Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Centraal beheer Antivirus programma

Pagina: 1
Acties:

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 20:22
Hoi iedereen,

Wij hebben thuis in ons netwerk ongeveer 9 permanente computers die met het internet verbonden zijn.

Ik zou hiervoor graag een AV programma hebben waarmee ik van op één centrale plaats alles makkelijk kan beheren i.v.m. updates, scannen, ...

Het gaat hier om volgende producten:

7 Windows Machines
  • Windows 7 Professional x64
  • Windows 7 Enterprise x64
  • Windows XP x86
  • Windows Server 2008 R2 x64
2 Apple Machines
  • Apple OSX 10.8.3
Nu had ik al McAfee SaaS Endpoint Protection gevonden maar dit werkt alleen op de windows machines in ons netwerk. Voorlopig heb ik hier een trail van gedownload en nog aan het uitzoeken hoe het juist werkt maar toch had ik graag ook nog onze Apple pc's hierin opgenomen.

Kent er hier iemand toevallig een soort gelijke oplossing (van een ander bedrijf) waar je centraal alles kan beheren voor Windows en Mac systemen?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kaspersky maakt zowel AV oplossingen voor Windows als Mac. Voor je Windows machines zou je een small office pakket kunnen nemen. Je krijgt dan een licentie voor een server en je kan het aantal client licenties opschalen.

Een voordeel is dat het small office pakket centraal management heeft. Tevens zit er ook een gateway oplossing in. Dwz. je kan policy aanmaken dat bepaalde sites geblokkeerd worden.

http://www.kaspersky.com/small_office_security

Voor je Macs kan je gewoon twee keer los een KAV licentie kopen. Die komt helaas niet in een small office oplossing.

http://www.kaspersky.com/nl/security-mac

Je zal je Macs dan op dit gebied als een special moeten behandelen. Overigens heb ik goede ervaringen met Kaspersky. Ze scoren in AV comperatives altijd top drie.

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 20:22
CMD-Snake schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:56:

Voor je Macs kan je gewoon twee keer los een KAV licentie kopen. Die komt helaas niet in een small office oplossing.

http://www.kaspersky.com/nl/security-mac

Je zal je Macs dan op dit gebied als een special moeten behandelen. Overigens heb ik goede ervaringen met Kaspersky. Ze scoren in AV comperatives altijd top drie.
Dat is nu net hetgeen ik niet wil. Ik zoek iets dat op beide systemen (Windows & OSX) kan worden geïnstalleerd en ook samen kan worden beheert.

Ik heb me echt al suf gezocht maar hier is precies geen markt voor of de producten zitten goed verstopt.

De oplossing van Trend Micro doet dit dan weer wel maar komt nogal duur uit tov. andere producten ...

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Is Symantec Endpoint Protection misschien een idee?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Toon-VA schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Dat is nu net hetgeen ik niet wil. Ik zoek iets dat op beide systemen (Windows & OSX) kan worden geïnstalleerd en ook samen kan worden beheert.

Ik heb me echt al suf gezocht maar hier is precies geen markt voor of de producten zitten goed verstopt.

De oplossing van Trend Micro doet dit dan weer wel maar komt nogal duur uit tov. andere producten ...
Je komt anders uit in Enterprise klasse producten, met bijbehorende prijskaartjes. Veelal ben je dan ook verplicht om meer licenties af te nemen dan jij nodig hebt. Een Small Office pakket is beter op zijn plek qua kosten, maar helaas moet je dan wat meerwerk doen. Dat is de prijs die je betaald.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Toon-VA schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Klopt, die markt is erg klein, daar is de anti-virusmarkt geen uitzondering in. Vrijwel alle centraal te managen tools zijn vaak erg duur en pas kosteneffectief bij grotere omgevingen.

Overigens kun je als je de moeite wilt nemen en je handig bent zelf ook wel het e.e.a. voor elkaar krijgen.

Zo zou je:

- Eventueel met behulp van command-line opties een 'silent' scan kunnen starten, ofwel gescript op gezette tijden, of wel vanaf afstand aangestuurd op commando.
- Logfiles centraal proberen op te slaan, door ze op een netwerkshare te laten zetten of er (gescript) naar toe te kopieren. Vervolgens zou je (geautomatiseerd) op de inhoud kunnen scannen, en alle verdachte en belangrijke transacties (virusmeldingen, succesvolle en mislukte updates) in een apart log laten zetten.
- Je kunt remote services monitoren of ze wel up zijn (evt. met Nagios), geen garantie of het dan ook echt werkt, maar beter dan niets.
- Kijken of je met andere command line opties nog wat kunt automatiseren.

Het is een beetje spartaans op die manier, maar dat gaat behalve tijd je waarschijnlijk geen cent kosten. Een beheertool doet waarschijnlijk niet veel meer dan dat, alleen dan via een gelikte GUI.
Pagina: 1