Philips TV aansluiten / geen overscan optie Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:56
Hoi!

Sinds kort heb ik de oude tv van mijn ouders gekregen, een Philips Cineos, geen Full HD tv. Wel HD ready. Zonder HDMI, maar met DVI.
Eerste waar ik tegen aanliep is dat hij op mijn PS3 wel 1080i pakt, maar op mijn rMBP 'maar' 720p. Hierdoor zijn letters erg klein, maar filmjes kijken is wel weer scherp.
Daarnaast geeft mijn rMBP geen overscan optie aan, en op de tv is dit ook niet aan te passen, waardoor de werkbalk en het dock maar voor de helft zichtbaar zijn.

Vooral voor de overscan zoek ik een oplossing. Heb al externe programma's gehad om de reslolutie aan te passen, maar zonder succes. (Het scherm ging 'trillen'). Ik gebruik hem middels een DVI naar HDMI kabel.Maar ook met DVI naar Thunderbolt is het me niet gelukt om het beter te kunnen krijgen.

Hebben jullie nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Bij mijn Samsung moet ik wel de "source" aangeven wil ik een perfect beeld hebben. Overigens alleen voor idd een Mac of PC. Een google'tje op de Philips site gaf me dit en lijkt verdomd veel op een oplossing.

Wellicht is het te proberen?

http://www.p4c.philips.co...nr=0061062&scy=MY&slg=ENG

On the PC : connect the monitor and select a valid PC-format the TV can handle (640x480@60Hz ; 800x600@60Hz or 1024x768@60Hz) or the video formats 720p and 1080i.

Switch the PC off.
Connect the DVI connection of the PC with a DVI-HDMI cable to the HDMI connection of the TV. Alternatively use a DVI-DVI cable and a DVI-HDMI adaptor.
Switch the TV on.
Press the AV button and select the correct HDMI external source input (1,2).
Press menu button and select source type PC.
Set the Picture Format to AutoFormat.
Switch the PC on.
Depending on the graphical card, operating system, configuration, ... the TV shows the PC-screen,

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoe dan ook lijkt het er sowieso op dat je het via picture format wil oplossen. Ik moet ook wel zeggen dat die serie van Philips wel vaker dit soort vage problemen hebt, het werkt allemaal niet zo plug&play als je gewend bent van TVs.

Wat betreft reso's: meestal hoort bij 720p de tekst juist groter te zijn (omdat de pixels ook groter zijn), maar het kan zijn dat je Apple het bijstelt afhankelijk van de resolutie (daar weet ik niet zoveel van). Wel is het zo dat 720p en 1080i qua "mooiheid" elkaar niet echt ontloopt, en bij HD Ready TVs zegt mijn gevoel mij dat 720p de betere van de twee is (omdat je niet hoeft te scalen en deïnterlacen, en anders moet je beide WEL doen).

Ik zou ook absoluut niets veranderen aan die resolutie. 720p is gewoon "goed" en TVs kunnen toch amper wat met andere reso's.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik m'n Mac Mini media centre met een Sony Bravia (wel met HDMI). Werkt prima als ik het direct aansluit, maar als ik het via de Denon Receiver doe verlies ik de menubalk.

Probleem opgelost met SwitchResX. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Je moet je Philips TV in PC-Modus zetten. Bij Phlips meestal door: Menu -> Beeld -> PC modus -> Aan.
Vervolgens zou het schorformaat automatisch op 'niet schalen'moeten staan.

Het heeft geen zin een hogere resolutie van 720p te gebruiken op een HD Ready TV, dit maakt de beeld kwaliteit alleen slechter.

HDMI naar DVI zou prima moeten zijn, ik vermoed dat overscan niet mogelijk is door het converteren van het HDMI naar DVI signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Helaas, ik heb alle instellingen van de TV doorgenomen, maar je kunt het type bron wel veranderen, bijvoorbeeld dvd speler of spelcomputer. Maar alsnog kun je het beeldformaat alleen maar laten staan op breedbeeld. Ook onder de overige instellingen kon ik nergens een PC modus vinden. Daarnaast nog even direct met DVI naar Thunderbolt geprobeerd. Ook geen succes..

SwitchResX had ik al geprobeerd, maar daarvan ging het beeldscherm golfen en trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Waarom wil je zo graag 1080i? Omdat de getallen hoger zijn, en het als van 1080p betekend het niet dat het beter is dan 720p. Vooral bij een HD ready televisie is het gebruik van 720p beter dan 1080i. Je hebt 720 beeld lijnen, in plaats van 540, waardoor het beeld er soepeler en natuurlijker uitziet. Dit is dan voornamelijk het geval bij het afspelen van films, of spelen van games. Dat de tekst er in 720p kleiner uitziet dan in 1080i is vreemd. Aangezien de televisie toch maar een native resolutie heeft van 1366x768, zie ik het nut van 1080i absoluut niet. (Vraag me ook af welke gek 1080i ooit bedacht heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Ik hoef niet perse 1080i, 720p volstaat ook prima. Mij gaat het erom dat de overscan goed staat. Maar blijkbaar is dit gewoon niet mogelijk aan te passen op de tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dit is zo typisch Philips, nu weet ik weer waarom ik dit merk haat! Qua design zijn ze vaak best ok, maar de software is keer op keer om te janken en niet over nagedacht.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Lijkt me ook inderdaad je philips. Kan je ook niet e.e.a. alsnog voor elkaar krijgen in het service menu? Moet je even googlen hoe je daar komt voor jouw specifieke model.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Ik heb de handleiding al gevonden. Bij mijn model staat dat bij een HD bron het beeld niet kan worden aangepast... Erg jammer!
Pagina: 1