LG W2261VP eigenaardig probleem

Pagina: 1
Acties:

• Hootsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06-2024
Goedenavond allen! Ik heb een nogal merkwaardig probleem met 1 van mijn schermen. Ik denk zelf dat hij overleden is, maar misschien dat iemand het herkent. Ik heb al wat gezocht op de fora maar kom geen soortgelijke vraag tegen. Het probleem is als volgt :

Ik heb 2 schermen naast elkaar staan, het scherm waar het om gaat zat op de VGA uitgang van de videokaart (een GeForce GT530 fwiw). Ineens werd dat scherm een stuk donkerder om vervolgens volledig op zwart te gaan. Het signaal komt nog wel door op het scherm aangezien het powerlampje niet gaat knipperen (wat hij wel doet als hij geen signaal krijgt). Ik heb toen het scherm op de HDMI uitgang van de videokaart geprikt (andere schermen eerst losgekoppeld), toen kreeg ik 1 seconde beeld en viel hij weer uit. Vervolgens beide ingangen (HDMI en VGA) van het scherm op beide uitgangen van de videokaart getest, zelfde resultaat. Andere stroomkabel gebruikt, en ook andere signaalkabels. Allemaal met hetzelfde resultaat : 1 seconde beeld en dan valt hij uit.

EDIT : Ik heb met andere schermen verder helemaal geen problemen btw

Is er iemand die dit herkent? Is het scherm gewoon overleden zoals ik denk?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Hootsen op 01-06-2013 23:50 ]

Verwijderd

In de BIOS zou je wel beeld moeten krijgen. Is dat niet zo test het scherm op een andere PC en test een ander scherm op de poort (zoals je al gedaan hebt). Werkt het scherm ook op een andere PC niet heb je een defect scherm?

• Hootsen
Sorry, dat had ik er niet bij gezet. Ik heb het scherm ook op 2 andere pc's en op mn mediabox van UPC geprobeerd. Daar werkte hij ook niet op. Vannacht nog even hard zitten googlen, en ik denk dat het probleem is dat 1 of meerdere condensators kapot zijn. Is best wel zonde, want het is een mooi scherm, en de garantie is uiteraaard net verlopen. Enig idee of het nog iets anders zou kunnen zijn?

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-02 02:13

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Schijn er met een felle lamp op. Zie je dan weer beeld klopt je condensator conslusie, of is er een ander probleem met de backlight.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Hootsen
Done! Ook met een felle lamp zie ik niks, dus dan lijkt het inderdaad dat de condensator conclusie klopt... Dan ga ik vanmiddag maar eens even met een soldeerbout aan de gang :)

In ieder geval bedankt voor de reacties!

edit : o wait, als het inderdaad een condensator probleem is, zou ik dus wél iets moeten zien als ik er met een felle lamp op schijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Hootsen op 02-06-2013 12:54 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je wel iets ziet als je er met een felle lamp op schijnt is je LCD nog ok, maar zit er iets mis met de backlight. Dat kan de backlight zelf, of een condensator zijn.

Zie je ook niks als je er met een felle lamp op schijnt, dan is de LCD of de aansturing daarvan stuk.
Een nieuw scherm kost minder dan proberen dat te repareren.

Sowieso, voor een scherm dat krap 129 euro kostte als laatst bekende prijs zou ik er niet eens de moeite meer in steken en lekker een 24" neerzetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hootsen
The Eagle schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:03:
Als je wel iets ziet als je er met een felle lamp op schijnt is je LCD nog ok, maar zit er iets mis met de backlight. Dat kan de backlight zelf, of een condensator zijn.

Zie je ook niks als je er met een felle lamp op schijnt, dan is de LCD of de aansturing daarvan stuk.
Een nieuw scherm kost minder dan proberen dat te repareren.
Als de LCD stuk is, koop ik inderdaad gewoon een nieuwe, maar opzich vind ik t ook wel leuk om een beetje te knutselen en te kijken of ik hem zelf kan fixen.

Alleen, ik krijg wel 1 seconde beeld, elke keer als ik het scherm aan zet. Dan lijkt me het me niet dat de LCD stuk is, want dan zou ik helemaal geen beeld moeten krijgen toch? Zelfde geld voor de backlight denk ik? Die doet het, of doet het niet.. Of zit ik nu verkeerd te denken?

Heb hem ondertussen even open gehad en de condensators goed bekeken, die zien er keurig uit dus dat kan ook haast het probleem niet zijn. Al kan ik ze natuurlijk wel gewoon even proberen te vervangen allemaal.
Pagina: 1