Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

School/Game Laptop Max. €1000-1100

Pagina: 1
Acties:

• Slmii92
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09-2022

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn nieuwe opleiding Informatica ben ik opzoek naar een laptop van 15 inch. Heb nu een 17 inch en dat is me veel te groot om elke dag mee te nemen. Prijs range is 1000-1100 euro, een goedkopere is altijd goed :D Ben zelf al een paar dagen aan het zoeken en heb al een paar gevonden.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor school en voor gamen. Weet zo niet welke programma ik nodig heb voor Informatica omdat het mijn eerste jaar word. Ik krijg vakken in Software Engineering, ICT Beheer, Technische Informatica, Multimedia.
Spellen zoals Guild Wars 2, BF3.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de 1000-1100 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Neem elke dag mee naar school, wil graag een 15inch laptop, zoals ik al zei, een 17 word me te zwaar om elke dag mee te nemen. Gebruik laptop dagelijks, lange uren. Browsen, youtube, games, films.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee. Weet zelf niet welke merken goed zijn en welke niet.

Eigen onderzoek
Heb momenteel 3 laptops gevonden. Zit erg te twijfelen. Heb echt heel veel de videokaarten vergeleken via notebookcheck.

pricewatch: Asus N56 Series S4215H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)
pricewatch: Medion Erazer X6823 laptop

Ik zat eerst te denken aam de Lenovo, maar heb veel op internet gelezen dat er problemen zijn met de 650M SLI videokaart, dus begon ik weer te twijfelen. Sommige games supporten geen SLI kaarten, dat het niet goed werkt enz.

Suggesties/opmerkingen/aanraders zijn welkom. Alvast bedankt! :)

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
De twee eerstgenoemde laptops zijn prima, en worden hier vaak aangeraden. De Medion komt hier niet zovaak voorbij. Je kunt ook, als je een lichte laptop wilt, kijken naar de Sony S15. Die weegt 1,9 kilo, heeft een langere accuduur dan de N56 en Y500 en een 1080p IPS scherm. Hij is nu mooi goedkoop: pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Gezien je eisen van elke dag meenemen en lang gebruiken lijkt me dat ook wel een goede. Verder heeft deze laptop erg goede koeling, dus dat is ook mooi meegenomen.
Je hebt nu ook nog mooi genoeg budget om er een SSD in te zetten (daarvoor moet je wel de HDD op de plek van de DVD in een caddy zetten). Goede SSD: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Hoeveel waarde hecht je aan mobiliteid en prestatie's?
Ik ga namelijk even wachten totdat de nieuwe razer 14'' te koop is in nederland, dat ding is ook ziek..wel met een basisprijs van €1350 euro ongeveer, daarvoor heb je een 128 GB SSD..maar ik zou gaan voor 256 GB of zelfs 512 GB..]

zie hem hier

GTX765M, intel core i7, 8 GB ram + SSD + daarbij een van de kleinste en mobielste gamelaptop op de markt met 6 uur aan accuduur & goeie dolby speakers :9~

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
MartijnLoarne schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:21:
De twee eerstgenoemde laptops zijn prima, en worden hier vaak aangeraden. De Medion komt hier niet zovaak voorbij. Je kunt ook, als je een lichte laptop wilt, kijken naar de Sony S15. Die weegt 1,9 kilo, heeft een langere accuduur dan de N56 en Y500 en een 1080p IPS scherm. Hij is nu mooi goedkoop: pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Gezien je eisen van elke dag meenemen en lang gebruiken lijkt me dat ook wel een goede. Verder heeft deze laptop erg goede koeling, dus dat is ook mooi meegenomen.
Je hebt nu ook nog mooi genoeg budget om er een SSD in te zetten (daarvoor moet je wel de HDD op de plek van de DVD in een caddy zetten). Goede SSD: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Ik wil toch wel een laptop met een betere videokaart, omdat ik er Guild Wars 2 & BF3 wel graag op med./high max reso. op wil spelen. Zoals ik al zei, wil em ook graag gebruiken op games op te spelen op high of med. (liefst high).

Ik weet wel wat een SSD is, maar niet echt wat het nou doet? Extra HDD ofzo, maar dan veel sneller?
EXpaND schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:26:
Hoeveel waarde hecht je aan mobiliteid en prestatie's?
Ik ga namelijk even wachten totdat de nieuwe razer 14'' te koop is in nederland, dat ding is ook ziek..wel met een basisprijs van €1350 euro ongeveer, daarvoor heb je een 128 GB SSD..maar ik zou gaan voor 256 GB of zelfs 512 GB..]

zie hem hier

GTX765M, intel core i7, 8 GB ram + SSD + daarbij een van de kleinste en mobielste gamelaptop op de markt met 6 uur aan accuduur & goeie dolby speakers :9~
Dat word met toch te duur. :P En heb liever een 15inch, 14 word me toch te klein, vind 15 ook al klein genoeg, maarja, anders word het te zwaar om elke dag mee te nemen.

Ik zit er nu over na te denken om de Lenovo dan maar te halen, maar heb veel gelezen over de 650M SLI, dat er veel problemen zijn met de 2 videokaarten. Het is ook niet 1-2 personen die dit hebben, maar echt veel meer. Als iemand mij hier over wat kan vertellen, zou mooi zijn, bedankt! _/-\o_

• MartijnLoarne
De GPU van de S15 met Windows 7 kon je overklokken met een BIOS mod tot >GT650M snelheden. Ik denk dat dat met de Windows 8 nu ook wel kan, lees voor meer info even hier: http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.html
Ander alternatief is wachten tot de Haswell laptop er zijn, met nieuwe GPU's.

• Slmii92

Slmii92

Live Curious

Topicstarter
Daar begin ik liever niet aan, omdat ik niks van overklokken weet en het ook nog nooit heb gedaan. Dus vind het wel een beetje gevaarlijk om een nieuwe laptop te overklokken. :P

Heb trouwens een vraagje over de Y500, er zit dus geen dvd drive in omdat het SLI is? Hoe installeer ik dan de windows 8 of maak een recovery cd. Moet ik dan een aparte dvd drive erbij kopen?

• MartijnLoarne
Je kunt het wel proberen, het is niet echt moeilijk, en zolang je geen gekke dingen doet en dat topic volgt. Maar als je het niet aandurft moet je het ook niet doen :P
In de Y500 zit inderdaad geen DVD als je er eentje neemt met SLI. Windows 8 installeren kun je ook vanaf een USB stick doen (booten vanaf USB als nr. 1 zetten in de UEFI).

Pagina: 1