Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met goede Processor en Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• YouriFR1908
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11-2024
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop met een krachtigere videokaart en processor dan ik momenteel in mijn Dell Studio 1749 heb. Voor deze laptop heb ik inmiddels al een SSD en 8GB ram aangeschaft maar merk toch dat de processor en videokaart op sommige momenten te kort komt. Helaas is het niet mogelijk om ergens een laptop te bestellen zonder ram / hardeschijf.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Voornamelijk League of Legends spelen en misschien later wat meer high-end games.

•Wat mag je laptop gaan kosten?

Gezien het feit er bezuinigd kan worden op de hardeschijf en ram geheugen vermoed ik dat 700 / 800 genoeg moet zijn.

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ik sleep mijn laptop dagelijks met me mee, maar omdat ik een auto heb maakt het gewicht en grootte niet uit. Tevens werk ik altijd met netstroom, een grote accu is dan ook niet nodig.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb geen merk voorkeuren, het liefste geen Asus. Enkele vrienden van me hebben problemen met hun Asus en hebben een eeuwig slepend proces gaande wat ik absoluut niet wil.

• Eigen voorstel.

Ik heb eens rond zitten kijken bij BTO, deze fabrikant lijkt het dichtste bij mijn wensen te zitten qua selectie van onderdelen.

Mijn vraag aan jullie, welke laptop adviseren jullie om met een game als League of Legends op high te kunnen spelen.

[ Voor 50% gewijzigd door YouriFR1908 op 01-06-2013 19:39 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hallo youri, heb je het volgende topic al doorgenomen? LAA beleid

Als je wat meer informatie kan geven dan kunnen we je ook beter adviseren :)

39

• YouriFR1908
Dankjewel voor je snelle reactie Fietsbel, ik hoop dat ik het voldoende aangepast heb om tot een goed advies te kunnen komen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Je kunt ook eens naar de Dell 17r se kijken.. Die is momenteel met de kortingen voor €670 te krijgen met full hd, i5 en gt 650m

Verwijderd

^ dat dus.

BTO kan je direct afstrepen, de meeste laptops die zij aanbieden komen van de fabrikant clevo. Die heeft nog nooit iets fatsoenlijke geproduceerd als we anandtech en andere grote reviewsites moeten geloven. Met name de kwaliteit van de 'budget'modellen ( <€1099 ) is werkelijk om van te huilen in vergelijking met goedkopere asus N of dell inspirons.

Bij jouw prijssegment heb je 2 keuzes:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
De inspiron 17R SE hierboven genoemd. Met kortingsbonnen enorm goedkoop.

• YouriFR1908
Zien er beide erg goed uit, zover ik daarover kan oordelen. Wel valt me op dat beide laptops 8GB RAM hebben en een i5, zelf heb ik al 8gb ram dat ik over kan zetten in de nieuwe laptop en een i5 zit momenteel ook in mijn Dell Studio. Zijn de bovengenoemde beestjes ook met i7, 4gb ram en een goede videokaart verkrijgbaar?

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan maar ik kom ze echt nergens tegen! :(

Verwijderd

De Y500 is erg prijzig met i7, waardoor je al snel bij pricewatch: Asus N56VZ-S4195H uit komt als je een i7 wilt. Maar aangezien je aangeeft geen asus te willen zul je dan al snel bij de inspiron uitkomen. Overigens heeft dell ook de Alienware M14x voor €850 met i7, maar die vind ik slechts matig.

Je kan trouwens de pricewatch gebruiken als je iets wilt zoeken.

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
Daarnaast kun je heel moeilijk onderdelen aan de alienware M14x toevoegen, daar zijn die andere 2, zeker de lenovo ideapad y500 beter in. Het is bijna standard voor tweakers om een extra harde schijf in de ideapad y500 te stoppen onderhand.

• YouriFR1908
Darkstone, is de Videokaart van die M14x wel goed of valt dat ook tegen? De 8gb van Corsair Vengeance (1333mhz) en het toevoegen van een Samsung 256GB SSD Pro is dus niet mogelijk? Dit zijn eigenlijk de enige 2 onderdelen die ik wens te vervangen.

Ik zal eens gaan zoeken naar de Lenovo met een i7. Erg bedankt voor jullie snelle reacties!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De Dell met i7 is voor ongeveer €850 te krijgen. Dit is idd dan wel weer met 8gb die overigens sneller is dan die wat jij hebt liggen (1600mhz). Welke generatie i5 heb jij in je huidige laptop?

