Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net even aan het kijken voor een nieuwe smartphone en ik vind het eigenlijk jammer dat er geen regel is die beschrijft wat de huidige versie van Android is wat geïnstalleerd kan worden. Zo had ik bijna de Samsung Galaxy S Advance i9070 van mijn vergelijkingslijstje verwijderd omdat die een oudere Android versie zou hebben. Echter kan je deze (volgens wikipedia) updaten naar versie 4.1.2. Bij het selecteren van Android versies in de pricewatch word deze dus uitgesloten mocht je persee een nieuwere versie willen hebben.
Het lijk mij dan ook een goed idee om in de pricewatch er een regel bij te zetten voor Android smartphones wat de meest recente Android versie is voor dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is voor de PW-crew niet bij te houden gok ik zo.
Tevens kun je als user een request per product doen voor aanpassingen, doe dat, fixen ze dat voor je!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu geeft het aan met welke Android versie het toestel standaard komt. Dus dat is toch iets anders. Er zal echt een nieuwe regel voor gemaakt moeten worden. Het zal inderdaad veel werk kosten om het allemaal bij te houden maar misschien dat er manieren voor zijn om het makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Moeten ?
Die update is afgelopen woensdag in Nederland uitgekomen dus je bent er erg vlot bij. :)
Nou, de zweep erover dan maar, aan het werk PW crew! Jullie horen het, dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eerlijk gezegd niet wanneer die update is uitgekomen maar ik zag het vanmiddag toevallig. Als ik telefoons wil vergelijken dan is het natuurlijk mooi meegenomen als ik weet dat ik een telefoon met een wat oudere versie van Android zou kunnen kopen zolang ik maar weet dat er een update voor is naar een nieuwere, niet al te oude, Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

maar de crew krijgt deze informatie niet automatisch door, dus moeten ze zelf constant alle fabrikanten afgaan om te kijken of een oud toestel misschien geupdate is naar een nieuwe android versie. Erg arbeidsintensief...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Afgezien van alle eventuele pragmatische 'maar's', is het natuurlijk an sich wel een goed idee!
Of dat dan teveel arbeid kost is volgens mij niet aan de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:27
Als je een lijstje hebt met potentieel interessante toestellen, is het toch een kleine moeite om zelf wat te gaan speuren op internet? Niet eens alleen voor welke laatste Android versie beschikbaar is, maar ook voor welke accessoires meegeleverd worden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:39
Inderdaad, kleine moeite om het zelf op te zoeken dan de CW-crew hier verantwoordelijk voor te maken in de Pricewatch.
En je kunt ook je eigen verstand gebruiken. Samsung update zijn vlaggenschippen waarschijnlijk 2 keer, afhankelijk van de tijd, en andere modellen hooguit 1 keer. Dan heb ik het wel over versies als van 2.3 naar 4.0 en dergelijke. Niet de kleinere zoals 2.3.3 naar 2.3.4.

Na goed filteren op prijs, functies, en dergelijke houdt je al gauw een paar telefoons over, neem dan zelf de moeite om op te zoeken of ze wel een update krijgen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat misschien wel mogelijk is om een user-generated optie er bij te zetten?

Crew kan het niet bijhouden want die zou dan voor 100'en toestellen wiki-pagina's etc dagelijks moeten doorstruinen, maar users kunnen dit wel. En als een user het nou makkelijk zou kunnen melden bij de crew oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
agoNITE schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:59:
Als je een lijstje hebt met potentieel interessante toestellen, is het toch een kleine moeite om zelf wat te gaan speuren op internet? Niet eens alleen voor welke laatste Android versie beschikbaar is, maar ook voor welke accessoires meegeleverd worden bijvoorbeeld.
In tegendeel. Want het lijstje dat ik nu heb is gebaseerd op toestellen die Android 4 ondersteunen. En er zijn blijkbaar toestellen die standaard komen met Android 2.x maar waar onderstussen, op sommige toestellen, wel Android 4.x beschikbaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05

13art

Moderator Mobile
Vraag het een PW moderator, kan die het daar in de groep gooien :) Voor hier gooi ik het topic dicht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.