• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 06:40
beste tweakers,

Ik zit met een probleem met een nieuwe pc (vandaag gekocht 4launch)die ik werkend wil krijgen!
maar ik krijg geen beeld, alles is correct aangesloten .de pc start wel gewoon netjes en de fans draaien

Welke onderdelen

3570K
Msi Z77A G43
6950 Amd
2x4 GB corsair geheugen.
thermaltake M650 watt

Wat heb ik allenmaal gedaan
Alleen de noodzakelijke aangesloten voeding kabels + 1 dimm + cpu en cooler
en de videokaart met de 2x 6pins aansluiting.
Alles is grondig gecontroleerd en tevens de videokaart getest bij een vriend van me.
ook is de beeldscherm getest .

Kan het zo zijn dat de bios van de Msi MB niet de juiste flash heeft of dat hij de processor niet herkend?

of iemand nog een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door CallmeGod op 02-06-2013 14:04 ]

Verwijderd

Kan het zo zijn dat de bios van de Msi MB niet de juiste flash heeft of dat hij de processor niet herkend?
Dit kan zo zijn. De pagina is niet heel duidelijk maar er is een versie 7758v20.zip als laagste nummer en een upgrade met nummer > 7758v23.zip

http://www.msi.com/product/mb/Z77A-G43.html#/?div=CPUSupport

Wat ook kan is dat je de 4/8pins CPU-power kabel vergeten bent of dat je de monitor op de verkeerde poort hebt aangesloten. Wat ook nog kan is dat je videokaart niet goed herkent word en daarom niet geactiveerd word. Heb je de onboard aansluiting al geprobeerd?
Ook is het soms zo dat je niet het eerste bankje maar het tweede als eerste moet bezetten, maar dit staat in de handleiding :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

martijn24 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:54:
Alleen de noodzakelijke aangesloten voeding kabels + 1 dimm + cpu en cooler
en de videokaart met de 2x 4pins aansluiting.
2x 4 pins moet niet in je videokaart maar in het moederbord. Als je die hebt omgedraaid dan gaat het sowieso niet werken, maar met een beetje pech heb je de kans dat je je moederbord en je GPU ook gesloopt hebt (doordat je nu 12V op de ground zet).

• CallmeGod
TERW_DAN schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:51:
[...]

2x 4 pins moet niet in je videokaart maar in het moederbord. Als je die hebt omgedraaid dan gaat het sowieso niet werken, maar met een beetje pech heb je de kans dat je je moederbord en je GPU ook gesloopt hebt (doordat je nu 12V op de ground zet).
excuses ik bedoelde 6 pins kabel die zit los bij mijn voeding.
Staat ook duidelijk pci-E op de kabel!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:50:
[...]
Dit kan zo zijn. De pagina is niet heel duidelijk maar er is een versie 7758v20.zip als laagste nummer en een upgrade met nummer > 7758v23.zip

http://www.msi.com/product/mb/Z77A-G43.html#/?div=CPUSupport

Wat ook kan is dat je de 4/8pins CPU-power kabel vergeten bent of dat je de monitor op de verkeerde poort hebt aangesloten. Wat ook nog kan is dat je videokaart niet goed herkent word en daarom niet geactiveerd word. Heb je de onboard aansluiting al geprobeerd?
Ook is het soms zo dat je niet het eerste bankje maar het tweede als eerste moet bezetten, maar dit staat in de handleiding :)
8 pins aansluiting zit er netjes in, ook geprobeerd met Dvi en hdmi aansluiting via onboard en videokaart te pluggen zonder resultaat. Net even de geheugen bankje op slot 2 gezet .helaas.

Hoe kan ik de bios nu upgrade als ik geen beeld krijg?
stel dat de bios 7758v20.zip heeft inplaats 7758v23.zip

Verwijderd

In dat geval moet je upgrade met een oudere CPU of een ander bord vragen aan 4Launch want zei hebben het je uiteindelijk verkocht?

• CallmeGod
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 02:20:
In dat geval moet je upgrade met een oudere CPU of een ander bord vragen aan 4Launch want zei hebben het je uiteindelijk verkocht?
Oke dat is duidelijk, ik heb vaker computers in elkaar gezet en kan namelijk niet anders bedenken waarom
ik geen beeld krijg. De geheugen heb ik nog voor de zekerheid gecheckt die zijn gewoon compatible.

Kan het niet zo zijn dat mischien de kabels 2 x6 pins voor de videokaart defect is?
de fan van de videokaart draait wel gewoon.

Maandag ben ik bang toch terug te moeten naar 4launch om een bios upgrade te laten uitvoeren.

Verwijderd

De kans dat een nieuwe kabel defect is is klein. Je kan hem natuurlijk een keer los halen en opnieuw aansluiten. Als het goed is gaat de videokaart piepen als ze niet aansloten zijn maar zal hij mogelijk nog wel beeld geven.
Probeer ook het 2e PCI-e slot mogelijk kan hij de PCI-e 3.0 poort niet handelen?

