Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPS provider gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 23:22
Beste Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op het gebied van VPS providers. Op dit moment draai ik een website met daarbij een forum wat de officiële support levert voor de remake van een oude game. Nu zijn de officiële site van die remake en bijvoorbeeld een Teamspeak server nog gescheiden, maar we willen graag in de toekomst alles samen gaan pakken. Het moet echter niet te duur worden, want er zijn geen inkomsten.

Omdat ik nog nooit met een VPS heb gewerkt weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten, alhoewel ik wel gewoon fatsoenlijk met servers (ook Linux) kan werken. Ik doel dan meer op de specificaties zoals RAM en CPU. Ik zal even puntsgewijs neerzetten wat ik met mijn VPS moet kunnen doen:
  • 2 websites
  • 1 Teamspeak server (±100 slots)
  • Het hosten van downloads (loopt aardig op wat schijfruimte betreft)
  • IMAP en SMTP voor e-mail
  • De 'master server' van de remake (een simpel PHP script, maar krijgt wel véél hits)
  • Crash upload handler (die crash reports ontvangt)
  • Optioneel: ruimte voor toekomstige services die we willen aanbieden
  • Optioneel: officiële game server van de remake
De absolute minimum schijfruimte is toch wel 10GB. Ik zit nu bij Antagonist (gewone hosting) en we verbruiken de volledige 3GB en de volledige bandbreedte (60 GB). Let wel op dat het hier om één website + bijbehorend forum gaat.

Ik heb uiteraard ook zelf research gedaan naar providers. Google prefereert echter alleen maar NL'se VPS providers, terwijl het dat geen must is. Zolang de server maar ergens in Europa staat.

- IntoVPS
- TransIP
- YourHosting
- CloudVPS

Het liefst blijf ik bij max €10 p/m. Wie kan mij helpen bij het maken van een keuze of hun ervaring delen met een VPS provider?

Alvast bedankt!

Mvg,
Tom

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben zelf regelmatig http://www.hetzner.de/ tegengekomen. Zelf geen ervaring mee, maar echt duur zijn ze niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 00:56
Versio levert ook een hele goedkope oplossing qua VPS.

Nu weet ik dat Versio niet hoog aangeschreven staat qua kwaliteit, maar dit is echt verbazingwekkend goed sinds de grote update van afgelopen januari.
En nee, ik ben geen Versio-fan ;)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Kijk eens bij Corgitech.com; imho nog steeds de meeste bang for buck, en de service is echt ongeevenaard...

Ikzelf zit er al een aantal jaar, en sinds kort ook wat collega's, allemaal uitermate tevreden.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Windows Azure? De eerste drie maanden kun je gratis een A1 VM draaien (of een aantal keer een A0 VM) om de diensten te testen: Klik. De A0 is ongeveer 10 euro per maand voor 730 compute hours (= 1 maand) voor zowel Linux als Windows.

Amazon EC2? De eerste maand kun je ook een gratis VM draaien.

Ik vind persoonlijk Azure prettiger, maar dat heeft vooral te maken met de setuptijden en de ease of use. Bij Azure is bijvoorbeeld een site-to-site VPN al na een half uur up-and-running, bij Amazon duurt dat drie werkdagen. Amazon is daarentegen voor m'n gevoel elastischer (vandaar dat het Elastic Computing 2 heet)

[ Voor 92% gewijzigd door Trommelrem op 03-06-2013 09:39 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

DirectVPS is ook heel goed wat dat betreft. Heb er zelf eentje bij lopen. En hun service is ook uitmuntend

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
http://www.lowendbox.com/...ps-in-baltimore-maryland/

LEB OFFER #3

2048MB RAM
4096MB Burst
4 CPU Cores
200GB Diskspace
2000GB Bandwidth
100Mbps Port
1 IPv4 Address
OpenVZ/SolusVM
Coupon: LEB3
$7/Month |

Met een beetje geluk loopt de aanbieding nog

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er zijn echt heeel veel keuzes. Dus ik denk dat dit topic een opsomming zal worden van providers.
Hoe dan ook, ik ben zelf erg te spreken over Digital Ocean (https://www.digitalocean.com/).
Ze hebben een VPS van $5 per maand die voldoet aan jouw eisen:
- 512MB geheugen
- 20GB SSD disk
- 1TB transfer.
- Server in amsterdam.

Je kan eventueel ook voor die van $10 gaan, met 1GB RAM, 30GB SSD en 2TB transfer. Ik zou je zo namelijk niet kunnen vertellen hoe het met het geheugengebruik van teamspeak zit.

• Tommiiee
Bedankt voor de suggesties, ik ga ze even bestuderen en dan kom ik nog even terug ;)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ShadowAS1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:31:
DirectVPS is ook heel goed wat dat betreft. Heb er zelf eentje bij lopen. En hun service is ook uitmuntend
Idem, die gasten reageren vrijwel 24/7 op supportmails. Zeer tevreden over :) Ik heb zelf een Basic 512MB en SSD VPS 1GB, tuurlijk is die laatste veel sneller maar die Basic is ook prima.

