Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen koeling na reperatie?

Pagina: 1
Acties:

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 16:40
Ik weet niet of dit hier thuishoort of in shopping, maar ik heb het volgende probleem.

Pas geleden mijn laptop (HP8560W) opgestuurd voor service, fan deed het niet goed meer. Deze is toen vervangen.
Nu heb ik een nieuw probleem, als ik hem vol belast krijg ik thermal throttling op twee van mijn cores. En het verschil tussen de cores is 10 graden. Dit had ik voorheen niet. Ook komt er bij volle belasting lauwe lucht uit, ipv hete lucht.

Moet ik hier melding van maken, met het verzoek om het te fixen?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Je kan het altijd proberen.

Ik heb het gehad met een elitebook. Na het vervangen van het moederbord (die ze zelf gesloopt hadden, lang verhaal) maakte de koeling veel meer herrie en bij het minste of geringste moest de fan hard gaan draaien. Stresstesten werden automatisch afgebroken door te hoge temperaturen.

Gewoon achteraan gebeld, en later kwamen ze weer terug om de koeling te fixen.

In principe is het een "defect" dat veroorzaakt is door de reparateur. Dan moeten zij het ook oplossen

[ Voor 11% gewijzigd door timberleek op 01-06-2013 19:30 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 22:04
Misschien zit alleen de koeler niet helemaal lekker op de IHS of teveel/te weinig koelpasta. Ik weet niet hoe lang je anders weer je laptop kwijt bent? Anders zou je dat eerst nog zelf kunnen checken. :)

• General_Snuss
Er komt maandag iemand langs, laat hem dat ook wel fixen. Ben in ieder geval niet tevreden over de 'reparatie'.

Langer dan 2 min kan ik hem niet stressen, dan zitten 2 cores al op 99 graden.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 13:39

Perkouw

Moderator General Chat
Een temperatuur van 99 graden begint inderdaad wat veel te worden. Mag ik vragen hoe je deze temperatuur uitleest ? Dat er overigens bij volle belasting lauwe lucht uitkomt en geen hete lucht lijkt me niet direct een probleem. Betekend mogelijk gewoon dat de koeler zijn werk goed doet en de hardware niet de tijd krijgt ''heet'' te worden als het ware. :)

• General_Snuss
Perkouw schreef op zondag 02 juni 2013 @ 09:18:
Een temperatuur van 99 graden begint inderdaad wat veel te worden. Mag ik vragen hoe je deze temperatuur uitleest ? Dat er overigens bij volle belasting lauwe lucht uitkomt en geen hete lucht lijkt me niet direct een probleem. Betekend mogelijk gewoon dat de koeler zijn werk goed doet en de hardware niet de tijd krijgt ''heet'' te worden als het ware. :)
HWiNFO64 gebruil ik om mijn temepraturen uit te lezen.

Dat de lucht lauw is is wel degelijk een probleem, hiervoor was het namelijk heet. Er is echt een wereld van verschil tussen de twee. Niet alleen mijn cores zijn warmer ook het PCB en de videokaart. De warmte wordt simpelweg niet op tijd afgevoerd. Let wel deze problemen had ik hiervoor niet. Bij een simpel youtubefilmpje begint de laptop al vol te blazen.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 13:39

Perkouw

Moderator General Chat
General_Snuss schreef op zondag 02 juni 2013 @ 09:45:
[...]

HWiNFO64 gebruil ik om mijn temepraturen uit te lezen.

Dat de lucht lauw is is wel degelijk een probleem, hiervoor was het namelijk heet. Er is echt een wereld van verschil tussen de twee. Niet alleen mijn cores zijn warmer ook het PCB en de videokaart. De warmte wordt simpelweg niet op tijd afgevoerd. Let wel deze problemen had ik hiervoor niet. Bij een simpel youtubefilmpje begint de laptop al vol te blazen.
In dit geval is het dan mogelijk problematisch inderdaad. Wat ik echter bedoelde te zeggen is dat een lauwe lucht uit de koeler i.p.v. heet niet per definitie aangeeft dat de koeler niet tot slecht functioneert. Echter is dat in dit geval dus mogelijk wel het geval.

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 09:52
Lijkt me dat de koelblok geen goed contact maakt. Zou best kunnen dat bij het vervangen van de fan de koelblok is losgehaald en het weer is vastgezet zonder het eerst goed schoon te maken en weer nieuwe koelpasta te gebruiken.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:52
Misschien hebben ze bij het vervangen gewoon het beschermfolie er op laten zitten, dat hadden ze ook gedaan bij mijn ThinkPad T500 die telkens strepen in het scherm gaf, toen ik ging keken zat er geen koelpasta op de gpu (Amd Radeon HD3450) en wel op de heatsink, met een plastic ''remove before installation'' plakkertje er voor..
Pagina: 1