Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drinken gemorst op toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:

• PietjeKlaassen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 16:15
Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar dit is het enige forum dat ik kon vinden, wat hier mogelijk betrekking op heeft.

Gisteravond heb ik een glas ranja gemorst op mijn razer blackwidow. Ik heb al het water eruit laten lopen en heb het toetsenbord op de kop op een handdoek gelegd en ben hierna gaan slapen.

Toen ik 's morgens opstond hoopte ik dat het toetsenbord zou werken, maar helaas. Geen enkele toets werkt en er branden ook geen lampjes.

Inmiddels heb ik alle toetsen eruit gehaald en ben ik met een föhn gaan drogen.
Wat kan ik nog meer doen in de hoop dat mijn toetsenbord weer tot leven komt?

;(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08

Onbekend

...

Schoonmaken met water (verdunnen dus) en normaal op laten drogen.
Als je verbrandde printsporen ziet (dus zwarte baantjes) is het einde verhaal, en kan je hem weggooien.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

You've JUST spilled something on your keyboard. WHAT TO DO!

Goed in het achterhoofd houden dat je suiker+water op een printplaat en mechanische onderdelen hebt gemorst, tenzij je het grondig schoonmaakt zal je er last van blijven houden.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• PietjeKlaassen
Onbekend schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:26:
Schoonmaken met water (verdunnen dus) en normaal op laten drogen.
Als je verbrandde printsporen ziet (dus zwarte baantjes) is het einde verhaal, en kan je hem weggooien.
Waar moet ik deze verbrandde printsporen tegenkomen? Want bij dit toetsenbord zit nog een hele casing omheen.

En moet ik er dus water overheen gooien? En daarna weer droog föhnen? Ik denk dat ik hem dan eerst ergens verder moet opendraaien, ik zie alleen nergens schroeven.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

PietjeKlaassen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:30:
[...]

Waar moet ik deze verbrandde printsporen tegenkomen? Want bij dit toetsenbord zit nog een hele casing omheen.

En moet ik er dus water overheen gooien? En daarna weer droog föhnen? Ik denk dat ik hem dan eerst ergens verder moet opendraaien, ik zie alleen nergens schroeven.
Heeft jouw toetsenbord deze schroefpunten?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• PietjeKlaassen
Ik zie geen enkele schroeven? En het zal vast wel verergerd zijn omdat dit incident gisteren is gebeurt?

• PietjeKlaassen
kKaltUu schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Heeft jouw toetsenbord deze schroefpunten?
Nee, daar zitten kussentjes wat afremt zeg maar.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• PietjeKlaassen
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Ja en nu onder die kussentjes kijken domoor. ;)
Moet ik die kussentjes eraf trekken? o.o

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22

Osxy

Holy crap on a cracker

Ja, enige manier om erbij te komen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
PietjeKlaassen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:38:
[...]

Moet ik die kussentjes eraf trekken? o.o
Ja want daar zitten de schroeven :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• PietjeKlaassen
Ik heb inmiddels dat ding los gekregen, wat is precies de print plaat?

[ Voor 179% gewijzigd door PietjeKlaassen op 01-06-2013 14:35 ]

• PietjeKlaassen
Hoe krijg ik die toetsen los van de printplaat dan?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 15:35 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

de toetsen hebben haakjes. je moet ze niet volledig verwijderen, gewoon kijken hoe je ze kunt demonteren (een switch is opgebouwd in stukjes).

een printplaat is zon mooi groen (of bruin of zwart) gekleurde plaat gemaakt van glasvezel en koper :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Met alle respect, maar als je niet weet wat een printplaat is, dan kun je beter je verlies nemen, want het lijkt me niet dat met een dergelijk beperkte kennis je het apparaat weer aan de praat krijgt.

Daarnaast vermoed ik dat je tobo nog niet helemaal droog was (na 1 nacht drogen zonder demontage) waardoor je nu zelf het toetstenbord hebt ge-deepfried (oftewel doen laten overlijden door kortsluiting)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
eL_Jay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:42:
Met alle respect, maar als je niet weet wat een printplaat is, dan kun je beter je verlies nemen, want het lijkt me niet dat met een dergelijk beperkte kennis je het apparaat weer aan de praat krijgt.

Daarnaast vermoed ik dat je tobo nog niet helemaal droog was (na 1 nacht drogen zonder demontage) waardoor je nu zelf het toetstenbord hebt ge-deepfried (oftewel doen laten overlijden door kortsluiting)
Dit.

Ik zou dus een nieuwe kopen of 2e hands kijken, anders is dit echt een hells karwei

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 01-06-2013 15:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans overigens dat er geen (grote) print in het bord zit, maar puur wat losse plastic vellen met geleidende sporen. Als dat is gaan corroderen (en dat gaat best vlot als er vocht inzit) kun je 't ding wel weggooien.

Een keyboard is een van de makkelijkste dingen om open te maken. Gewoon alles losschroeven en kijk of je alles schoon en droog kan maken.

• PietjeKlaassen
Nou wat ik dus niet snapte is of dat zwarte (zie foto's) ook nog los moet / kan maken om daaronder ook nog af te drogen.

http://postimg.org/image/rhroax9dv/151fd9d9/
http://postimg.org/image/pelfl5ujl/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is het printje waar de kabel aanzit. Gewoon losschroeven om er zeker van te zijn dat er geen vocht inzit.

• PietjeKlaassen
TERW_DAN schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:20:
Dat is het printje waar de kabel aanzit. Gewoon losschroeven om er zeker van te zijn dat er geen vocht inzit.
Daar zie ik wel wat zwarts op, maar dat lijkt eerlijk gezegd meer dat ziet er meer uit of iemand er met stift op heeft geschreven, of is dit dat doorgebrande wat jullie bedoelen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik neem aan dat je het verschil tussen een marker of een brandplek toch wel kan zien?

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:09
Ooit eens gehad, dat er sneeuw onder het gebinte was gewaaid en rechtstreeds in het toetsenbord druppelde. (en net niet op het scherm).

Na opstarten in PC, begon windows zéér raar te doen, omdat er allerlei aanslagen geregistreerd werden (te gelijk). Na een dagje aan de waslijn, werkte hij weer als nieuw

• PietjeKlaassen
Maar is het normaal dat geen een toets werkt?

Ik geloof toch echt dat er met stift op is geschreven o.o

[ Voor 40% gewijzigd door PietjeKlaassen op 01-06-2013 17:08 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PietjeKlaassen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:06:
Maar is het normaal dat geen een toets werkt?
Hou maar vast rekening met een nieuw toetsenbord ...

https://discord.com/invite/tweakers

• PietjeKlaassen
Heeft toevallig iemand een plaatje van hoe zo'n beschadigde print eruit ziet, met die zwarte strepen waar jullie over praten?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
PietjeKlaassen schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:03:
Heeft toevallig iemand een plaatje van hoe zo'n beschadigde print eruit ziet, met die zwarte strepen waar jullie over praten?
Afbeeldingslocatie: http://www.thedukes.org/pix/fridge/fridge_20071201_008.jpg
en
https://www.google.nl/sea...a00ef37c&biw=1918&bih=982

[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jay op 01-06-2013 18:53 ]

• PietjeKlaassen
Heb het toetsenbord zonet voor de 2e keer getest, deze keer brandde de led lichtjes weer + ik heb even snel getest en ook een aantal toetsen doen het weer. Ik laat hem nu een aantal dagen drogen en maak hem verder schoon en hoop dat hij het weer zal gaan doen.

Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1