Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mappen weg wanneer ik pst bestand in outlook 2013 importeer

Pagina: 1
Acties:

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem. Vanavond heb ik de nieuwste office (2013) geïnstalleerd en heb alvorens mijn gegevensbestand van outlook 2010 gekopieerd en weer geïmporteerd in office 2013. Wat blijkt nu, alle mappen die ik had gemaakt om mijn mail te ordenen verschijnen niet in de nieuwe outlook. Ik kan ook op internet geen oplossing vinden en Microsoft is pas na het weekend weer bereikbaar. Heb ik iets verkeerd gedaan, maakt outlook gewoon een fout of hoort dit zo te gaan bij de nieuwe outlook? Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Bij de export wel een vinkje gezet bij "inclusief submappen"?

Afbeeldingslocatie: http://www.utwente.nl/icts/handleidingen/mail_agenda/outlook2010/exchange_outlook2010-mail-archief_nl.doc/exchange_outlook2010-mail-archief_nl-4.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 22:18 ]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 19:20
Je hebt deze Outlook.pst wel ook als je main ontvangst ding neergezet?
Als je dit niet doet dan krijg je hem namelijk als gewoon bestand erbij die je weer moet openklappen.

Daarnaast waarom importeer je een pst file? Als je importeert van een pst file dan neemt outlook volgens mij gewoon alle items over in de pst file waarvan je importeert mogelijk dus zonder mappen. Of met wat er boven mij gezegd wordt :D

Je kan onder configuratiescherm\MAIL je outlook.pst file die je had gewoon als default mail data file neerzetten, gezien de configuratie van het pst bestand sinds outlook 2003? in ieder geval sinds 2007 niet meer veranderd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Starke op 01-06-2013 22:22 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:18

Eagle Creek

Breathing security

Als je importeert van een pst file dan neemt outlook volgens mij gewoon alle items over in de pst file waarvan je importeert mogelijk dus zonder mappen.
In je .pst zitten alle mappen dus ook submappen.
Je kan onder configuratiescherm\MAIL je outlook.pst file die je had gewoon als default mail data file neerzetten, gezien de configuratie van het pst bestand sinds outlook 2003? in ieder geval sinds 2007 niet meer veranderd is.
Zelf importeer ik wel altijd. Je bent verzekerd van de nieuwste PST-indeling en het ruimt meteen lekker op. (geen fragmentatie meer in je PST waardoor compressen niet meer nodig is en geen beschadigingen).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 19:20
Eagle Creek schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:24:
[...]

In je .pst zitten alle mappen dus ook submappen.

[...]

Zelf importeer ik wel altijd. Je bent verzekerd van de nieuwste PST-indeling en het ruimt meteen lekker op. (geen fragmentatie meer in je PST waardoor compressen niet meer nodig is en geen beschadigingen).
Ik heb sinds Office 2007 t/m 2013 geen mail meer geïmporteerd. Verder is de nieuwste mail indeling zoals ik heb gezegd niet verander sinds 2007 meer info hierover hier & hier het enige verschil is dus dat pst files nu 50GB kunnen zijn tov 20GB wat trouwens in het register wordt bepaald en niet in de PST file. Ik vind het vooral handig omdat ik een shitload aan regels gebruik om mails van bepaalde mails te verplaatsen en geen zin heb om met elke import deze opnieuw aan te maken. Het compressen van PST files is eigenlijk sinds Office XP (2002) niet meer aan de order gezien TS migreert van Office 2010 naar 2013 heeft hij niet echt voordeel van importeren van mail (in mijn ogen dan).

Verder heb ik nooit de scanpst tool hoeven te gebruiken (behalve als ik wat mails had verwijderd die ik niet permanent had mogen verwijderen en die dan terug heb gehaald op deze manier).

[ Voor 10% gewijzigd door Starke op 01-06-2013 22:44 ]

• renevdeertwegh
Beste mensen,
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Wat ik heb gedaan: ik heb in outlook 2010 gekeken waar op mijn schijf het gegevensbestand werd weggeschreven, dit opgezocht in de verkenner en op een usbstickje gezet. Vervolgens bij een schone installatie van Windows 8 en office 2013 het gegevensbestand toegevoegd bij het configureren van mijn mailinstellingen. Ik kon bij de instellingen kiezen voor een bestaand gegevensbestand. Ik heb dus niets met exporteren oid gedaan, had dit wel gemoeten? Toen ik van outlook 2007 naar 2010 ging deed ik dat ook op bovenstaande manier. Werkt dit dan niet meer? Hoe moet het dan wel tegenwoordig?

[ Voor 6% gewijzigd door renevdeertwegh op 01-06-2013 23:01 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar je mist dus ook de mail die in de mappen zou moeten staan neem ik aan? Je weet wel heel zeker dat je maar 1 pst had in je oude installatie?

Ik verplaats je topic naar CSA, daar mogen topics over office software. Dit heeft immers niet zozeer met Windows te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Rupie op 01-06-2013 23:23 ]

Desktop | Server | Laptop

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Starke schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:37:
[...]
Verder is de nieuwste mail indeling zoals ik heb gezegd niet verander sinds 2007 meer info hierover hier & hier het enige verschil is dus dat pst files nu 50GB kunnen zijn tov 20GB wat trouwens in het register wordt bepaald en niet in de PST file.
Ik ben bekend met de nieuwste indeling maar als je toch elke keer een import doet hoef je je daar sowieso niet terug om te maken als leek.

Natuurlijk kost dit wel wat meer tijd dan een .pst koppelen. Maar in mijn ervaring is dat prima te overkomen :).
Starke schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:37:Het compressen van PST files is eigenlijk sinds Office XP (2002) niet meer
Verwijderde items worden voor zover ik weet nog steeds niet automatisch verwijdert. (je .pst neemt niet in grootte af voor zover ik weet).

Maar als jij .pst's wilt koppelen moet je dat vooral blijven doen hoor :).

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 02-06-2013 11:10 ]

• renevdeertwegh
Het is me inmiddels gelukt! Ik heb in Outlook 2010 mijn gegevens geexporteerd in een nieuw bestand en deze vervolgens toegevoegd in Outlook 2013. Dit werkte wel! Blijkbaar kleine verandering van Microsoft. Iedereen bedankt voor de hulp!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

renevdeertwegh schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:10:
Het is me inmiddels gelukt! Ik heb in Outlook 2010 mijn gegevens geexporteerd in een nieuw bestand en deze vervolgens toegevoegd in Outlook 2013. Dit werkte wel! Blijkbaar kleine verandering van Microsoft. Iedereen bedankt voor de hulp!
Kijk, fijn dat te horen! :)

[ Voor 76% gewijzigd door Eagle Creek op 02-06-2013 11:11 ]

Pagina: 1