[Win8] Na installatie Spyhunter problemen met SMTP Server *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Een vriend van mij heeft gisteren spyhunter 4 op zijn windows 8 machine geinstalleerd en sindsdien werkt de smtp server niet meer. Hij woont in Frankrijk dus ik help via teamviewer, maar kom er niet uit.

Ik krijg in outlook de foutmelding dat autorisation needed is. SMTP error 550 probleem.

Dacht dat dit simpel was op te lossen en dat er een probleem was met de verificatie oid. maar niks helpt.

Geprobeerd:

- Account verwijderd, nieuwe username ww etc
- SSL porten instellen/proberen
- Op de andere laptop werkt IMAP wel gewoon en op de iphone ook
- andere client geprobeerd, werkt niet

Ik kwam erachter dat spyhunter 4 weer zo'n waardeloos programma is dat vanaf met je pc doet. Ik heb een DNS protection gevonden (bij de instellingen van spyhunter) en heb het complete programma er uiteraard afgegooid. Ook handmatig nog wat registry troep verwijderd. Doet niks.

Ik vermoed dat het autorisatieprobleem is ontstaan door spyhunter en dat de scan iets gedaan heeft.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Want een windows 8 reinstall met alles terugzetten wil ik voorkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eerst maar even een titelfix:

Spyhunter 4 verkloot SMTP server orange, wat nu -> [Win8] Na installatie Spyhunter problemen met SMTP Server

En inhoudelijk: kun je wel via telnet over poort 25 een verbinding maken met de smtp-server van Orange?

Indien ja, dan werkt DNS-resolving in elk geval en hoef je het niet in die hoek te zoeken...

[ Voor 41% gewijzigd door Question Mark op 01-06-2013 09:28 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Question Mark schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:27:
Eerst maar even een titelfix:

Spyhunter 4 verkloot SMTP server orange, wat nu -> [Win8] Na installatie Spyhunter problemen met SMTP Server

En inhoudelijk: kun je wel via telnet over poort 25 een verbinding maken met de smtp-server van Orange?

Indien ja, dan werkt DNS-resolving in elk geval en hoef je het niet in die hoek te zoeken...
Dank voor het wijzigen, gister waardig wat op :)

Ik bel hem eind van deze dag of morgen even op en hoop dat een paar mogelijke oplossingen te hebben. Altijd lastig als het niet je eigen pc is (wbt snel testen).

Spyhunter heeft ook een virtuele lan port aangemaakt bij de wifi adapter, dat wil zeggen als ik hem aanzet (gebruikt nu normal lan port) komt er opeens een virtual lan adapter ding bij. Blijft bestaan als spyhunter eraf is...

Telnet zal ik dan even testen, is er een mogelijkheid om de hele netwerkstack te resetten oid?

edit: ik bedenk me net dat ik volgens mij wel een verbinding krijg, maar dan een autorisatieerror 550 (als terugkoppeling). Of is dat niet wat je bedoeld?

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 01-06-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Zojuist een update gekregen van de foutmelding. Ik krijg waarschijnlijk wel contact met de smtp server?

Rapporteerfout 0x800ccc78
Reactie server 5505.1.0
Authentication Required OFR102_402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Kickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is zijn smtp server? Vergelijk het resultaat van een nslookup vanaf zijn systeem met die van jouw. DNS resolving hoeft het niet te zijn, maar als Spyhunter een vies DNS injectie heeft toegepast, of het host bestand heeft verandert zodat alles via die betreffende server gaat, dan is het logisch dat je een error krijgt. Je zit dan tenslotte niet meer in het netwerk van de ISP.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:46:
Wat is zijn smtp server? Vergelijk het resultaat van een nslookup vanaf zijn systeem met die van jouw. DNS resolving hoeft het niet te zijn, maar als Spyhunter een vies DNS injectie heeft toegepast, of het host bestand heeft verandert zodat alles via die betreffende server gaat, dan is het logisch dat je een error krijgt. Je zit dan tenslotte niet meer in het netwerk van de ISP.
Kan het nu niet snel testen, is er een mogelijkheid om de complete dns/internet te resetten oid?

