Via mijn provider heb ik voor mijn glasvezelverbinding een Fritzbox 7390 modem/router in bruikleen. Een prima, stabiel apparaat maar omdat het draadloos signaal hiervan op zolder, mede door de vele draadloze netwerken in de directe omgeving, zwak is gebruik ik momenteel mijn oude modem/router (Draytek 2710n) als accesspoint op zolder. Dit apparaat zet ik daar niet alleen in voor het draadloze gedeelte maar ook als knooppunt voor mijn bekabelde netwerk. Alles functioneert naar behoren maar het is jammer dat de Draytek over 100Mb-poorten beschikt, terwijl de Fritzbox wel 1000Mb-poorten heeft (net als de desktop pc's die via de zolderverbinding aangesloten zijn). Als ik de kabel die ik vanuit de Fritzbox doorgetrokken heb naar zolder daar rechtstreeks op de pc aansluit heb ik wel de mooie gigabit snelheid.
Ik overweeg derhalve de Draytek op zolder te vervangen door een betaalbaar model met natuurlijk goed WiFi-bereik en gigabit poorten. Mijn oog viel op de TP-LINK TL-WDR3600 Dual Band Wireless N600 Router (prijs rond de € 50). Kan ik dit model net zoals nu bij de Draytek op zolder daarvoor inzetten waarbij de kabel vanuit de Fritzbox bijv. gewoon in de Lan1-poort wordt aangesloten en de desktop pc's op zolder Lan-poort 2 en 3 gebruiken? En natuurlijk ook voor het draadloze gedeelte voor de smartphone en de tablet?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik overweeg derhalve de Draytek op zolder te vervangen door een betaalbaar model met natuurlijk goed WiFi-bereik en gigabit poorten. Mijn oog viel op de TP-LINK TL-WDR3600 Dual Band Wireless N600 Router (prijs rond de € 50). Kan ik dit model net zoals nu bij de Draytek op zolder daarvoor inzetten waarbij de kabel vanuit de Fritzbox bijv. gewoon in de Lan1-poort wordt aangesloten en de desktop pc's op zolder Lan-poort 2 en 3 gebruiken? En natuurlijk ook voor het draadloze gedeelte voor de smartphone en de tablet?
Alvast bedankt voor jullie reactie.