Toon posts:

High-end desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Begin juli zou ik graag een desktop willen aanschaffen maar helaas heb ik geen idee wat voor producten ik ervoor moet gebruiken. Graag zou ik jullie advies en mening willen horen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit nieuwe systeem zal worden gebruikt om vooral op te gamen, zoals de games:
  • League of Legends
  • World of Warcraft
  • Starcraft
  • Diablo 3
  • Battlefield 3/4
  • Call of Duty: Black ops 2 / Ghost
  • Blade & Soul
  • Games die nog uitmoeten komen
Daarnaast zal ik de desktop ook gebruiken voor:
  • Adobe InDesign
  • Adobe Photoshop
  • AutoDesk 3DS MAX.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget dat ik aan dit desktop wil uitgeven is maximaal 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
  • Asus VW 246H (24 inch scherm)
  • Logitech G15 Keyboard
  • Razer Mamba

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik had zelf al wat gezocht zie lijst:
  • Corsair Carbide 300R with Window
  • Corsair CX 750Watt Modular
  • Asrock Z77 Extreme 4, S1155
  • Intel Core i7-3770, S1155
  • Corsair Hydro H80i
  • Corsair Vengeance DDR3, 1600-8GB K
  • Samsung 840 Pro 128GB
  • Asus GTX 680 DCII, 2GB
  • LG DVR DL 24X, SATA
  • Microsoft Windows 8 Pro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Graag zou ik intel willen gebruiken, omdat ik eigenlijk alleen met intel totzover heb gewerkt en vind het prima werken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Deze desktop moet zo min mogelijk geluid maken en de grote maakt mij niet zoveel uit, daarnaast zou ik mijn games op ultra-high kunnen spelen en kunnen multi-tasken.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, zo niet dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,
Miquel

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor een game PC vind ik de GPU nogal zwak met het budget dat je hebt. Kies dan liever een i5 en een beter videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:55:
Voor een game PC vind ik de GPU nogal zwak met het budget dat je hebt. Kies dan liever een i5 en een beter videokaart.
Mijn fout ik had een GTX 660 erin staan maar ik bedoelde een GTX 680.

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-03 16:07
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:10:
[...]

Mijn fout ik had een GTX 660 erin staan maar ik bedoelde een GTX 680.
dan kan je beter de gtx 770 halen aangezien die meer power heeft en ook nog minder kost

Verwijderd

Topicstarter
psp1122 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:02:
[...]

dan kan je beter de gtx 770 halen aangezien die meer power heeft en ook nog minder kost
De GTX 770 is één van de nieuwe series ? en is 8GB werkgeheugen wel voldoende met de dingen die ik wil gaan doen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
De 770 is eigenlijk een 680 met een nieuwe naam en iets hogere kloksnelheid, maar dan voor minder geld.
Voor gamen is 8GB meer dan genoeg, de andere software kan baat hebben bij meer geheugen, maar alleen bij 'grote' projecten.
De voeding is erg overdreven, neem voor dat geld liever een goede 450-550W voeding.
Je hebt een niet overklokbare processor met een Z77 chipset genomen, neem óf een k processor óf een goedkoper mobo.

PS: Wacht nog heel even tot de 1150 socket setups beschikbaar zijn (i7 4770(k)).

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 02 juni 2013 @ 00:24:
De 770 is eigenlijk een 680 met een nieuwe naam en iets hogere kloksnelheid, maar dan voor minder geld.
Voor gamen is 8GB meer dan genoeg, de andere software kan baat hebben bij meer geheugen, maar alleen bij 'grote' projecten.
De voeding is erg overdreven, neem voor dat geld liever een goede 450-550W voeding.
Je hebt een niet overklokbare processor met een Z77 chipset genomen, neem óf een k processor óf een goedkoper mobo.

PS: Wacht nog heel even tot de 1150 socket setups beschikbaar zijn (i7 4770(k)).
Dus het zou beter zijn als ik de GTX 770 neem inplaats van de 680 en heb de 750watt voeding genomen, zodat als ik het wil upgraden dat het al genoeg zal zijn.

Wat houd de (k) processor in? geeft het betere prestaties of is het ervoor zodat je het kan overclocken? of begrijp ik het verkeerd.

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 12:46
K houd in dat je multiplier volledig unlocked is waardoor je meer vrijheid hebt bij overclocken.