• CallmeGod
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 02:29:
De kans dat een nieuwe kabel defect is is klein. Je kan hem natuurlijk een keer los halen en opnieuw aansluiten. Als het goed is gaat de videokaart piepen als ze niet aansloten zijn maar zal hij mogelijk nog wel beeld geven.
Probeer ook het 2e PCI-e slot mogelijk kan hij de PCI-e 3.0 poort niet handelen?
Yup hij ging inderdaad piepen ook heb ik vanmiddag al de 2e PCi-e slot geprobeerd.
Gebeurt dit wel vaker dat de bios gewoon de oude flash heeft en daarom de processor niet wordt ondersteund?
terwijl dit gewoon een nieuwe moederbord is.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
haha.. heb zelfde probleem gehad met een i7 920.. ook van alles geprobeerd maar om een lang verhaal kort te houden zat de processor niet goed in de socket! ( wel gewoon op zn plaats maar maakte net niet het benodigde contact?) gewoon processor even een keer opnieuw in de socket prikken en gaan met die banaan

• CallmeGod
skipe schreef op zondag 02 juni 2013 @ 02:39:
haha.. heb zelfde probleem gehad met een i7 920.. ook van alles geprobeerd maar om een lang verhaal kort te houden zat de processor niet goed in de socket! ( wel gewoon op zn plaats maar maakte net niet het benodigde contact?) gewoon processor even een keer opnieuw in de socket prikken en gaan met die banaan
hij kan toch maar op 1 manier in de socket geplaatst worden? en door het klemmetje word hij toch zeer goed
ingedrukt neem ik aan?

Verwijderd

Gebeurt dit wel vaker dat de bios gewoon de oude flash heeft en daarom de processor niet wordt ondersteund?
Normaal niet tenzij je een wat oudere plank hebt gekregen uit het magazijn of er net ene nieuwe CPU uit is wat in jouw geval niet op gaat. Als je geluk hebt staat er op je doos spec sticker of op een sticker op je BIOS chip welke BIOS er standaard op staat?
hij kan toch maar op 1 manier in de socket geplaatst worden? en door het klemmetje word hij toch zeer goed
ingedrukt neem ik aan?
Hij kan er idd maar op 1 manier in, zoals je weet mist er 1 hoekje om dit duidelijk te maken. Maar met een beetje brute kracht kan er nog meer mis gaan. En de klem is idd voldoende om hem vast te drukken uiteraard.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 02:46 ]

• CallmeGod
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 02:43:
[...]
Normaal niet tenzij je een wat oudere plank hebt gekregen uit het magazijn of er net ene nieuwe CPU uit is wat in jouw geval niet op gaat. Als je geluk hebt staat er op je doos spec sticker of op een sticker op je BIOS chip welke BIOS er standaard op staat?
Net meteen even gekeken en helaas zie ik alleen de serie nr en het sticker achter op de moederbord
bevat ook maar alleen de serie nr. Er staat wel met een pen cijfer 2 op de doos van de moederbord beschreven wat dit inhoud mag Joost weten.

• CallmeGod
[...]
Hij kan er idd maar op 1 manier in, zoals je weet mist er 1 hoekje om dit duidelijk te maken. Maar met een beetje brute kracht kan er nog meer mis gaan. En de klem is idd voldoende om hem vast te drukken uiteraard.
[/quote]

Net even de cpu eruit gehaald voor de zekerheid en deze nogmaals in de socket geplaatst.
De cpu zat gewoon goed dus dit is het probleem ook niet.
Ik ga deze week naar 4launch om te bios te updaten!
wordt vervolgd

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02 16:18

TommieW

Numa numa.

Kan je niet toevallig met een andere PC een BIOS downloaden, op USB zetten, en met een knopje op het moederbord de BIOS op de USB-stick flashen?

Ik weet niet hoe het met MSI zit, maar het kan in ieder geval wel met mijn Asus. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• CallmeGod
TommieW schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:50:
Kan je niet toevallig met een andere PC een BIOS downloaden, op USB zetten, en met een knopje op het moederbord de BIOS op de USB-stick flashen?

Ik weet niet hoe het met MSI zit, maar het kan in ieder geval wel met mijn Asus. :)
Ik ga het even uitzoeken maar ben bang van niet, de moederbord is niet z,n uitgebreide plankje.
mischien nog iemand die in richting Eindhoven woont en een cpu van socket 1155 heeft liggen om te updaten :*) bijv de i5 2500K daarvan is de eerste versie 7758v20 al voldoende inplaats 7758v23.

update: http://nl.msi.com/service/biosupdate/ helaas alleen te flashen via de bios zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door CallmeGod op 02-06-2013 14:00 ]

• CallmeGod
Update: naar 4launch geweest en getest met alle onderdelen behalve de voeding
En verrek de pc geeft gewoon beeld . Andere voeding gehaalt en getest en nu doet hij het.
Dit had ik dus nooit gedacht dat het aan de voeding lag want de pc draaide gewoon behalve geen beeld!

De voeding was ook nieuw en had genoeg vermorgen ( 650watt) om dit systeem te trekken.
Blijkbaar te weinig spanning of toch de pci-e kabel kapot

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 05:08
Wat heeft 4lauch je eig gevraagt voor onderzoekskosten?
Ik hoop niets zou wel erg zijn als je het systeem daar gekocht heeft.

En ik denk wel dat de voeding defect was want 650W is al heel wat hoor.
Pagina: 1