PC start niet meer op na halfjaar ongebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Hallo,

Een half jaar geleden heb ik mijn computer opgeborgen op zolder, omdat ik enkel de MacBook nog gebruikte. Nu heb ik de PC nodig en heb ik hem van zolder gehaald. Echter gebeurd er helemaal niks als ik op de aan en uit knop druk. Voorheen was er niks mis met deze computer.

Kan ik zelf simpele checks doen om te kijken wat het is? Iets weet ik er wel van, maar een echte techneut ben ik niet met hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-07 17:10
Stof uitblazen en nog eens proberen :). en kijken of het knopje op de voeding toevallig niet op uit staat, heb ik ook wel eens voorgehad :P. Kan ook zijn dat er geen knopje op zit natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door CedricD op 01-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28
Begin eens met de troubleshooter van tweakers na te lopen en post dan je bevindingen hier.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Nu online
Neefdave schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:52:
Begin eens met de troubleshooter van tweakers na te lopen en post dan je bevindingen hier.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb dit doorgenomen en dit zijn mijn bevindingen: Omdat de PC helemaal niks doet, lijkt het mij dat er iets in de voeding verkeerd gaat. Het is geen goedkope voeding geweest en zeker in de tijd dat ik het kocht (inmiddels 4 jaar terug) was het een erg sterke voeding, namelijk een zalman 480watt.

Ik heb het overtollige stof verwijderd. Dit was niet spectaculair veel, omdat ik de PC in een doos bewaard heb.

Wat me wel opvalt is dat er achterop de voeding een schakeltje zit waar bij staat: full range. Kan het zijn dat deze schakel perongelijk is omgezet toen ik op zolder in een doos heb gelegd en dat hij het daarom niet meer doet? Kan het kwaad als ik deze omzet en het dan opnieuw probeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zalman maakt volgens mij niet altijd even geweldige voedingen. Na een half jaar niksdoen kan het zijn dat de elco's het begeven hebben, staan ze mooi bol.

Bios batterij kan ook leeg zijn, dan doet ie volgens mij ook niet veel meer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

als je de kast open hebt brand er dan een led op het moederbord? (meeste moederborden hebben dit wel)

Als deze wel brand is er maar 1 manier om je voeding uit te sluiten en dat is door een andere te proberen

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-07 17:33
Battery uitwisselen, heb zelf een oude pc gehad die lang stil stond, en helemaal niks deed, en ja alleen de battery wisselen hielp.

Probeer dus battery te wisselen.
Of een voeding lenen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Nu online
Er brande geen ledje op het moederbord, voorheen was dit wel het geval. Het is me inmiddels duidelijk dat dit niet een kwestie is van een kabeltje controleren o.i.d. dus ik heb aan het eind van de middag de PC naar de boer gedaan die hem ook in elkaar geschroefd heeft :).

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door ed14n op 01-06-2013 20:29 ]

Pagina: 1