GTX770 is idd de betere optie, je zou idd ook even kunnen wachten op het 1150 platform, maar het is voornamelijk een upgrade om het stroomverbruik naar beneden te krijgen en iGPU performance te verhogen.

Als je een voeding neemt check ook even de onderstaande website wat zijn efficientie is, ik raad minimaal 80 gold aan, en als je op 1150 wacht let ook even op of de voeding kan omgaan met de nieuwe powersave lvls van het platform:
http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx

• mitsumark
Die iGPU verdubbeld ook de quicksync performance, iets waar je misschien wat aan hebt.
Anders kun je wellicht beter voor een xeon gaan, zonder iGPU en (dus) goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even de GTX 770 bekeken en ik moet zeggen dat die me best bevalt. Zou het met mijn budget ook mogelijk zijn om een GTX 780 te kunnen nemen?

Hoe lang zal het duren voor de nieuwe i7 4770k?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De i7 4770k is reeds beschikbaar ;)
pricewatch: Intel Core i7 4770K Boxed
Er zijn ook al moederborden beschikbaar, bv:
pricewatch: Asus Z87-C

De gtx 780 is direct een heel stuk duurder dan een gtx 770.
600 euro vs 380 euro ;)

pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB
-> http://www.guru3d.com/art..._jetstream_review,23.html
-> http://www.techpowerup.co...TX_770_Jet_Stream/32.html

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 02-06-2013 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the links!

Dus als ik het goed begrijp kan de nieuwe i7 4770k met de Asus Z87? Is er nog een verschil tussen de videokaarten of alleen sites?

• SmokingCrop
  • Niet online
Yup, de Z87 is de opvolger van de Z77 moederborden van nu, maar dan voor de Haswell processoren.
Wat bedoel je met je 2e zin? :p Verschil tussen welke videokaarten?

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:18:
Yup, de Z87 is de opvolger van de Z77 moederborden van nu, maar dan voor de Haswell processoren.
Wat bedoel je met je 2e zin? :p Verschil tussen welke videokaarten?
Tussen de twee sites die je gegeven hebt. Zit daar verschil in videokaarten of is het dezelfde.

Dat is goed om te horen bedankt voor de info en advies en ben tot de conclusie gekomen dat ik de z77, gtx680 + i7 zal vervangen door de Z87, GTX 770 en de nieuwe 4770k i7.

Nu ik nog rond de 100 euro over heb zou het handig zijn dat ik de 8gb werkgeheugen vervang door een 16gb?

• SmokingCrop
  • Niet online
ah, die twee sites gaan overdezelfde gtx 770 zodat er zekerheid is dat het een goede kaart is :)

Hoeveel RAM gebruik je nu zo maximaal? Je kan altijd nog een extra 8GB ram bijkopen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:43:
ah, die twee sites gaan overdezelfde gtx 770 zodat er zekerheid is dat het een goede kaart is :)

Hoeveel RAM gebruik je nu zo maximaal? Je kan altijd nog een extra 8GB ram bijkopen natuurlijk.
Ongeveer 3-4GB, en als ik de wat zwaardere games ga spelen dan zit ik waarschijnlijk iets hoger

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Corsair Carbide 300R with Window
Corsair CX 750Watt Modular
Asus Z87-C, S1155
Intel Core i7 4770K, S1155
Corsair Hydro H80i
Corsair Vengeance DDR3, 1600-8GB K
Samsung 840 Pro 128GB
Palit GeForce GTX 770 JetStream, 2GB DDR5
LG DVR DL 24X, SATA
Microsoft Windows 8 Pro

Totzover heb ik dit erin

• SmokingCrop
  • Niet online
Dan zou ik het voorlopig houden bij die 8GB ;)
Je hebt maar baat met meer RAM geheugen als je het ook bijna volledig opgebruikt.

Oh, ik had het nog niet opgemerkt, waarom de keuze voor de waterkoeling?
Die dingen kunnen erg luidruchtig worden omdat ze ook een luchtkoeler erbij hebben, en echt beter koelen ze ook niet voor de prijs ;)
Je neemt dan beter een pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2

[ Voor 57% gewijzigd door SmokingCrop op 02-06-2013 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:49:
Dan zou ik het voorlopig houden bij die 8GB ;)
Je hebt maar baat met meer RAM geheugen als je het ook bijna volledig opgebruikt.

