• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
Sinds enkele weken heb ik een Toshiba 46TL938G LED TV, besteld bij iBood, netjes Ziggo gecertifeerd.
Als ik de tv gebruik om naar digitale tv van Ziggo te kijken merk ik dat de tv erg instabiel is, regelmatig, een of twee keer per avond, valt de TV plotseling uit terwijl ik ben aant kijken. Soms gaat het scherm na enkele seconden weer aan en werkt die gewoon weer verder, andere keren hangt ie goed vast en reageert die nergens meer op, als ik dan de stroom even eraf haal werkt die wel weer.

Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik via ingebouwde digitale tuner tv kijk, bij het kijken naar iets via HDMI van een Bluray speler of externe decoder zijn er geen problemen. Ik heb al verschillende CI+ modules geprobeerd, zowel van Neotion als van Smit, ook de coax kabel maar eens vervangen, dit hielp allemaal niet. Ook een factory reset en een firmware update mochten niet baten.

Heeft iemand anders ervaringen met dit type scherm en Ziggo of weet iemand waar het probleem misschien ligt?

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde klachten met de 40 inch, maar niet zo vaak. Wilde andere module nog proberen, maar daar ligt het dus niet aan. Omdat ik het niet vaak heb laat ik het, maar wel een vervelend probleem. Ik zal monitoren of het na de laatste update nog gebeurd.

• Ward5x5
Mijn huidige theorie is dat het misschien aan het tv signaal zelf ligt, ik heb het idee dat soms het tv signaal even wegvalt, en de tv daardoor vast hangt. Als ik een externe decoder gebruik zie ik wel vaker dat het beeld even stilstaat of blokkerig wordt, maar dan gaat die na een seconde gewoon weer verder. De interne decoder in dit scherm kan hier misschien minder goed mee overweg. Het probleem is ook erg sporadisch, gisteravond werkte die weer gewoon de hele avond zonder problemen.

Terugsturen onder garantie lijkt me moeilijk in dit geval aangezien het probleem moeilijk te reproduceren is en dus lastig uit te leggen aan een monteur.

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06-2025
In nagenoeg alle tv toestel met een digitale dvb-c tuner kun je zien wat de signaal sterkte en kwaliteit is. Controleer dit en kijk of dit voldoende is. Verder kun je kijken naar de bekabeling in de rest van het huis, bv gebruik je spitters e.d. die te veel demping geven.

• Ward5x5
Ik heb wat kabels vervangen, het digitale tv signaal is nu sterk en stabiel, echter de problemen doen zich nog steeds voor. Het heeft lijkt me dus niets met het digitale tv signaal te maken.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn ouders hadden dit ook met het 40" model, is opgehaald ter reparatie, daar werd niets geconstateerd, na "reparatie" bleef de klacht dus.
Nu heb ik de firmware geüpdate en sindsdien is de klacht nog niet teruggekomen.

• Ward5x5
Vandaag nog eens de firmware check gedaan via internet, dit keer vond die wel een update. Geinstalleerd, nu afwachten of die niet meer uitvalt.

Verwijderd

Tekielja schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:11:
Mijn ouders hadden dit ook met het 40" model, is opgehaald ter reparatie, daar werd niets geconstateerd, na "reparatie" bleef de klacht dus.
Nu heb ik de firmware geüpdate en sindsdien is de klacht nog niet teruggekomen.
Hier na de update al niet meer gebeurd. Hopelijk blijft dit zo, al heb ik er nooit echt last van gehad.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:37

Onbekend

...

Dit heeft volgens mij met de CI+ module (+ Ziggo insteekkaart) zelf te maken, en niet met de software van de tv.
Ik heb een Sony en die geeft ook dit soort problemen. Op een of andere manier is die kaart vaak bezig met een authenticatieproces en dan gaat ineens het beeld op zwart. Soms kan je na 10 seconden gewoon weer verder kijken, maar soms staat gewoon de kaart vast en kan je alleen naar Nederland 1 kijken. Dan moet je de stroom van de tv eraf halen om de boel weer goed te laten werken....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 23:04
.

[ Voor 98% gewijzigd door Eikkie op 02-07-2013 14:35 ]

It's me

Verwijderd

Maandje later nooit meer last van gehad, prachtige tv binnen het budget.

• Ward5x5
Sinds de firmware update geen enkel probleem meer gehad. Aanrader, download ook de Toshiba Remote voor je tablet/ipad, maakt de smarttv functies wat gebruikersvriendelijker.

Verwijderd

Kreeg overigens laatst weer een firmware update. Deze heb ik niet geïnstalleerd, omdat nu juist alles goed liep en ik het probleem niet meer terug wil. Beetje voorzichtig, maar heb geen zin dat het straks weer terug is met de nieuwe update.
Pagina: 1