AMD. Alleen zit in nog een beetje te twijfelen of ik niet beter voor de A10-5800K moet gaan in plaats van de A8-5600K. Weet niet of het de prijs waard is. Ik hoor graag wat advies daarover.
Als het budget er is, is de A10 een prima APU en geeft je wat meer power. Voor HTPC-doeleinden heb je het echt niet nodig, maar wil je iets meer ermee kunnen (ook met het oog op de toekomst) dan kan het nuttig zijn.
Verder ben ik ook nog even aan het kijken naar de FM2-A75MA-E35 van MSI, die ietsje goedkoper is dan de F2A85-M LE van ASUS.
Het asus-bord beschikt over een A85 chipset en de MSI over een (fractioneel oudere) A75. Voornaamste verschil is dat de A85 meer SATA III en USB3 biedt. Ook hier geldt weer dat als het budget er is, de A85 leuk is, maar dat een A75 voor je doeleinde voorlopig nog prima is. Er is vrijwel geen storage verkrijgbaar dat je SATA II interface dicht trekt, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken.
Ik neem aan dat 4gb meer dan genoeg is voor deze build? De Kingston HyperX Blu waar Jaapsander mee kwam ziet er ook netjes uit. Dito de Voeding. 300 lijkt me meer dan voldoende
:Y voor deze doeleinden wel. Wil je er later nog eens wat functionaliteiten aan toevoegen zoals een newznab server of een MySQL dan is het wel fijn als je nog wat ruimte over houdt om er geheugen bij te zetten in plaats van te moeten vervangen.
Nog een klein vraagje. Hebben jullie enige ervaring met de geluids/lucht verplaatsing? van de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
De Big Shuriken 2 rev b is een van de platste, stilste en best presterende luchtgekoelde CPU-koeler die je kan krijgen. Wil je nog stiller, dan zul je passief of met water moeten gaan koelen.

iRacing Profiel

• Timmiboy
Bedankt voor je reactie.

Dit gaat hem worden
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 108,95€ 108,95
1Asus F2A85-M LE€ 64,99€ 64,99
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,50€ 31,50
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 24,95€ 24,95
1Corsair VS350€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 260,34

Hopelijk gaat alles netjes passen.

ook ben ik het wel eens van plan om dit systeempje mee te nemen naar een anderen locatie. En vindt water koeling dan weer niet zo handig. Ook denk ik dat ik deze cpu cooler niet zal horen onder het kijken van een film
Pagina: 1