Oh, ik had het nog niet opgemerkt, waarom de keuze voor de waterkoeling?
Die dingen kunnen erg luidruchtig worden omdat ze ook een luchtkoeler erbij hebben, en echt beter koelen ze ook niet voor de prijs ;)
Je neemt dan beter een pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2
Ik had geinformeerd bij mycom wat voor koeler ik zou kunnen gebruiken om mijn pc zo koel mogelijk te houden. Daardoor heb ik de H80i genomen. Als er een betere koeler is en goedkoper dan kan ik altijd overwegen welke ik zal nemen.

• SmokingCrop
  • Niet online
Die H80i zal wel geluid maken als hij op zen laagste toeren loopt ;)
Het minimum geluid van de dark rock pro2 is een stuk minder en hij koelt ook beter dan de h80i op lage snelheid.

Aangezien je graag een stil systeem hebt, lijkt me het geen slecht idee om er nog wat research over te doen.
Je behuizing is ook niet gericht om stil te zijn. De pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black doet dit bv wel met nog altijd een goede airflow (check tweakers review ervan)

[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 02-06-2013 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:09:
Die H80i zal wel geluid maken als hij op zen laagste toeren loopt ;)
Het minimum geluid van de dark rock pro2 is een stuk minder en hij koelt ook beter dan de h80i op lage snelheid.

Aangezien je graag een stil systeem hebt, lijkt me het geen slecht idee om er nog wat research over te doen.
Je behuizing is ook niet gericht om stil te zijn. De pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black doet dit bv wel met nog altijd een goede airflow (check tweakers review ervan)
Dat is nog eens een strak en mooie case. Ik zal nog ff research doen tussen de H80i en de Dark Rock Pro2. Ik neem aan dat alle onderdelen gewoon in die Fractal Design passen?

• SmokingCrop
  • Niet online
Yup, moest je voor een h80i gaan zou je hem zo moeten kunnen plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w159/Steve_73/PC_29.jpg

en de dark rock pro2 past er ook prima in
Afbeeldingslocatie: http://dawfreak.files.wordpress.com/2012/08/img_1695.jpg

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 17:26
Als je niet verplan bent te gaan overclocken zou ik niet doen een 780 zou makkelijk in budget passen. Zelfs 2x 770 echter laat je dan wat prestaties van cpu los. De nieuwe generatie is niet zo spectaculair dat je per sé die moet nemen. Sterker nog voor die 6/7% meer prestaties in cpu ga je weinig merken bij gamen.

Dit is trouwens een Titan-Mini :D, benaderdt gewoon de prestaties van een titan.
http://nl.hardware.info/p...chill-geforce-gtx-780-3gb
YouTube: Nvdia GeForce 770 en 780 review - Hardware.Info TV (Dutch)

[ Voor 15% gewijzigd door comitatus op 02-06-2013 21:38 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

http://www.4tech.be/nl/re...terkoelset-review/?page=3
Zie de meerwaarde niet van zo'n wc-setje, voor de 1/2 prijs krijg je vrijwel identieke performance.
pricewatch: Thermalright HR-02 Macho Rev. A

Laten we wel wezen, qua prijs/prestatie wint de lucht-koeler met groot gemak.

[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 03-06-2013 00:01 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• SmokingCrop
  • Niet online
Nog een handige link:
http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie

H80i:
high speed - 61,3 dB(A) - 33,4°C
low speed - 40,9 dB(A) - 38,9°C

Dark Rock Pro 2:
high speed - 44,3 dB(A) - 35,3°C
low speed - 21,5 dB(A) - 44,3°C

(geluid is op 10cm gemeten & temp is op socket 1155 & tdp van 95W)
Een H80i is echt luid gewoon, zelf in idle & in high zal hij bijna gaan opstijgen :O

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 06:58 ]

• mitsumark
Maar de H80i hoeft niet op high te draaien... op low presteert hij nagenoeg hetzelfde als de Dark Rock Pro 2 op medium-high, qua geluid en temperatuur.