• Tommiiee
Ben op dit moment een VPS van DirectVPS aan het uitproberen en dat bevalt me tot dusver prima :)

Ik heb echter wel even een aanvullende vraag waarvoor ik geen apart topic wil openen:

Stel nou dat ik mijn website ga hosten op die VPS. Ik zeg mijn huidige webhosting pakket op, maar ik behoud de domeinnaam bij mijn oude host. Hoe ga ik dan de e-mail regelen? M.a.w. moet ik een SMTP/IMAP server opzetten op mijn VPS? En zo ja, hoe ga ik dat dan precies koppelen met de domeinnaam, zodat ik gewoon mijn oude e-mail adressen kan blijven gebruiken? (bijv. info@mijndomein.nl)

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Tommiiee schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:55:
Ben op dit moment een VPS van DirectVPS aan het uitproberen en dat bevalt me tot dusver prima :)

Ik heb echter wel even een aanvullende vraag waarvoor ik geen apart topic wil openen:

Stel nou dat ik mijn website ga hosten op die VPS. Ik zeg mijn huidige webhosting pakket op, maar ik behoud de domeinnaam bij mijn oude host. Hoe ga ik dan de e-mail regelen? M.a.w. moet ik een SMTP/IMAP server opzetten op mijn VPS? En zo ja, hoe ga ik dat dan precies koppelen met de domeinnaam, zodat ik gewoon mijn oude e-mail adressen kan blijven gebruiken? (bijv. info@mijndomein.nl)
Hoe komt je mail nu binnen? Als dat bij je huidige webhoster is en die geen email-only bieden dan zul je dat inderdaad op de VPS zelf moeten doen of bv bij Google Apps. Als je mail nu al ergens anders staat maakt dat niks uit, zolang de MX records maar hetzelfde blijven.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik heb op mijn VPS simpelweg Postfix en Dovecot geinstalleerd, met SASL authenticatie en TLS.. werkt prima, je hoeft alleen maar het MX record van je domein naar de VPS te pointen

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
Heb zelf een goede ervaring met CloudVPS. Maar versio z'n cloudbox is bijna het enige dat past binnen je budget denk ik.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik gebruik zelf ook inderdaad al tijden Direct VPS zeer tevreden.

Trouwens :
Leo1010 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:36:
http://www.lowendbox.com/...ps-in-baltimore-maryland/

LEB OFFER #3

2048MB RAM
4096MB Burst
4 CPU Cores
200GB Diskspace
2000GB Bandwidth
100Mbps Port
1 IPv4 Address
OpenVZ/SolusVM
Coupon: LEB3
$7/Month |

Met een beetje geluk loopt de aanbieding nog
Heb ik ook maar genomen ideal tunnel server richting US service only ^^ diensten :D Ben erg benieuwt snelheid naar mijn huis was 15MB/ps dus maxed uit op mijn verbinding.

[ Voor 83% gewijzigd door ShadowBumble op 06-06-2013 14:19 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Tommiiee
ShadowAS1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:59:
Ik heb op mijn VPS simpelweg Postfix en Dovecot geinstalleerd, met SASL authenticatie en TLS.. werkt prima, je hoeft alleen maar het MX record van je domein naar de VPS te pointen
En hoe gaat dat 'pointen' van de MX record van het domein naar de VPS in zijn werking? Kan ik dat zelf of moet ik daarvoor contact opnemen met de registrar van mijn domeinnaam?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tommiiee schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:52:
[...]

En hoe gaat dat 'pointen' van de MX record van het domein naar de VPS in zijn werking? Kan ik dat zelf of moet ik daarvoor contact opnemen met de registrar van mijn domeinnaam?
Hangt ervanaf of je zelf je DNS kan aanpassen zo ja :

A-Record aanmaken -> mail.domein.nl -> ip
MX-Record aanpassen -> mail.domein.nl

Als je dat niet kan zal je dat aan je registar moeten vragen inderdaad.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt bij Antagonist ook je pakket upgraden naar unlimited. Dan kun je die voor files en dergelijke gebruiken. Dan kun je qua VPS wat lagere eisen stellen. Geen idee of dit interessant is voor je.

• Tommiiee
Hann1BaL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:01:
Je kunt bij Antagonist ook je pakket upgraden naar unlimited. Dan kun je die voor files en dergelijke gebruiken. Dan kun je qua VPS wat lagere eisen stellen. Geen idee of dit interessant is voor je.
Dit is helaas geen mogelijkheid.

Bedankt voor de hulp allemaal ;)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 17:10

Eagle Creek

Breathing security

Willaaam schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:02:
Heb zelf een goede ervaring met CloudVPS.
Dat.

Volgens mij zijn ze niet de goedkoopste. Daar krijg je echter naar mijn mening support en betrouwbaarheid voor terug.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• pBook
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 22:25
PCextreme heeft sinds vandaag nieuwe pakketten online. Ik ben al jaren klant bij hen (webhosting, domeinnamen, VPS) en ben zeer tevreden. https://pcextreme.nl/aurora/
Pagina: 1