Smtp is volgens mij smtp.orange.fr

Laat hem straks /flushdns commando uitvoeren, hopelijk doet dat wat

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 03-06-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als er nog iets over is van Spyhunter, zal het niet veel helpen.

Heh, wilde net voorstellen om hem de gegevens naar jou te laten mailen, maar dat gaat natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:19:
Als er nog iets over is van Spyhunter, zal het niet veel helpen.

Heh, wilde net voorstellen om hem de gegevens naar jou te laten mailen, maar dat gaat natuurlijk niet :+
Ik kan wel vragen of hij het met zijn laptop mailt. Gewoon met nslookup site smtp server invullen? En zijn er meer testen die ik kan laten uitvoeren?

Best onhandig remote allemaal, werkt erg vertragend allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De error is een erg duidelijke authenticatie-error. Is dit de melding die verschijnt als met telnet geprobeerd wordt een mailtje te versturen, of is dit de melding uit Outlook. Indien outlook: staat het vinkje wel aan dat de smtp-server óók authenticatie vereist? (More settings, tabblad "outgoing server").

Die kan default wel eens uitstaan namelijk...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Question Mark schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:58:
De error is een erg duidelijke authenticatie-error. Is dit de melding die verschijnt als met telnet geprobeerd wordt een mailtje te versturen, of is dit de melding uit Outlook. Indien outlook: staat het vinkje wel aan dat de smtp-server óók authenticatie vereist? (More settings, tabblad "outgoing server").

Die kan default wel eens uitstaan namelijk...
Dit is met outlook gedaan, EN met windows mail (als test). Ik heb alle opties uiteraard getest, ook vinkjes aan met autorisatie etc. Andere porten, SSL aan/uit etc. Alles staat exact hetzelfde als de laptop die WEL werkt.

Zojuist belde hij, er is 200 meter kabel gejat en ze hebben even geen internet... Zal wel even duren want het is Frankrijk. Hij kon de DNS niet flushen, kreeg een melding (stuurt hij vanavond op als hij ergens internet heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

re-install het pakket en kijk of het werkt met een mailproxy (sommiuge pakketten werken hiermee en gaan tussen jou en je mailprovider zitten.
Zo ja, eerst alle opties in spyhunter uitschakelen en dan pas pakket uninstallen.
Norton had vroeger ook eens zo'n geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
KillerAce_NL schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:20:
re-install het pakket en kijk of het werkt met een mailproxy (sommiuge pakketten werken hiermee en gaan tussen jou en je mailprovider zitten.
Zo ja, eerst alle opties in spyhunter uitschakelen en dan pas pakket uninstallen.
Norton had vroeger ook eens zo'n geintje.
Reinstall heb ik gedaan, maar niet naar proxy gezocht. Goeie tip, zal ik proberen als internet weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tennisbal schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:53:
[...]

Ik kan wel vragen of hij het met zijn laptop mailt. Gewoon met nslookup site smtp server invullen? En zijn er meer testen die ik kan laten uitvoeren?
Als hij twee systemen heeft en een werkt er niet, dan kan hij het met beide naast elkaar mooi vergelijken.
Tennisbal schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:19:
[...]
Zojuist belde hij, er is 200 meter kabel gejat en ze hebben even geen internet... Zal wel even duren want het is Frankrijk. Hij kon de DNS niet flushen, kreeg een melding (stuurt hij vanavond op als hij ergens internet heeft).
Als hij geen /flushdns kan uitvoeren, dan moet hij het doen met een admin prompt, ipv standaard command prompt. Alles wat je met ipconfig kan wat iets wijzigt op het systeem (release, renew, flushdns) vereist admin rechten.
Tennisbal schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:21:
[...]

Reinstall heb ik gedaan, maar niet naar proxy gezocht. Goeie tip, zal ik proberen als internet weer werkt.
Met de nslookup kan je dus die proxy achterhalen. Of bij Control Panel > Internet Options (anders IE > Tools > Internet Options, is hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:31:
[...]

Als hij twee systemen heeft en een werkt er niet, dan kan hij het met beide naast elkaar mooi vergelijken.

[...]