• SmokingCrop
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:52:
Maar de H80i hoeft niet op high te draaien... op low presteert hij nagenoeg hetzelfde als de Dark Rock Pro 2 op medium-high, qua geluid en temperatuur.
maar dan kan je systeem wel nooit stil zijn ;)

uit de TS:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Deze desktop moet zo min mogelijk geluid maken

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:02:
[...]

maar dan kan je systeem wel nooit stil zijn ;)

uit de TS:
Deze desktop moet zo min mogelijk geluid maken
Goed Bezig Smoking,

Ik heb reviews gelezen over de dark rock pro 2 en ik ga ervoor :)

Totzover:

Fractal Design Define R4 Pearl Black
Asus Z87-C, S1155
Be quiet! Dark Rock Pro 2
Samsung 840 Pro 128GB
LG DVR DL 24X, SATA
Microsoft Windows 8 Pro

Kan ik het nog goedkoper maken en alsnog de zelfde performence houden?, Zodat ik wat extra accesoiressen erbij kan kopen zoals een nieuwe toetsenbord en muis.

• SmokingCrop
  • Niet online
Je hebt nu een nogal overkill voeding gekozen ;)
750 Watt is goed als je twee van die GTX 770's zou kopen.

De pricewatch: XFX Pro 550W is bv een goede voeding (5 jaar garantie, komt uit de goeie seasonic fabriek en komt hier elke dag voor omdat hij ook nog eens heel goede bang for the buck is)

-> http://www.guru3d.com/art...0_jetstream_review,5.html daar zie je dat de power consumption slechts 200 Watt is van de gpu zelf en er wordt er ook aangeraden om een 550W voeding te nemen.
Hun hele systeem in load had 307W nodig.

[ Voor 81% gewijzigd door SmokingCrop op 03-06-2013 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:04:
Je hebt nu een nogal overkill voeding gekozen ;)
750 Watt is goed als je twee van die GTX 770's zou kopen.

De pricewatch: XFX Pro 550W is bv een goede voeding (5 jaar garantie, komt uit de goeie seasonic fabriek en komt hier elke dag voor omdat hij ook nog eens heel goede bang for the buck is)

-> http://www.guru3d.com/art...0_jetstream_review,5.html daar zie je dat de power consumption slechts 200 Watt is van de gpu zelf en er wordt er ook aangeraden om een 550W voeding te nemen.
Hun hele systeem in load had 307W nodig.
Hoezo overkill?

Ik hou het op de 750watt, omdat ik later dit jaar nog wil gaan uitbreiden.

• SmokingCrop
  • Niet online
ah, wil je upgraden naar SLI?
Een single kaart in de toekomst zal evenveel of minder energie vragen. Als je natuurlijk voor SLI wilt gaan dan zal je die 750W wel nodig hebben.
Of dit slim is, is een andere vraag. Bij SLI/Crossfire zullen je games minder smooth lopen. (micro-stutter - slechtere frametijden)

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:34:
Een single kaart in de toekomst zal evenveel of minder energie vragen. Als je natuurlijk voor SLI wilt gaan dan zal je die 750W wel nodig hebben.
Of dit slim is, is een andere vraag. Bij SLI/Crossfire zullen je games minder smooth lopen. (micro-stutter - slechtere frametijden)
Ja, wou eerst SLI gaan maar toen dacht ik laat me maar eerst 1 videokaart proberen en kijken hoe het gaat.
Ik zit nu even een lijstje te maken van hoe duur het gaat kosten :)

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:40
SmokingCrop schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:34:
Valt wel mee tegenwoordig, zie vooral de FCAT analyse hier: http://www.guru3d.com/art...gtx_770_sli_review,1.html

Ze zijn er nog wel, maar veelal heeft de enkele kaart hier ook wel eens last van.

[ Voor 7% gewijzigd door Djonny op 03-06-2013 23:45 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Djonny schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:43:
[...]

Valt wel mee tegenwoordig, zie vooral de FCAT analyse hier: http://www.guru3d.com/art...gtx_770_sli_review,1.html

Ze zijn er nog wel, maar veelal heeft de enkele kaart hier ook wel eens last van.
Oh, dit zijn wel heel goede resultaten eigenlijk :)
Ik zat nog met volgende gegevens in gedachten:
http://www.hardwarecanuck...-vs-sli-crossfire-11.html ^^

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:40
Crossfire heeft dit nog wel, maar AMD heeft beloofd er wat aan te gaan doen. En lijkt redelijk onderweg: http://techreport.com/rev...-graphics-card-reviewed/8

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik hou het op dit

Fractal Design Define R4 Pearl Black
Asus Z87-C, S1155
Be quiet! Dark Rock Pro 2
Samsung 840 Pro 128GB
LG DVR DL 24X, SATA
Microsoft Windows 8 Pro

En nog bedankt voor alle hulp en advies :)
Pagina: 1