WLM 2012 / Win8 - bijlagen niet aanwezig*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Op mijn windows 8 machine heb ik mijn ***@outlook.com mailadres ingesteld als account. Ik krijg dus via de betreffende mail app in het metro scherm de mail binnen. Nu vind ik op een laptop het metro scherm en die app helemaal niet handig, dus heb ik Windows Live mail 2012 geïnstalleerd om vanaf dit programma te mailen.

De mail synct prima, maar bijna alle bijlagen zijn nergens te vinden! ER staat wel een paperclip, maar in de mail zelf ontbreekt (op een enkele uitzondering na) de bijlage! In de metro-app verschijnt de app wel (moet je wel apart opdracht geven op te downloaden), maar is de bijlage altijd te openen.
Wat is de reden waarom dat in WLM niet kan? Het zou toch niet moeten uitmaken dat de mail in 2 programma's wordt opgehaald?

Voor de goede orde: het gaat niet om het blokkeren van bijlagen oid! Ik ontvang ze gewoon niet (allemaal) in WLM 2012 terwijl er wel een melding staat van bijlagen (de paperclip).

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Hoe weet je zeker dat het niets met blokkeren te maken heeft? Juist als hij ze blocked zie je vaak wel de paperclip maar kan je de bijlage zelf niet openen. En dat voor specifieke filetypes, waardoor het voor kan komen dat er dus uitzonderingen zijn waarbij het wel kan ;)
On the Home tab, click Junk, and then click Safety options. Click the Security tab, and then, under Virus protection, clear the check box next to Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus, and then click OK.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Dank voor je reactie. Dat was ook mijn eerste gedachte, maar het zijn hoofdzakelijk Worddocumenten, zelfs van dezelfde afzender, waarbij de ene bijlage wel en de andere niet wordt getoond.

Excuses overigens voor de wat onhandige topicitel

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...