Als hij geen /flushdns kan uitvoeren, dan moet hij het doen met een admin prompt, ipv standaard command prompt. Alles wat je met ipconfig kan wat iets wijzigt op het systeem (release, renew, flushdns) vereist admin rechten.

[...]

Met de nslookup kan je dus die proxy achterhalen. Of bij Control Panel > Internet Options (anders IE > Tools > Internet Options, is hetzelfde).
Dank voor het meedenken! Er is nog steeds geen internet dus hij kan het nog niet testen, hopelijk is dat snel. Ik heb de instructies gemaild, was even vergeten dat admin rechten nodig waren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 03-06-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Update:

DNS Reflushen maakt niks uit. NSLoopup is hetzelfde als de laptop, dus niks vreemds te zien. Ander programma smtp proberen werkt ook niet. Spyhunter reinstall, alle opties checken werkt ook niet.

Wordt er wat moedeloos van. Nog andere zaken waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan een traceroute laten doen op beide systemen. Vergelijk ook de routing tabel. Die zou op beide gelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen restorepoint waar je naartoe terugkan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:29:
Je kan een traceroute laten doen op beide systemen. Vergelijk ook de routing tabel. Die zou op beide gelijk moeten zijn.
Ok even uitzoeken hoe ik dat moet laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
KillerAce_NL schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:35:
Geen restorepoint waar je naartoe terugkan ?
Helaas, geprobeerd zaterdag maar kreeg de windows melding dat er, na restart, niet teruggezet kon worden, geen melding verder oid. Ook geprobeerd dmv setup dvd te laten inloggen, maar niks :(

Is er een workaround om toch te kunnen mailen? Desnoods via een simpele virtuele pc oid? Maar dat zal waarschijnlijk ook lastig worden als de host niet kan mailen. En reinstall van windows wil ik voorkomen omdat dat drama is vanaf afstand, post-install dan vooral...

[ Voor 27% gewijzigd door Tennisbal op 05-06-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom alleen een kick? De spreekwoordelijke bal ligt bij jou, jij moet nog wat informatie verstrekken. Heb je al alles wat hier is aangehaald uit laten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:57:
Waarom alleen een kick? De spreekwoordelijke bal ligt bij jou, jij moet nog wat informatie verstrekken. Heb je al alles wat hier is aangehaald uit laten voeren?
Traceroute nog niet, hoopte daat er nog andere extra oplossingen/mogelijkheden waren. Maar misschien doe ik toch maar een complete herinstall, dit gaat allemaal veel te veel tijd kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je had al 3x met de Fyra heen en weer kunnen gaan. Ow, wacht, die rijd niet meer en ging toch maar tot Brussel... :+

Soms is een herinstall idd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero of Time schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:48:
Je had al 3x met de Fyra heen en weer kunnen gaan. Ow, wacht, die rijd niet meer en ging toch maar tot Brussel... :+

Soms is een herinstall idd sneller.
Irritante is dan weer dan er 856349543879 programma's/settings blabla zijn die ik leuk weer kan terugzetten... Hoopte daarom het probleem snel opgelost te hebben. Hopeloos dit

Ey was er niet een windows 8 reinstall mogelijkheid MET behoud van settings? Nooit echt geprobeerd omdat ik voorstander ben van een clean install maar toch

[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 06-06-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je nu al eens met telnet getest om een mail te versturen? En probeer dat voor de fun eens op de werkplek waar de mailclient wel op werkt, ik heb echt het vermoeden dat je username/wachtwoord combinatie gewoon niet goed is...

Dit is de meest basic methode om connectie met een mailserver te testen...

How to send email using telnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Question Mark schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:06:
Heb je nu al eens met telnet getest om een mail te versturen? En probeer dat voor de fun eens op de werkplek waar de mailclient wel op werkt, ik heb echt het vermoeden dat je username/wachtwoord combinatie gewoon niet goed is...

Dit is de meest basic methode om connectie met een mailserver te testen...

How to send email using telnet
Dank voor het meedenken allemaal, uiteindelijk maar gewoon windows opnieuw erop. Was vooral lastig omdat het remote was en ik niet ff snel iets kon testen.
Pagina: 1