Hallo Tweakers,
Ik stap over van de console naar PC gaming. Ik ga ook mijn laptop verkopen en in plaats daarvan een goede PC die vooral geschikt is voor gaming.
Ik volg jullie nu al een tijd om wat meer kennis op te doen, maar het blijft lastig om onderdelen samen te stellen, omdat ik niet precies weet wat nu het beste is en het beste bij elkaar past. Termen als overklokken etc gaat mij al snel te ver.
Het lijst is totaal niet op kennis gebaseerd. Ook de videokaart is een redelijk gok.
Ik doe daarom graag een beroep op jullie kennis.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral games spelen op max settings graag. Daarnaast wat office. muziek luisteren en internetten. Games zoals BF3 en straks de nw BF4. Speel ook nog veel Teamfortess classic.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000,- mag iets meer zijn als de vooruit groot is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis heb ik nog wel (niet game gericht). Heb wel een HD beeldschem nodig, maar die bestel ik achteraf wel ivm locatie PC thuis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ieder geval een complete kast + windows. (waarschijnlijk windows 7 gewoon)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen Intel CPU graag. Heeft de nieuwe CPU zoveel meer waarde voor mij?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen van alle belangrijk. (zachter geluid is wel gewenst)
Hieronder mijn wenslijst.
Ik stap over van de console naar PC gaming. Ik ga ook mijn laptop verkopen en in plaats daarvan een goede PC die vooral geschikt is voor gaming.
Ik volg jullie nu al een tijd om wat meer kennis op te doen, maar het blijft lastig om onderdelen samen te stellen, omdat ik niet precies weet wat nu het beste is en het beste bij elkaar past. Termen als overklokken etc gaat mij al snel te ver.
Het lijst is totaal niet op kennis gebaseerd. Ook de videokaart is een redelijk gok.
Ik doe daarom graag een beroep op jullie kennis.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral games spelen op max settings graag. Daarnaast wat office. muziek luisteren en internetten. Games zoals BF3 en straks de nw BF4. Speel ook nog veel Teamfortess classic.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000,- mag iets meer zijn als de vooruit groot is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis heb ik nog wel (niet game gericht). Heb wel een HD beeldschem nodig, maar die bestel ik achteraf wel ivm locatie PC thuis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ieder geval een complete kast + windows. (waarschijnlijk windows 7 gewoon)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen Intel CPU graag. Heeft de nieuwe CPU zoveel meer waarde voor mij?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen van alle belangrijk. (zachter geluid is wel gewenst)
Hieronder mijn wenslijst.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 200,90 | € 200,90 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning | € 441,50 | € 441,50 |
| 1 | Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB | € 98,65 | € 98,65 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 | € 28,44 | € 28,44 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,30 | € 37,30 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,40 | € 52,40 |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 142,99 | € 142,99 |