Verwijderd

YouriFR1908 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:57:
Darkstone, is de Videokaart van die M14x wel goed of valt dat ook tegen?
Gewoon standaard GT 650m GDDR5.
De 8gb van Corsair Vengeance (1333mhz) en het toevoegen van een Samsung 256GB SSD Pro is dus niet mogelijk? Dit zijn eigenlijk de enige 2 onderdelen die ik wens te vervangen.
Ik vind het persoonlijk een behoorlijk onzin statement om te beweren dat het moeilijk is om onderdelen toe te voegen aan de M14x. 2 schroefjes en je kan bij de harde schijf, onder de harde schijf zit het geheugen.. hoezo moeilijk :? . Die uitspraak komt vast niet van iemand welke een dell studio (welke lijn dan ook) ooit heeft gedemonteerd. Dat is pas moeilijk.

Of raadpleeg de manual: ftp://ftp.dell.com/Manual...er%27s%20manual_EN-US.pdf

• YouriFR1908
lucash schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:00:
De Dell met i7 is voor ongeveer €850 te krijgen. Dit is idd dan wel weer met 8gb die overigens sneller is dan die wat jij hebt liggen (1600mhz). Welke generatie i5 heb jij in je huidige laptop?
Ik heb de i5 520M in mijn huidige laptop. Scheelt 1333mhz en 1600mhz zoveel dat het waard is opnieuw geheugen aan te schaffen?

Verwijderd

Dat scheelt absoluut niets.

• YouriFR1908
Ik vind het persoonlijk een behoorlijk onzin statement om te beweren dat het moeilijk is om onderdelen toe te voegen aan de M14x. 2 schroefjes en je kan bij de harde schijf, onder de harde schijf zit het geheugen.. hoezo moeilijk :? . Die uitspraak komt vast niet van iemand welke een dell studio (welke lijn dan ook) ooit heeft gedemonteerd. Dat is pas moeilijk.
Is er in de M14x ruimte voor 2 hardeschijven? Ik heb namelijk een 256gb ssd en een snelle "normale" 750GB schijf in mijn huidige laptop.

Het inbouwen van RAM, hardeschijven en toetsenbord was voor mij even tussen haakjes gezegd erg eenvoudig.

Verwijderd

Het inbouwen van harde schijven wel. De optical vervangen is een totale hel.

Er past maar 1 HDD in de M14x, maar je kan altijd de optical vervangen door een SSD, of een mSATA SSD aanschaffen.

• YouriFR1908
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:29:
Het inbouwen van harde schijven wel. De optical vervangen is een totale hel.

Er past maar 1 HDD in de M14x, maar je kan altijd de optical vervangen door een SSD, of een mSATA SSD aanschaffen.
De SSD die ik heb is maar 256GB, vandaar mijn vraag. Ik zal dus een laptop moeten hebben waar 2 hardeschijven in kunnen.

Ps. Ik ben een lastige, ik weet het. Sorry! :+

Verwijderd

Er zijn bijna alleen 17" laptops waar 2 HDD's in passen. Dan kom je dus ook bij de inspiron uit (of de N76).

• YouriFR1908
Die Asus ziet er erg mooi uit, maar helaas leert de ervaring in mijn naaste omgeving dat dit geen beste keus is. Ik zal dus moeten gaan kijken naar een Inspiron of een hele dure Lenovo met i7.

Dank jullie wel voor jullie insight en goede tips!

Verwijderd

In de lenovo kan ook slechts 1 schijf, net als de M14x kun je er wel een mSATA SSD of optical drive vervanging op uitvoeren.

• YouriFR1908
Hmm, dat wordt dan toch een Dell Inspiron, of iemand moet mij volledig kunnen overtuigen van het feit dat de slechte ervaring met Asus slechts incidenteel is.

Verwijderd

Nu.. volgens mij twijfelt niemand erover dat de N76 beter is dan de inspiron.

Slecht is de inspiron niet, op de miskleun van fast ethernet (100 mbit) na... maar de N76 is beter gebouwd, en is kwalitatief wat hoger qua toetsenbord en speakers. Je hoort vaak dat de prijs het enige argument is om de inspiron te nemen. Want het scheelt ook echt veel geld als je je weg weet te vinden in de kortingsacties van dell.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 22:35 ]

• YouriFR1908
Oke, misschien dat ik de gok durf te nemen maar daar zal ik nog even goed over na moeten denken.

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:05:

Of raadpleeg de manual: ftp://ftp.dell.com/Manual...er%27s%20manual_EN-US.pdf
Ach, ik heb zelf een m15x, en die heeft die 2 schroefjes niet. Ze hebben de onderkant blijkbaar een klein beetje aangepast toen ze de alienware's vernieuwden. Ik heb verder niet opnieuw gekeken of dat aangepast was, vandaar. Goed om te weten dat de alienware's m14x wat makkelijker zijn. sorry voor de foutieve info vanuit mijn kant Darkstone. Laat maar weer eens zien dat je nooit zomaar aanname's moet maken.
Pagina: 1