Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een camera die live videobeelden kan streamen op een muziek evenement. Ik organiseer electronische muziek feesten en wil via youtube de evenementen broadcasten.

De zalen waar ik wil gaan streamen hebben weinig licht, veel stroboscopen en luide muziek. Het is dus van belang dat ik een camera heb die luide muziek goed kan ontvangen en helder kan uitzenden. Ik zoek dus een camera die kwalitatief goed genoeg is voor een feest, Ik heb niet het budget om een camera van duizenden euro's aan te schaffen.

De software die ik ga gebruiken is Wirecast Pro voor de Mac.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Heb je ook al een oplossing voor het streamen zelf, of is dat een functie die ook in de camera moet zitten? Of moet dat er eventueel los bij gekocht worden?

Je budget is "geen duizenden euro's", wat is het dan wel?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Verwijderd

Topicstarter
De Camera moet aan een laptop gekoppeld kunnen worden om het vanuit daar via wirecast uit te zenden. Maximaal 1500 euro

Verwijderd

ik zou het geluid ten eerste niet via de camera proberen uit te zenden, dit zal nooit een fatsoenlijk geluid opleveren, dit is wel een voorwaarde voor mensen om naar een livestream te gaan kijken.

Heb je niet de mogelijkheid om aan te sluiten op de audio output van de DJ ?

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, dat moet mogelijk zijn. Dat schoeft de prijs denk ik al weer wat om laag

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 18:19
Ik doe eenzelfde iets (ook met Wirecast) en gebruik een Canon XH A1s. Maar die ligt nu buiten je budget... Mogelijk dat het "kleine broertje" daarvan bruikbaar is, de [url=https://tweakers.net/pricewatch/248416/canon-xh-a1-hd-zwart.html]Canon XH A1[/url[. Ik had voor ~2k de XH A1s, een stapel tapes, extra accu, goeie tas etc. bij Digitalstreet, maar die heeft 'em niet meer in het assortiment.

En zoals Aladeen zegt, zorg voor een camera met een XLR input, en regel een XLR connectie vanaf de mixtafel. Het geluid hiervan is vele malen beter dan wat een ingebouwde microfoon ooit gaat doen. Uit ervaring kan ik zeggen dat je met een shotgun microfoon er in de buurt kunt komen, maar een goeie is ook weer een ~€200.

Weet je ook al hoe je de camera aan je PC wilt hangen?
Mijn persoonlijke voorkeur is Firewire, maar daarmee zit je vrijwel zeker aan mini DV tapes vast, en er zijn betere opslagmethoden beschikbaar tegenwoordig. Zit er niet iets leuks in deze voorselectie in de Pricewatch?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
De Camera moet aan een laptop gekoppeld kunnen worden
Dus een deftige webcam? pricewatch: Logitech C920

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 18:19
Whatson, met een webcam een muziekevenment opnemen is een garantie op weinig succes in mijn ogen. Je red het naar alle waarschijnlijkheid niet om in de relatieve duisternis de lichten e.d. goed op beeld vast te leggen.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 23:07
Wellicht een dslr met een goede lens en eventueel een lamp erbovenop?

• tdw

tdw

Amai seg!

Kypo schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:22:
Wellicht een dslr met een goede lens en eventueel een lamp erbovenop?
Als zoomen een vereiste is, lijkt me dat geen goede optie. Lichtsterke zoomlenzen kosten meer dan het beschikbare budget :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
Even dit topic verplaatst naar Foto & Video Hardware

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:26
Hou er ook rekening mee dat een goed statief ook een vereiste zal zijn. Dit omdat De subs de ondergrond zodanig laten trillen dat een relatief goedkopere camera dit niet meer kan stabiliseren.

Ik denk dat een spiegelreflex nog niet zo'n heel slecht idee is:
Lichtsterke zoomlens: Tamron SP AF 17-50mm F/2.8
En een body naar keuze zoals een canon 600D (i.v.m. Magic lantern)
Een 3.5mm naar XLR verloopje kost een paar euro.

Een andere mogelijkheid is om een handycam te kopen, kost niet zoveel en doet zijn taak ook wel.

• tdw

tdw

Amai seg!

Is tweedehands een optie, eventueel?

