Tijd voor een nieuwe gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• Razor_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-02 06:29
Hallo allen,

Ik heb al jaren geen gaming PC meer gemaakt en deed meestal lichtelijk wat gaming via Bootcamp op een van m'n Macs.

Nu heb ik een beetje rondgekeken op internet naar reviews/benchmarks van de Nvidia TITAN, ATI 7990 en ATI 7970 GHz Edition.

Ik ben eigenlijk voorlopig alleen van plan om Final Fantasy XIV A Realm Reborn er op te gaan draaien. Natuurlijk is dat waar ik als eerste op doel. Misschien nog wat andere MMO's/RPG's.

Nu zit ik gelukkig niet om geld verlegen en had ik na veel uitzoekwerk de conclusie getrokken te gaan voor maarliefst 4 Sapphire Vapor-X HD7970 Ghz Edition badboys :)

pricewatch: Sapphire Vapor-X HD7970 Ghz Edition

Nu zijn mijn vragen;
  • Gaat dit goed werken met 4x Crossfire en waar moet ik rekening mee houden? Heeft multi-GPU enig/veel voordeel als ik maar 1 scherm gebruik?
  • Wat is een goed moederbord / CPU combi (ik begreep dat een oudere CPU de GPU's kunnen ophouden?). Verder zal het MoBo dus ook die 4 GPU's moeten kunnen dragen en moeten kunnen combineren (?)
  • Voldoet 32GB van bijv. Kingston ValueRAM of kan ik beter voor beter kwaliteits-RAM gaan?
  • Hoe zit het met een beeldscherm. Moet ik bijv. een ~150-200Hz scherm hebben gezien er 100+ FPS gegeneerd kan worden met zoveel grafische kracht. Verder ben ik ook benieuwd hoe dat zit met het 1600p resolutie mechanisme. Is daar redelijk betaalbaar scherm voor verkrijgbaar?
  • Qua SSD; ik zat aan 256 of 512GB te denk (ik ben geen illegale user en gebruik sowieso niet zoveel opslag, dus is dat voor mijn "totaal-opslag" al wel genoeg). Wat is momenteel beter; Crucial, Samsung of iets anders?
  • Last, but not least; Casing/PSU/Casing-cooling/CPU-cooling. Ik zou wel graag willen proberen mijn casing vrij klein te houden. Hiermee bedoel ik niet super klein proppen, maar zou (als het kan) geen giga tower willen hebben. Echter als de 4 GPU's dat niet toelaten, then so be it :)
Ben benieuwd naar de input :)

[ Voor 6% gewijzigd door Razor_ op 31-05-2013 22:32 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
- Welke resolutie heeft dat ene scherm? Ik verwacht dat je met 2 kaarten voorlopig meer dan genoeg performance hebt.
- Er zijn niet veel moederborden die 4 kaarten aankunnen, als je voor 2 kaarten gaat is er veel meer keus.
Qua cpu zou ik nog even wachten en dan de i7 4770k nemen, die zal goed presteren en is overklokbaar.
- Kingston valueram is kwaliteitsram, 8GB is in principe voldoende voor een game pc de komende 5 jaar.
Als je zegt: ik heb toch geld genoeg, ga dan voor een iets duurder setje van maximaal 16GB.
- De 'snelle' schermen zijn er alleen in 'lage' resolutie, ik zou liever een iets groter scherm met hogere resolutie gaan (en dus voor maar 60Hz, dat is prima), zeker voor MMO's/RPG's.
- Als je geen overtollige onzin download lijkt me 256GB voldoende, zeker ook omdat het erop lijkt dat je niet veel games gaat installeren. Mocht je dan over een paar jaar ruimte tekort komen kun je tegen die tijd voor hetzelfde geld een 512GB SSD aanschaffen die ook nog veel sneller is.
- Beter eerst even bovenstaande dingen uitzoeken en dan Casing/PSU/Casing-cooling/CPU-cooling uitzoeken.

Maak even een wenslijstje met wat jij denkt nodig te hebben, dan borduren we daarop verder.

PS: je topic had in het desktop aankoop advies forum gemoeten (het gaat om een complete pc), daar staat ook het DAA beleid.