Airport Express (2012) - statusled blijft oranje knipperen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
Hallo,

Vandaag heb ik een Apple Airport Export (2012) aangeschaft, nieuw en gesealed bij Used Products A'dam ZO.

Ik wil met mijn AE mijn muziek van mijn Syno DS112+ gaan streamen naar mijn stereo in de woonkamer.

Thuisgekomen sluit ik eerst alle kabels aan, zoals de netwerkabel vanuit de powerline op de wan-poort en de netwerkkabel van/naar mijn acryan mini op de ethernetpoort en de geluidskabel naar de stereo. Toen de stroomkabel in de wcdoos. Lampje brandt oranje ten teken dat de AE aan het opstarten is, maar gaat daarna oranje knipperen en dat doet deze nu nog steeds.

Met de Airport app op mijn iPad4 wilde ik de AE gaan configureren, maar de airportapp vindt geen airport (basis)stations en de app blijft zoeken.

Wat doe ik verkeerd? Wat gaat hier nu niet goed?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Edit: Omdat de powerline plugs aangaven dat er geen netwerk was door een rode led, heb ik alle UTP kabels eruit gehaald en de AE opnieuw opgestart ook zonder de geluidskabel. Ook nu knippert de statusled oranje :?

[ Voor 11% gewijzigd door RicoK op 01-06-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Heb je al op de Apple support site gekeken?
Daar vindt je alle uitleg en een troubleshooting voor je Airport Express.

Ik heb zelf een Extreme, die knippert oranje wanneer ie opstart en wanneer er geen werkende internetverbinding is. Maar bij jou zal het een andere error zijn aangezien je m niet kan vinden met de app. In het ergste geval is ie defect.

Wel een sidenote: de app vind alleen het basisstation wanneer je daadwerkelijk ermee verbonden bent, maar ik neem aan dat je dat wel wist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Bedankt voor je reactie.

Wat betreft je sidenote, nee, dat wist ik niet...... Ik meende ergens in een review te hebben gelezen, dat de Airport app in iOS direct de AE vond waarna deze direct kon worden geconfigureerd.

Ik heb overigens op mijn windows 8 laptop de laatste airport utility eens geïnstalleerd en waarempel deze vond het basestation wel! Ik heb deze nu vanaf mijn laptop ingesteld en het statuslampje is groen!!!

Ik bevind mij overigens nog maar sinds kort op het terrein van Apple. Dit was waarschijnlijk de oorzaak van mijn wellicht domme probleemstelling.

Ik ga nu fijn eens een poging ondernemen muziek te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:13
RicoK schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:45:
Hallo,

Vandaag heb ik een Apple Airport Export (2012) aangeschaft, nieuw en gesealed bij Used Products A'dam ZO.

Ik wil met mijn AE mijn muziek van mijn Syno DS112+ gaan streamen naar mijn stereo in de woonkamer.

Thuisgekomen sluit ik eerst alle kabels aan, zoals de netwerkabel vanuit de powerline op de wan-poort en de netwerkkabel van/naar mijn acryan mini op de ethernetpoort en de geluidskabel naar de stereo. Toen de stroomkabel in de wcdoos. Lampje brandt oranje ten teken dat de AE aan het opstarten is, maar gaat daarna oranje knipperen en dat doet deze nu nog steeds.

Met de Airport app op mijn iPad4 wilde ik de AE gaan configureren, maar de airportapp vindt geen airport (basis)stations en de app blijft zoeken.

Wat doe ik verkeerd? Wat gaat hier nu niet goed?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Edit: Omdat de powerline plugs aangaven dat er geen netwerk was door een rode led, heb ik alle UTP kabels eruit gehaald en de AE opnieuw opgestart ook zonder de geluidskabel. Ook nu knippert de statusled oranje :?
Probeer eens om de twee netwerkkabels in je Airport om te draaien. Heb ook is een keer een soort gelijk probleem gehad en na het omdraaien werkte alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb de utp kabels eruit gehaald. Ik ben nu draadloos aan het streamen middels DS Audio. Wat werkt dat mooi zeg!!!

De volgende stap, is omdat ik maar een powerline heb, zonder switch, om de AE hierop aan te sluiten en dan mn AC Ryan hierop weer aan te sluiten/door te lussen.

Tot nu toe gerust gesteld en erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

RicoK schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:57:
Bedankt voor je reactie.

Wat betreft je sidenote, nee, dat wist ik niet...... Ik meende ergens in een review te hebben gelezen, dat de Airport app in iOS direct de AE vond waarna deze direct kon worden geconfigureerd.

Ik heb overigens op mijn windows 8 laptop de laatste airport utility eens geïnstalleerd en waarempel deze vond het basestation wel! Ik heb deze nu vanaf mijn laptop ingesteld en het statuslampje is groen!!!

Ik bevind mij overigens nog maar sinds kort op het terrein van Apple. Dit was waarschijnlijk de oorzaak van mijn wellicht domme probleemstelling.

Ik ga nu fijn eens een poging ondernemen muziek te streamen.
Waarschijnlijk had je W8 al verbinding met je AP, dan vind ie m gelijk inderdaad.
Ach, iedereen moet leren als het nieuw is. ;)

Mooi dat het toch gelukt is. :)
Pagina: 1