Ik ben een HTPC aan het samenstellen en ben al zo goed als klaar met de keuze van de hardware.
Het grootste probleem, momenteel, is de keuze van de software en het OS.
De zaken waar ik de HTPC o.a. voor wil gebruiken:
** = Would be nice. Maar als dat er echt niet in zit is 't ook zo erg niet.
Ik was XBMC aan het bekijken. En dan zowel in de situatie dat ik een Linux distributie installeer als OS, XBMCbuntu en OpenElec.
Verder zou XBMC ook onder een versie van Windows gedraaid kunnen worden.
Als ik Windows als OS zou kiezen is MediaPortal ook een zeer interessant alternatief.
De indruk die ik tot nu toe krijg is dat als ik echt BD's wil kijken vanaf het fysieke schijfje, ik best voor Windows als OS ga en dan een externe player installeer die onder de mediacenter software dan gebruikt wordt om de video af te spelen.
Klopt dat wel? Ik lees over toepassingen onder Linux die het ook zouden kunnen zonder problemen. Maar enkele berichten verder lees je dan over de problemen. Je moet dan blijkbaar een "bepaald bestand" in die "bepaalde folder" plaatsen en je bent gesteld. Maar zo makkelijk blijkt dat toch niet te zijn. En wat is dat "bepaald bestand" en welke "bepaalde folder" wordt er bedoeld?
Wat is de kans dat ook 3D BluRays ondersteund gaan worden?
Is de kans groter dat dit onder Windows wel ondersteund gaat worden? (betalen voor een applicatie die dit doet is het probleem niet)
Ik kom er niet echt uit.
Het grootste probleem, momenteel, is de keuze van de software en het OS.
De zaken waar ik de HTPC o.a. voor wil gebruiken:
- - bekijken van films en series vanaf de HDD in zo veel mogelijk formaten.
- 1080p
- 3D*
- - muziek beluisteren vanaf de HDD
- mp3, FLAC, ogg, ...
- ook bestanden met hoge resolutie
- - bekijken van films en series vanaf een fysiek schijfje (optisch station)
- BluRay
- BluRay 3D*
- DVD
- - muziek beluisteren vanaf een fysiek schijfje
- CD
- DVD-A**
- SACD**
- - TV programma's opnemen en bekijken
- analoge TV
- DVB-T HD
- - Een webbrowser gebruiken
- mail lezen
- surfen
- YouTube, Vimeo, ...
- - Streamen van bestanden vanaf de HDD
** = Would be nice. Maar als dat er echt niet in zit is 't ook zo erg niet.
Ik was XBMC aan het bekijken. En dan zowel in de situatie dat ik een Linux distributie installeer als OS, XBMCbuntu en OpenElec.
Verder zou XBMC ook onder een versie van Windows gedraaid kunnen worden.
Als ik Windows als OS zou kiezen is MediaPortal ook een zeer interessant alternatief.
De indruk die ik tot nu toe krijg is dat als ik echt BD's wil kijken vanaf het fysieke schijfje, ik best voor Windows als OS ga en dan een externe player installeer die onder de mediacenter software dan gebruikt wordt om de video af te spelen.
Klopt dat wel? Ik lees over toepassingen onder Linux die het ook zouden kunnen zonder problemen. Maar enkele berichten verder lees je dan over de problemen. Je moet dan blijkbaar een "bepaald bestand" in die "bepaalde folder" plaatsen en je bent gesteld. Maar zo makkelijk blijkt dat toch niet te zijn. En wat is dat "bepaald bestand" en welke "bepaalde folder" wordt er bedoeld?
Wat is de kans dat ook 3D BluRays ondersteund gaan worden?
Is de kans groter dat dit onder Windows wel ondersteund gaat worden? (betalen voor een applicatie die dit doet is het probleem niet)
Ik kom er niet echt uit.