TV herkent 1 PC niet via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-02 19:22
Ik probeer PC met TV te verbinden als tweede monitor, echter de TV herkent de PC niet (no signal detected), terwijl de PC de TV wel herkent (merk en goede resolutie + refresh rate) en ik daar wel instellingen voor kan veranderen.

Wat ik al getest heb:
TV (die herkent de andere PC en andere apparaten zonder problemen)
Kabel (met andere pc werkt dezelfde kabel wel)
HDMI poort(en) van TV (werken wel allemaal met andere pc)
Booten met alleen de TV aangesloten (geen tweede monitor)
Opstarten en in windows de TV als primary monitor instellen
Nieuwe video drivers installeren

Het probleem doet zich voor op een windows 7 64-bit systeem (maar dat is de andere pc ook en die werkt wel)
De videokaart is een ATI HD 5670.
Uiteraard heb ik de tv al als clone, extended en primary beeldscherm proberen te gebruiken.

Zie ik hier nog iets over het hoofd?

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dus voor de duidelijkheid, je hebt bij de testen geen één keer beeld gehad op je tv?

Staat de source van je tv goed?

• Wapster
Ik heb de source idd aangepast en geen enkele keer, ook niet bij opstarten herkent de TV de PC via de HDMI.
De PC ziet de TV wel als ik deze aansluit

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Waarmee stel je het in? Via de Windows settings of heb je ook CCC geïnstalleerd staan? Ik merk op de laptop van het werk nog wel eens dat het verschil maakt of ik het via Windows of via het nvidia control panel instel namelijk. Geen idee waarom, maar uitbreiden via Windows wil dan niet, als ik het dat via nvidia doet pakt ie het wel. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

Desktop | Server | Laptop

• Wapster
Ik heb allebei al geprobeerd, maar het blijft hetzelfde probleem geven. De TV blijft zeggen no signal detected oid, en in windows en in ccc zie ik de tv allebei gedetecteerd worden. Ik kan ook allerlei instellingen veranderen (wat ik dus ook al gedaan heb, qua resolutie en refreshrate etc, maar de tv blijft geen signaal ontvangen (dus ook niet tijdens de boot bijvoorbeeld).

Verwijderd

Welke TV is het? Als het een HD-ready toestel is kan je hem beter op 720P instellen bv. Maar mogelijk heb je dat ook al bedacht. Ook kan je is kijken of de TV staat ingesteld op auto-adjust voor resolutie en of het toestel eens resetten of zelfs een firmware update geven. Mogelijk kan je het is via een VGA kabel proberen maar dit lost natuurlijk niet veel op.

• Wapster
Uiteindelijk bleek de HDMI kabel in de pc net niet helemaal er in te kunnen door een dwarsbalkje op de achterkant van de kast. Blijkbaar wel ver genoeg voor de computer (??) maar niet voor de tv. FF dat stukje alu omgebogen en nu doet ie t wel.

Uiteindelijk dus een heel stom probleem, maar ja ik ging er niet van uit dat er verschillende manieren van verbonden zijn bestaan, niet alles is 0 of 1 :-p
Hij pakt hem nu gewoon perfect, en alle firmware ed is dan iig wel weer lekker geupdate :D
Pagina: 1