Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512330

Topicstarter
Is dit een goede laptop om alledaagse dingen te doen, maar ook om bijvoorbeeld de sims 3 en simcity 5 op te spelen.

Hier is de link: pricewatch: Asus K56 Series K56CB-XX005H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:53
Lees eerst dit, beantwoord de vragen die daarin staan en pas je startpost aan: LAA beleid
Nu ga je namelijk niet echt een serieus antwoord krijgen waarschijnlijk. :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vraag alleen of het een goede laptop is om simcity op te spelen. Ik heb zelf al onderzoek gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Hier een review van de grafische kaart: http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html
Ergens in die lijst staat wel SimCity, op low is het nog net zo'n beetje speelbaar (getest op een grotendeels vergelijkbare laptop als die jij aanhaalt) en dan is het speelbaar, op medium kan het misschien net, en high en ultra kun je vergeten. De GT740M is echter wel een redelijke videokaart die je in die klasse krijgen kunt. Echter is de rest van de laptop prut, een ULV (processor met een U op het einde), dus is langzaam, en het scherm is ook niet goed, met een 768p resolutie. Voor minder geld kun je de Dell 15R SE krijgen (met toepassen van kortingen) die het op die punten beter doet (normale i5 en 1080p scherm), maar de grafische kaart daarvan is langzamer.
Mijn advies in deze: wacht tot 4 juni, dan zijn de Haswell CPU's er, en er komen ook steeds meer laptops met GT7xx videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord! Ik moet toch nog even wachten want heb nog lang niet genoeg geld
Weet je misschien de prijs van laptops met die processors?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 512330 op 01-06-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dit een goede desktop? Onder andere om simcity op te spelen?
http://www.dell.com/nl/p/alienware-x51/pd?~ck=anav

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 512330 op 01-06-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt zelf helemaal geen onderzoek gedaan, anders zou je dit soort basis vragen niet hoeven stellen. Als je op je eigen link klikt zie je dat er een GTX 660 in die pc zit. Misschien kun je vervolgens zelf eens gaan zoeken naar reviews en benchmarks van deze GPU. Dan zul je er achter komen dat je er best aardig Simcity mee kunt spelen.
Ik wed dat dat minder tijd zou hebben gekost dan jouw link hier in dit topic posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Nee, die laptops zijn nog niet uit, dus prijzen zijn nog niet bekend. Maak voor jezelf eerst een keuze wat je wilt, een laptop of een desktop. Voor de desktop zou ik zeker geen Alienware kopen, maar een in elkaar (laten) zetten met losse componenten. Zie daarvoor dit: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013
Het basisgamesysteem is een prima systeem, en een heel stuk krachtiger dan wat je in een laptop van €600 kunt krijgen. Op 1080p kun je daar Simcity prima mee spelen op hoge settings.

Heb je al wel randapparatuur? Dat zit dus niet bij die €600 van de BBG in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Randapparatuur heb ik wel, maar alles je die van 600 neemt en in elkaar kaat zetten is dat dan een hele computer zoals je hem in de winkel koopt? Het wordt trouwens een desktop gaat langer mee en is uitbereidbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Ja, het is gewoon de kast + inhoud. Maar dat kun je zelf ook wel zien denk ik :9
Je kunt die onderdelen bestellen bij een winkel, en sommige shops kunnen het ook voor jou assembleren. Kost je dan ongeveer 50-60 euro. Let er wel op dat er dan nog geen Windows op zit, daarvoor kun je ook een OEM licentie kopen. Deze: pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) of deze: pricewatch: Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit
Als je wilt kan de winkel het ook voor jou installeren, maar dat kun je misschien ook wel zelf, is tegenwoordig niet zo moeilijk meer. Je kunt er ook voor kiezen om de harde schijf zoals die daar in staat niet te nemen, maar een SSD, daar wordt je PC veel sneller van. Als je zelf nog een oude harde schijf hebt dan kun je die gebruiken voor de opslag van afbeeldingen, muziek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat van windows dacht ik wel maar is een ssd veel duurder?
En wat betekent OEM bij die windows 8? ik heb alleen geen optische drive maar kan die wel in die behuizing?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 512330 op 01-06-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
SSD van 120GB heb je vanaf ~ €85, dus dat valt nog wel mee. Je kunt er ook later een HDD in zetten, als je nu niet genoeg geld hebt om er een te kopen. OEM betekent dat je Windows op 1 pc kan zetten, waardoor die licentie goedkoper is. Optische drive past gewoon in de behuizing van het Basisgamesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is die SSD ook hier op de site te vinden? Je hebt me in iedergeval veel geholpen bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Ik bedoelde de Samsung 840 120GB, kun je inderdaad hier vinden. Andere goede keuze is de Crucial m500, die heeft betere beveiliging tegen onverwacht stroomverlies. Dat maakt die wat betrouwbaarder. Maar de 840 is ook prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt mij een goede combinatie. Als ik het wil bestellen moet ik dan gewoon alles los bestellen en naar een winkel gaan om het te laten monteren? Ik niet voor de SSD het wordt dan te duur... Hoe zit het met de koeling voor de processor enzovoort? Zit er trouwens office bij windows 8 versie?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 512330 op 01-06-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Maak even een wensenlijstje, plaats daar de onderdelen in die je wilt bestellen. Kijk daarna bij Bestelkosten berekenen bij welke shop het het goedkoopst is. Kijk dan bij die shop of ze ook assemblage doen. Bestel dan de onderdelen bij de shop en vink aan dat je wilt dat ze gaan assembleren.

Welke onderdelen ga je nu precies bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet je misschien een shop? Of kan dat ook hier op de site zo ja, waar?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 512330 op 01-06-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Je hebt nog geen wensenlijst gemaakt, doe dat eerst maar, dan kun je zien wat alles kost en zie je in een oogopslag bij welke shop alles te koop is (dat is een voorwaarde voor het in elkaar zetten door de shop). Voor de rest: zie mijn vorige post.

Koeling van de CPU zit bij de CPU. Office krijg je niet bij Windows, dat dien je los aan te schaffen. Als je student bent kun je dat waarschijnlijk goedkoper krijgen op slim.nl of surfspot.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ga gewoon voor wat daar staat bij het basisgamesysteem, windows 8 en office koop ik later wel. heb nog windows vista liggen. ik heb geen lijstje gemaakt omdat ik waarschijnlijk pas over een halfjaar het geld bij elkaar heb. en er dan denk ik wel weer betere dingen uit zijn....
Pagina: 1