Vreemde lichte vlek op Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb uiteraard gezocht naar het mogelijke probleem, en het lijkt op een brightspot. Echter die zijn een stuk kleiner...

Kan iemand mij vertellen wat de lichte vlek in de onderstaande foto veroorzaakt, of veroorzaakt heeft? Valt dit soort defecten onder de standaard garantie?

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/3946/fotoscy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:18
Voor zover ik weet wordt dit in het eerste jaar garantie voor je vervangen (ook met applecare).
Als het aankomt op de consumentenwet doen een aantal servicepunten hier moeilijk over omdat dit geen tekortkoming van het display is (volgens Apple)
Volgens hun wordt dit veroorzaakt door druk op het scherm van buitenaf, bijv iets op het scherm te zetten, of als iets er tegen aan ligt in een tas, dit sluipt er zachtjes in en de meeste mensen valt het niet op.

Ik neem aan dat je deze foto bewerkt hebt ? normaal is het niet zo zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
joon schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:34:
Ik neem aan dat je deze foto bewerkt hebt ? normaal is het niet zo zichtbaar.
Nee, de foto is in het donker genomen met mijn Iphone en rechtstreeks geupload.

Mocht het een drukplek zijn dan verwacht je een stevige verbuiging of deuk aan de achterkant van het scherm. Dit is niet het geval, de aluminum achterkant is geheel vlak. > Tevens zit hij altijd in memory foam sleeve en ga ik er uiterst voorzichtig mee om. Het is mij daarom een raadsel hoe dit in het scherm is gekomen.

Is de standaard garantie niet 2 jaar? Omdat je een onderscheid maakt tussen het 1e en 2e gebruiksjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad bij een Asus Zenbook, dat bleek toen een beschadiging te zijn aan het panel door verbuiging van het panel welke bij aankoop al aanwezig was. Via de winkel heb ik toen geld terug gekregen maar alleen omdat het direct bij ontvangst gemeld was, dit viel dus niet onder garantie.

Gezien het bij jou exact gelijk eruit ziet kan ik me voorstellen dat dit hetzelfde defect is. Dit komt door verbuiging van het panel en valt niet onder garantie.

Je kunt natuurlijk altijd even naar de winkel om het te vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:18
Rob89 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:50:
[...]
Is de standaard garantie niet 2 jaar? Omdat je een onderscheid maakt tussen het 1e en 2e gebruiksjaar.
De garantie is standaard maar 1 jaar, 2e en 3e jaar worden afgehandeld via een procedure die enkel onderdelen vergoed met een fabrikage fout hebben (dit geld over voorwaarden direct bij apple)

Kan hier dieper op ingaan maar daar schiet je niets mee op en het is eigenlijk heel verwarrend hoe de apple producten met garantie zitten in nederland.

Als jij je macbookje niet direct bij apple gekocht hebt is de kans heel groot dat je hier gewoon een nieuw schermpje voor krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 14:22
Ik heb exact het zelfde probleem gehad met mijn MacBook Pro 13" late-2011.

Was bij mij inderdaad ook niets te zien qua verbuigingen o.i.d.
Ben er mee terug naar de Media Markt geweest, daarop is er gratis een nieuw scherm in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
joon schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:54:
[...]
Als jij je macbookje niet direct bij apple gekocht hebt is de kans heel groot dat je hier gewoon een nieuw schermpje voor krijgt :)
Bij de AMac in Eindhoven... Dat is toch een reseller? Daarnaast is hij 1.5 jaar oud ongeveer. Laten we hopen dat ie gratis vervangen wordt, ik had gehoord dat een scherm laten vervangen niet goedkoop is, laat staan door een Apple reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 13:02
Ik heb het in mindere mate op mijn 2009 MBP, een rode gloed wanneer het scherm donker is. 1e jaar in garantie gedaan, maar ze 'zagen niets'.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Het lijkt wel alsof het scherm een tik heeft gekregen of nu tegen de voorkant aandrukt waardoor het zo'n raar beeld geeft. In ieder geval even mee terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
Perkouw schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:04:
Het lijkt wel alsof het scherm een tik heeft gekregen of nu tegen de voorkant aandrukt waardoor het zo'n raar beeld geeft. In ieder geval even mee terug gaan naar de winkel.
Binnenkant van het scherm zitten ook geen deuken, krassen of wat dan ook.

Het enige dat ik mij voor kan stellen is dat er iets klem heeft gezeten in mijn tas, tegen de memory foam sleeve aan (dat echt helemaal niks voorstelt als je er langdurig op drukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10
Had dit ook op mn MBP 15", zat links in het midden en was er al sinds de aankoop, maar omdat ik de laptop hard nodig had kon ik em niet gelijk weer inruilen. Ben toen begin dit jaar langs de iStore geweest en toen hebben ze het scherm voor me vervangen. Maar goed dat ik applecare er op heb anders zou het 700 euro hebben gekost :X
Pagina: 1