• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-02 15:59
Omdat Digitenne steeds duurder wordt en het natuurlijk sowieso al belabberd is qua kwaliteit zijn mijn broertje en ik overgestapt op Canal Digitaal. Beneden in de woonkamer hadden we dit namelijk al.
Van de week hebben we een CI-module gekocht en 2 insteekkaarten. Mijn broertje gebruikt een decoder omdat zijn televisie geen Canal Digitaal via een CI-module ondersteunt.
Vandaag heb ik de kabel aangesloten van de schotel naar mijn kamer. Het signaal zit tussen de 97 en 100%.
Nu is het zo dat ik een Samsung D6200 heb welke Canal Digitaal ondersteunt via een CI-module. Mijn kaart is (volgens mij) niet goed geactiveerd, dus dat ga ik zo even opnieuw doen, maar de kaart van mijn broertje werkt op zijn tv wel goed via de decoder.
Als ik zijn kaart in mijn tv doe met de CI-module vindt de tv voldoende kanalen (met mijn kaart overigens ook) maar als ik naar een willekeurig kanaal ga geeft de tv een melding van 'gecodeerd signaal'.
Ik ben echt al de hele middag bezig geweest om van alles te proberen, maar ik krijg geen beeld. Niet met mijn kaart en ook niet met de kaart van mijn broertje, die het dus wel op zijn tv doet.
Via de klantenservice word ik echt niet goed geholpen en via Google word ik ook niet veel wijzer.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet wat ik moet doen?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09

franssie

Save the albatross

Zit de kaart er wel goed in, zit de CI er wel goed in?
In het menu van de TV moet je de CI en de card kunnen zien, wat is de status?
Als je de CI eruit neemt zie je dat ie een dikkere en smallere kant heeft. In de dikkere kant zit de electronica, dus daar moet de chip naartoe wijzen. De chip-kant moet ook als eerste erin gestoken worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Chaos-Zero
De kaart zit er goed in ieder geval.
Zo ver ik weet de module ook, maar ik zie nergens in het menu van mijn tv staan waar ik dat precies kan zien?
Hij ziet wel als ik ga zoeken dat ik Canal Digitaal heb, maar kan dat niet van het signaal zijn wat uit de COAX komt?

• franssie

franssie

Save the albatross

Meestal ergens onder DTV (heb geen samsung maar kan het bij zowel mijn SONY als mijn LG wel zien ergens) zit het verstopt, CI modules zijn lastig omdat niet te zien is of ze er goed inzitten.
Ben bang dat het toch echt een gevalletje handleiding lezen wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 01-06-2013 17:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Chaos-Zero
Oke ik ben weer een stapje verder. Er zijn nu een paar kanalen die het doen. Als ik in mijn channel list kijk zijn het in principe alle kanalen zonder sleutel. Maar zoals Nederland 1 heeft een sleutel en is dus gecodeerd. Komt dit door de Smartcard?

• franssie

franssie

Save the albatross

Ongecodeerde kanalen moeten het altijd doen, zo kijk ik naar de UK Astra zonder kaart en dat werkt prima. Mijn CI gebruik ik voor digitenne via EDP net maar voor CD werkt het hetzelfde.
Dus echt even opzoeken wat de status van je kaart in je TV is.

• Chaos-Zero
Ben in het menu gekomen van de module. Hij leest de smartcard en dus ook de module goed uit. Het lijkt daar dus al niet aan te liggen. Ook heb ik een softwareupdate uit gevoerd voor de kaart/module.

• franssie

franssie

Save the albatross

Dan is het een activatie probleem zoals je al vermoedde, komt dus goed.
Succes met CD!

• Chaos-Zero
franssie schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:47:
Dan is het een activatie probleem zoals je al vermoedde, komt dus goed.
Succes met CD!
Ik zit nu met de kaart van mijn broer alles in te stellen. Deze kaart werkt op zijn tv wel gewoon icm een decoder.

• franssie

franssie

Save the albatross

Oh dat is dan raar.
Maar je kan de status van de smartcard wel zien. En die geeft gewoon een abo datum in de toekomst weer?
Ben bang dat ik dan verder niets meer weet.

• Chaos-Zero
franssie schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:52:
Oh dat is dan raar.
Maar je kan de status van de smartcard wel zien. En die geeft gewoon een abo datum in de toekomst weer?
Ben bang dat ik dan verder niets meer weet.
Als ik de status bekijk van de kaart zie ik het volgende:

Nummer smardcard: XXXXXXXXX
Canal Digitaal 01/12/2013
Management 02/08/2013

• franssie

franssie

Save the albatross

Echt het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je CI niet ondersteund wordt of dat ie kapot is? Maar vind op zaterdag avond maar eens een andere CI of TV om mee te testen ...

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Stel deze vraag anders ook eens op www.sat4all.com of www.satellietforum.com . Er is daar een hoop kennis beschikbaar. En de D6200 is inderdaad gecertificeerd door CanalDigitaal, dus met de officiële module zou het gewoon moeten lukken...

• Chaos-Zero
Bedankt voor de tip! Ga ik gelijk doen!

Edit:
Zonder module kan ik bijvoorbeeld BVN ontvangen. Als ik de module er vervolgens in doe krijg ik op het kanaal van BVN de melding: Kan CI-Services niet weergeven.

[ Voor 68% gewijzigd door Chaos-Zero op 02-06-2013 13:33 ]

• Chaos-Zero
Nou het is opgelost. Mijn tv zei zelf dat er geen update meer was en hij de nieuwste versie al had. Ik ben toch eens gaan kijken op de site van Samsung en daar stonden hele andere drivers gek genoeg. Uiteindelijk via USB geinstalleerd en het werkte meteen.
Wellicht een beetje mijn eigen schuld, maar aan de andere kant ga je er ook wel van uit dat als je tv zegt dat er geen nieuwe updates zijn en al de nieuwste versie heeft dit ook zo is,

In ieder geval bedankt voor het meedenken en de moeite!

• franssie

franssie

Save the albatross

Bedankt voor het terugmelden, daar hebben anderen ook wat aan!
Veel kijkplezier.

Pagina: 1