Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies 5.1 setje + versterker

Pagina: 1
Acties:

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Beste,

nu ik iets meer als een jaar in mijn eigen huisje woon samen met mijn vriendin en ik altijd heb gezegd dat ik een leuk surround setje wil hebben voor voornamelijk films/tv is de tijd nu te gaan kijken voor een leuk setje.

Ik heb deze gevonden

pricewatch: Onkyo HT-S6505

Dit is volgens mij een leuk setje en niet heel duur.

Maar nu zie ik ook veel mensen die gewoon een losse versterker nemen en dan een los setje erbij nemen.

Aangezien ik niet heel veel verstand heb van audio speakers/versterkers wil ik jullie vragen voor enige adviezen.

De prijs voor dit alles wil ik ong 500/600 euro uitgeven.
5.1
een leuk setje voor een normale consument met niet al te veel eisen

Wat heb ik staan:

Een Full HD TV (geen 3D maar wellicht in de toekomst een 3D TV dus wel met 3D functionaliteit)
Een PS3
2x een Synology NAS met films en muziek
UPC digitale TV

Mocht de topicstart een beetje te karig zijn laat me graag even weten hoe ik dit het beste kan aanvullen.

[ Voor 8% gewijzigd door rikadoo op 01-06-2013 21:28 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als het puur om film gaat, koop dan een Samsung setje. HT5500 oid.

Dan heb je 3D Bluray ondersteuning, 5.1 surround en een leuke DLNA mediaplayer en allerlei functies die je TV dan ineens een smart TV maken.

kosten zijn zeer beperkt, dus hou je weer over voor andere dingen (zoals een Synology NAS om je media op te zetten) :)

Te koop....

• rikadoo
  • Niet online
Oke bedankt voor de informatie, ik merk nu dat ik wat vergeten ben om erbij te zetten :O

Even de startpost aangepast.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

albino71 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:09:
Als het puur om film gaat, koop dan een Samsung setje. HT5500 oid.

Dan heb je 3D Bluray ondersteuning, 5.1 surround en een leuke DLNA mediaplayer en allerlei functies die je TV dan ineens een smart TV maken.

kosten zijn zeer beperkt, dus hou je weer over voor andere dingen (zoals een Synology NAS om je media op te zetten) :)
Nofi, maar die alles in 1 setjes zijn per definitie flink ruk :X
Leuk voor een beetje film kijken, maar mocht je ook maar wat muziek willen draaien klinkt het voor geen meter. Voor 5 a 600 euro kun je veel beter krijgen, zowel apparaatkwaliteit als geluidskwaliteit.

De vraag is alleen: hoe lang wil je met een dergelijk setje doen? Ben je van plan ooit nog eens naar een echte Home cinema te upgraden (en zo ja op welke termijn), of wil je het hier bij houden? Wil je de set ook gebruiken voor muziek? Ben je evt bereid om langzaamaan uit te breiden?

Ik weet niet of je evt zelf al iets hebt staan qua audio...maar je zou natuurlijk ook kunnen gaan voor een receiver met een paar mooie niet te dure vloerstaanders en center, en je huidige speakers als rears aansluiten. Sub en nieuwe rears kan dan later alsnog.
Geloof me als ik zeg dat je dan een stuk betere kwaliteit in huis haalt als met zo'n simpel samsung setje.

Maar dan zul je wel moeten gaan luisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb op dit moment helemaal niets, dus ik begin van 0. Het liefst heb ik gewoon een alles in 1 setje, maar als er ook een mogelijk is voor een versterker met een leuk 5.1 setje is dat ook goed. als de prijs maar rond de 5 a 600 euro blijft. Ik wil gewoon de films van nu en wat muziek (zal niet heel veel zijn) kunnen kijken en spelen. Dus heel veel eisen heb ik niet hoeft geen hoogstaand geluid te zijn want dat merk ik waarschijnlijk toch niet.

• The Eagle

The Eagle

Totdat je ergens een keer een goede installatie hoort en baalt dat je toen niks beters hebt gekocht ;)

Ik kwam trouwens deze tegen: http://hificorner.nl/avr-1713-aluma-1180.html

Da's heel veel receiver en een mooi speakersetje voor je geld :)
Quadral maakt echt geen meuk, Denon ook niet. Dan heb je apparatuur van respectievelijk een echte speakerbouwer en een echte hifi bouwer. In tegenstelling tot een Samsung die alles maken waar een stekker aan zit en winst op te halen valt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rikadoo
  • Niet online
Setje wat je me aangeeft ziet er ook erg goed uit. Zal eens even gaan in verdiepen.

