Nieuwe Speaker BA A25 kraakt

Pagina: 1
Acties:

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Ik heb gisteren enkele nieuwe speakers binnen gekregen, de Boston Acoustics A225C Center en 2x Boston Acoustics A25 als fronts. Nu merkte ik onmiddelijk heel duidelijk tijdens de kalibratie dat één van de 2 fronts nog al zeer sterk kraakt bij het afspelen van de testtoon voor kalibratie (die gekende ruis)

Mijn reciever is een Onkyo TX-NR616. Ik heb de front speakers verwisseld en de problematische speaker had nog steeds die probleem, het ligt dus niet aan de speaker kabels of de reciever. De andere A25 en de A225C werken perfect.

De speakers zijn niet tweedehands gekocht, maar nieuw. Heb ik hier te maken met een kapotte speaker?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja.

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hahaha. Kort, krachtig en juist.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Aangezien je ze nieuw hebt gekocht, ruilen.

Bij 2e handse even openmaken, misschien zit er een connector/draadje los of wat ander simpels.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• timofp
Ok, dan maar eens contact opnemen met de winkel. Na een maand waren ze eindelijk binnen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

S1NN3D schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:14:
[...]

Hahaha. Kort, krachtig en juist.
Ja komop. Dit is toch zo klaar als een klontje. Ik snap niet dat je dan eerst nog op tweakers bevestiging gaat zoeken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• timofp
JvS schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:32:
[...]

Ja komop. Dit is toch zo klaar als een klontje. Ik snap niet dat je dan eerst nog op tweakers bevestiging gaat zoeken.
Heb nogal weinig ervaring met speakers en dacht dat ze mogelijk moeste ingespeeld worden of los moeten komen. Zoals bijvoorbeeld een plasma TV welke in het begin actiever is e.d.

Of dat de ruis test toon geen goede methode was om te ontekken of een speaker stuk is, tijdens normaal gebruik hoor ik het namelijk niet.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
timofp schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:13:
[...]
Of dat de ruis test toon geen goede methode was om te ontekken of een speaker stuk is, tijdens normaal gebruik hoor ik het namelijk niet.
Een kapotte luidspreker moet je absoluut kunnen horen bij normale muziek. Flink hard zetten dan moet het vervormen of kraken. Zo niet, dan zou ik nogmaals goed kijken naar de aansluiting en/of testtoon uit receiver.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Ook al zou het zelf te repareren zijn, je hebt garantie dus word het gratis gereparreed. Dit noem ik een 'dead on arrival'.

Indien je het zelf fixt vervalt vaak ook je garantie

• timofp
Het zou allemaal zo simpel moeten zijn, heb de speaker teruggebracht, ze hebben hem gecontroleerd en gemailed dat er geen defect is. Ik heb dan terug gemailed dat ik wel duidelijk een sterk gekraak hoorde, en dat dit met name goed te horen was tijdens het kalibreren, dus met de bekende ruis welke sterk kraakte.

Ze hebben nu terug gestuurd dat ze opnieuw getest hebben (ze hebben er niet bij vermeld of ze dit zo getest hadden zoals ik gesuggereerd had) en opnieuw zeiden ze dat de speaker niet defect is.

Dus dit probleem welk zo klaar als een klontje lijkt is jammer genoeg in de afhandeling alles behalve vlot.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 21:33
Bij welke winkel heb je ze gekocht? Misschien rechtstreeks contact opnemen met Boston Acoustics?

Aparte winkel..

toettoett

• timofp
Wil de winkel nog even niet vernoemen, is een Belgische winkel, maar had hun gevonden via de website van Boston Acoustics waar ze vermeld staan als officiële verdeler, dus ik dacht dat dit wel goed zou lopen in geval van problemen.

Ze gaan me nu laten weten wanneer ik kan langs komen om het probleem zelf te tonen.
Pagina: 1