~ James May

Verwijderd

Topicstarter
2e hands is een optie ja

@joeri, Ik heb een Canon 60D dit zou ook een goede optie zijn? dan hoef ik alleen de lens aan te schaffen

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 03:31 ]

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:26
Ik heb het idee van deze website: klikkerdeklik
Ik denk dat een 60D het ook zou moeten kunnen. Ik heb het zelf nog nooit getest want wij doen het altijd met een simpele handycam. Dit levert vaak wel trillende beelden op door de slechte stabilisatie.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 15:54
Let bij dslr's er wel op dat niet alle modellen onbeperkt kunnen blijven streamen. Sommigen stoppen na een tijdje omdat de sensor anders te warm wordt. Voor livestreams die wat langer duren, kan dat mogelijk een probleem worden.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:32
mocht je naar een goede en nog betaalbare handycam gaan kijken: Canon HF-G10

• Universal Creations
Teun_2 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:27:
Let bij dslr's er wel op dat niet alle modellen onbeperkt kunnen blijven streamen. Sommigen stoppen na een tijdje omdat de sensor anders te warm wordt. Voor livestreams die wat langer duren, kan dat mogelijk een probleem worden.
Ze stoppen om de simpele reden dat er niet meer dan 4GB in een bestand past. Maar met Magic Lantern op een Canon kan ie dan wel automatisch doorgaan naar het volgende bestand. Dit vreet overigens ruimte (4GB per 12min).

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
De 4GB limiet is voor camera bouwers makkelijk te omzeilen door gewoonweg in een nieuw bestand te gaan schrijven, en enkele modellen doen dat ook op die manier.

Voor zover ik weet stopt eigenlijk elke camera die primair voor foto's wordt gemaakt na 29 minuten en 59 sec. Dat is onafhankelijk van de bestandsgrootte (4GB limiet) of warmteontwikkeling.

Die beperking zit er om "belasting-technische" redenen is, simpelweg omdat langer opnemen de camera als videocamera zou klassificeren, en daar zit blijkbaar een hogere belasting/importheffing op (in de meeste markten, zoals US en EU in ieder geval).

Bijkomend nadeel: Met die limiet is het voor camerafabrikanten niet interessant om hun sensor en koeling te optimaliseren voor langer opnemen, dus al zou je die beperking eruit kunnen hacken (met ML/CHDK etc), dan weet je nog niet 100% zeker of de camera daar geschikt voor is.

• Universal Creations
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de 5D2 en de 60D uren lang kunnen filmen zonder problemen.

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 23:42
Ik zit in dezelfde situatie als de topic starter. Ik heb echter al de nodige hardware: notebook (Apple), Canon 550D (Magic Lantern firmware) en een externe geluidskaart (MOTU). 'Muziek evenement' is in mijn geval gewoon hobby piano gepingel op YouTube.

Normaal gesproken zijn de voorgenoemde spullen ruim voldoende om goede kwaliteit video's te maken, maar voor minimaal 720p/1080p live streamen kom ik nog een HDMI capture device te kort (bijv. http://www.blackmagicdesign.com/products/intensity/). Ik ben echter nieuwsgierig of er goedkopere/alternatieve mogelijkheden zijn, waarbij de kwaliteit niet in het gedrang komt. Daarnaast kan ik niet in 1080p streamen. De 550D HDMI output ondersteund maar tot 720p. Zijn er bijvoorbeeld goedkope full-HD camera's waarmee dit wel mogelijk is?

Bij voorbaat dank!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

SndBastard schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:26:
De 4GB limiet is voor camera bouwers makkelijk te omzeilen door gewoonweg in een nieuw bestand te gaan schrijven, en enkele modellen doen dat ook op die manier.

Voor zover ik weet stopt eigenlijk elke camera die primair voor foto's wordt gemaakt na 29 minuten en 59 sec. Dat is onafhankelijk van de bestandsgrootte (4GB limiet) of warmteontwikkeling.

Die beperking zit er om "belasting-technische" redenen is, simpelweg omdat langer opnemen de camera als videocamera zou klassificeren, en daar zit blijkbaar een hogere belasting/importheffing op (in de meeste markten, zoals US en EU in ieder geval).

Bijkomend nadeel: Met die limiet is het voor camerafabrikanten niet interessant om hun sensor en koeling te optimaliseren voor langer opnemen, dus al zou je die beperking eruit kunnen hacken (met ML/CHDK etc), dan weet je nog niet 100% zeker of de camera daar geschikt voor is.
TS wil live streamen. Dan moet je via HDMI of PAL-ouput iets doen en dat met een (USB) capturecard naar de laptop sturen.

You only live once, so live to the max's

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 12:35
Beste mensen,

ik weet dat dit topic nu een hele tijd bestaat maar het omschrijft ook mijn probleem.
Voor onze lanparty wil ik ~24/36 uur lang een livestream hebben. de Capturecard heb ik hiervoor al aangeschaft maar ben nog steeds opzoek naar een betaalbare camera met HDMI output.
Ik lees links en rechts een "blokkade "vanwege eventuele warmteontwikkeling in de camera's

iemand een idee welke camera dit kan rond een prijs (eventueel 2ehands) rond een 250 / 300 euro incl lens ?

Qua accu ga ik er al zeker vanuit dat ik een batterypack moet aanpassen tot iets aan een adapter dus dat telt niet mee :)

Graag hoor ik enig suggestie.

Groetjes Justin
Pagina: 1