Het liefst wil ik in 1 keer een goed setje hebben voor de komende paar jaar.

Ik heb nog eens zitten kijken en vond dit:

Versterker: Onkyo TX-NR414

Speakers: Quadral Quintas 5000 V2

Is dit wat? Lees veel goeds over beide producten.

[ Voor 10% gewijzigd door rikadoo op 02-06-2013 18:40 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Onkyo TX-NR414 is een receiver die veel bang for the buck geeft. Voor weinig geld haal je dus veel mogelijkheden in huis. De eerder genoemde Denon AVR1713 is naar mijn mening kwalitatief wel een trapje hoger dus zou mijn voorkeur hebben. Voor die speakers zou ik je aanraden om er eens naar te gaan luisteren om te ervaren of de sound je bevalt.

• rikadoo
  • Niet online
Stel dat ik een Denon AVR1713 neem, zijn dat de Quadral boxen een beetje goed?

Heb ook nog wat anders gevonden
Jamo S506 HCS3

Is dat wat?

• S1NN3D
  • Niet online
Luisteren bij een hifi zaak blijft het enige juiste advies. Alleen op die manier kun je er achter komen of de sound jou bevalt.

• rikadoo
  • Niet online
Dat ga ik zeker doen, maar de kwaliteit van deze boxen, is dat goed? Quadral zegt me niet zoveel.... Jamo wel.

• S1NN3D
  • Niet online
Het zijn beiden leveranciers van speakers uit het instapsegment. De Jamo's sla ik wel wat hoger aan. Ben benieuwd hoe je ze vindt klinken.

• rikadoo
  • Niet online
Stel dat ik begin met 2 zuilspeakers en eventueel een center wat raden jullie me dan aan om naar te kijken?

• S1NN3D
  • Niet online
Het aanraden van een bepaald merk of type speaker is onmogelijk omdat de sound van alle verschillende mogelijkheden zo verschillend is. Wat de één mooi vindt, is in de oren van de ander vreselijk. Koop dus nooit een speakers op aanraden van een ander of puur op basis van een review.

Wat jij mooi vindt, kun je alleen ontdekken door een luistersessie te doen bij een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt, BCC, etc). Neem je eigen cd's mee zodat je de muziek goed kent en schakel tussen alle relevante speakers die binnen je budget vallen. Op deze manier kun je vergelijken en zul je al snel gaan wegstrepen. Uiteindelijk zul je één speaker overhouden en die moet je kopen.

• Sander187
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 11:19
Momenteel heeft Correct ook een leuke set staan. Iets boven je budget maar wel heel veel waar voor je geld. http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.0&ARTNR=380291 <3

• S1NN3D
  • Niet online
Sander187 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:43:
Momenteel heeft Correct ook een leuke set staan. Iets boven je budget maar wel heel veel waar voor je geld. http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.0&ARTNR=380291 <3
Dit is inderdaad op zich een topset. Onderhuids is de receiver eigenlijk een NAD T747; bij de introductie kostte deze set volgens mij zo'n € 2.500 en biedt dus veel waar voor zijn geld.

Waar je wel rekening mee moet houden dat deze set volgens mij HDMI 1.3a ondersteund dus kun je bijvoorbeeld geen gebruik maken van ARC. Verder zijn er bij deze set nogal wat problemen geweest met de subwoofer; maar daar heb je natuurlijk garantie voor.

• rikadoo
  • Niet online
Bedankt voor het meedenken! ziet er idd wel leuk uit, mar 75 euro bezorgkosten... Wat houd ARC precies in?

nvm heb het:

Door de optie Audio Return Channel (ARC) heb je nog minder kabels nodig. Als het apparaat beschikt over ARC kan het apparaat zowel een audiosignaal ontvangen als versturen via dezelfde poort en kabel.

