Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Workstation(s)

Pagina: 1
Acties:

• ViDector
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:56
Beste leden,

Voor mijn studie (werktuigbouw, TUD) heb ik een paar jaar geleden een hp8530w aangeschaft tijdens het laptopproject.
Mijn huidige laptop is op zijn einde en ik ben mij aan het orienteren wat te doen als opvolger. Ik kan natuurlijk gaan voor de nieuwe "mobiele" workstation in het komende laptopproject (+- 1000eu), maar ik ben er zelf niet helemaal uit nog.

Ik had het idee dat het misschien wel beter is om thuis een groot bakbeest(hpz220, dell t3600 of lenovo c20) van een desktop neer te zetten en dan als laptop een lenovo b590 bijvoorbeeld (simpel, mobiel, lange accuduur, etc).
Als ik dan zware programma's moet runnen(Matlab, SolidWorks, Ansys, Photoshop), dan laat ik dat gewoon m'n bakbeest thuis doen (via internet). Op deze manier heb ik ook geen last van het oververhitten van die hp laptops die je accu vervolgens weer naar de pleuris helpen.

Mijn budget voor beide systemen is max. 1600 eu., ik werk dagelijks vooral met LaTeX, Office, internet en Matlab. Photoshop, SolidWorks en Ansys gebruik ik wat minder op het moment.

Wat zouden jullie doen, wachten voor de nieuwe laptop in het laptopproject of toch iets in de vorm zoals ik hierboven heb beschreven?

groetjes en alvast bedankt,
ViDector

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zou het niet doen. Twee machines laten samenwerken, zeker als dat via internet moet, levert toch altijd een boel extra "gedoe" op om dat optimaal te laten werken. En het zal nooit zo lekker werken als gewoon alles op 1 apparaat. Bovendien moet je je budget dan over twee apparaten verdelen terwijl je voor dat geld ook een degelijke high-end laptop kunt halen. Desnoods met een spare accu erbij als je denkt dat dat de zwakste schakel is.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
hoeveel waarde hecht je aan een mobiel systeem? :9
er is namelijk een 14' razer blade met een krachtige i7 en een krachtige dedicated GTX765M op komst, superdun, 6 uur accu. Prima scherm voor 14', SSD en natuurlijk een plaatje :P

er is ook een 17' met FH-scherm op komst, zelfde inhoud maar wel hun unieke trackpad die super is in combinatie met professionele software met veel functie's. Je plaats veel gebruikte buttons in je trackpad en je kan die snel aanspreken zonder hele tijd weer in je werkbalk te selecteren :9

zeker het overwegen waard ;)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

EXpaND schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:17:
er is namelijk een 14' razer blade met een krachtige i7 en een krachtige dedicated GTX765M op komst, superdun, 6 uur accu. Prima scherm voor 14', SSD en natuurlijk een plaatje :P

er is ook een 17' met FH-scherm op komst, zelfde inhoud maar wel hun unieke trackpad die super is in combinatie met professionele software met veel functie's. Je plaats veel gebruikte buttons in je trackpad en je kan die snel aanspreken zonder hele tijd weer in je werkbalk te selecteren :9

Beetje zonde van je geld. Daarvoor kun je ook een alienware met dezelfde hardware halen en een desktop voor thuis die prima mee kan komen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

EXpaND schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:17:

Dat is een gamelaptop. Het oogt ook als een gamelaptop. Ik zou er geen klanten mee onder ogen durven komen. Voor workstation toepassingen zou ik eerder aan een Lenovo Thinkpad W530 ofzo denken.

• ViDector
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:56
Bedankt voor de reacties, het is mij duidelijk. Ik wacht gewoon tot de nieuwe laptop in het project, het is inderdaad verstandiger om 1 goed systeem te kopen dan twee halve. Daarnaast is het inderdaad niet erg handig als ik aan het matlabben ben, iets wil runnen om te kijken of de code klopt, dat ik dan telkens moet verbinden met m'n bakbeest thuis.

Die razer is mij ook te game-ig en als ik een losse laptop koop, is het via zo'n project ivm de hoge korting.
Pagina: 1