[ Voor 51% gewijzigd door rikadoo op 11-06-2013 13:04 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Sander187 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:43:
Ik ga vrijdag wel even voor je luisteren ... :9

• S1NN3D
  • Niet online
rikadoo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:03:
Bedankt voor het meedenken! ziet er idd wel leuk uit, mar 75 euro bezorgkosten...
Het is dan ook een behoorlijk grote 7.1 set hoor. Check de brochure van dit product maar eens. Komt in 3 verpakkingseenheden van in totaal een dikke 120 kilo.

• The Eagle

The Eagle

Dat ding heeft behalve ARC idd echt alleen maar grote pluspunten. Heel veel bang for buck. Schijnt soms wel wat (inmiddels bekende) issues met de sub te hebben, maar die zijn op te lossen (meestal door omruiling) :)

• rikadoo
  • Niet online
S1NN3D schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Het is dan ook een behoorlijk grote 7.1 set hoor. Check de brochure van dit product maar eens. Komt in 3 verpakkingseenheden van in totaal een dikke 120 kilo.
haha oke, het is inderdaad groot :p

Maar die versterker is dat nog een beetje bij de tijd qua functies en onderstuening etc, aangezien de set al een poosje uit is?

• NLKornolio

NLKornolio

Ben gister wezen luisteren naar die correct setjes. Heb ze niet gelijk gekocht terwijl ik dat wel het plan was.

Weet niet of het aan de standaard cd-tjes lag maar vond de hoge tonen wat minder goed naar vorenkomen. Ga vrijdag weer even langs met mijn eigen muziek.

Het is wel echt een mega set. Kan sowieso niet 7.1 neerzetten thuis dus 2 zullen in de computer kamer met mijn bose 301 eindigen.
Zou het in ieder geval niet kopen zonder te luisteren als ik jouw was

• S1NN3D
  • Niet online
Altijd gaan luisteren met eigen muziek. Die ken je goed dus kun je goed de verschillende speakers vergelijken en beoordelen om te ontdekken welke sound jou het beste bevalt.

• NLKornolio

NLKornolio

Ga vandaag weer even voor je luisteren met een mashup van muziek. Zal het hele tonen aspect even laten trillen daar in de koopjeskelder.

Er waren er nog maar een paar had ik begrepen van de verkoper.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

caanova1984 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:44:
Weet niet of het aan de standaard cd-tjes lag maar vond de hoge tonen wat minder goed naar vorenkomen. Ga vrijdag weer even langs met mijn eigen muziek.
Ik weet niet welke CD's er af werden gespeeld, maar het is vooral het midden wat wat achterblijft op de rest. Ik heb op GoT en andere fora al dikwijls een stukje geschreven over de gehele HTR9900 set met daarbij de plus- en minpunten. Heb de set namelijk vaker aangeraden nadat ik de gehele set bij iemand thuis heb mogen (lees moeten ;) ) installeren en instellen. Exirion heeft zelfs een uitdraai gemaakt van een meting waaruit dat stukje over het midden ook blijkt. Voor de 700 euro is en blijft het een hele leuke set als je geen 3D (of andere HDMI 1.4 dingen) en netwerk nodig hebt. De oorspronkelijke prijs van 2499 is veel te veel voor de set. Grootste nadeel van de set vind ik zelf nog dat er "Philips" op staat, geen merk wat in deze tijd nog echt het showen waard is :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• rikadoo
  • Niet online
ik ben voor de jamo set gegaan

pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 5.0 (Zwart)

Nu alleen nog een leuke versterker.

Kwam nu de nieuwe van Onkyo tegen, omndersteunt van alles en is redelijk up to date en ondersteund ARC en 4K upsclaling wifi bluetooth.

http://www.nl.onkyo.com/e...r626-92085.html?tab=Stage

Is dit wat?

Of toch voor een Denon?

• The Eagle

The Eagle

Ik zou persoonlijk voor een Denon gaan...maar ook dat is net wat je zelf lekker fijn vind klinken.
* The Eagle heeft alleen maar Denon thuis staan namelijk :+

Kortom: weer terug om te luisteren :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 24-06-2013 23:06 ]

• rikadoo
  • Niet online
Is de Denon 2113 dan wat?

AVR-2113

• rikadoo
  • Niet online
Of toch de X1000 of de X2000, de x2000 is wat meer toekomst gerocht 4K 3d audissey setup zodat je met een mic de boxen kunt afstellen.

Pagina: 1