Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De razer blade

Pagina: 1
Acties:

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Razer heeft zojuist een nieuwe 14' laptop uitgebracht. Een strak ding, 2 Centimeter dik en behoorlijke prestatie's. Maar compared tegen een Macbook pro, is het dan beter of niet?

Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een goeie mobiele game laptop voor daarbij ook professioneel grafisch gebruik, maar wachtende op de hashwell CPU's nog niks gekocht.

Op dit moment staat een BTO bovenaan qua willen en krijgen, maar ik wil het niet gaan hebben over de BTO.
Het gaat mij vooral om de nieuwe 14' Razer blade, standaard info kun je hier vinden, en de uitgebreide info hier

Nu heb ik zelf niks kunnen vinden over het scherm, is 1600x900 goed voor een 14' paneel? 15,6' is verkrijgbaar met FH, hoe erg zul je het merken? sommige details zijn hier te vinden. Mijn grootste vraag zijn natuurlijk de kleuren, hoe goed is het paneel erin, qua ghosting, zwartwaarde,contrast ect..

Zijn grootste tegenstanders zijn de Mac en de Alienware M14X, van apple blijf ik liever weg, persoonlijke voorkeur. En de M14X is niet echt zo krachtig (ervan uitgaand dat de nieuwe weer een 750M krijgt) En een fiks stuk dikker..Dus hoe is jullie mening hierover? :?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• MrKhalid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Razer Blade Pro is en goede laptop voor gaming, heel dun en heel sterk. De resolutie 1600x900 op 14" beeldscherm is toch wel voldoende? Mac en Alienware M14X zijn allebei overpriced en geven te weinig performance voor de prijs, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat de Razers laptops ook niet aan de goedkope kant liggen. Ik ben heel erg onder de indruk van de nieuwe Razer Blade laptop, geeft eigenlijk teveel performance voor het formaat.

Verwijderd

De M14x is totaal geen concurrent voor de razer. Vandaar dat ik ook zo onder de indruk was. Krachtigere hardware en 1kg lichter, dat is zeker indrukwekkend. In plaats van de M14x zou ik overigens eerder de N56 of Y500 aanraden.

De vergelijking met MBP raakt ook kant nog wal wat mij betreft. Dat is een totaal ander product.

Echter vraag ik mij behoorlijk af hoe het zit met de koeling. Het koelen van een GT 765m is geen kattenpis en veel dunne laptops met GPU kampen met koelings problemen onder furmark. Of zeg maar alle behalve de sony S13/S15.

Raadpleeg ook anandtech voor het gebruikelijke staaltje journalistiek: http://www.anandtech.com/...blade-thoroughly-reviewed
MrKhalid schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:30:
Razer Blade Pro is en goede laptop voor gaming, heel dun en heel sterk. De resolutie 1600x900 op 14" beeldscherm is toch wel voldoende? Mac en Alienware M14X zijn allebei overpriced en geven te weinig performance voor de prijs, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat de Razers laptops ook niet aan de goedkope kant liggen. Ik ben heel erg onder de indruk van de nieuwe Razer Blade laptop, geeft eigenlijk teveel performance voor het formaat.
De M14x is veel 'net niet', maar absoluut niet overpriced. Voor de variant met i7 en 900p scherm leg je € 849 neer. Ofwel de goedkoopste <= 17" met GDDR5 en i7.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 21:34 ]

• MrKhalid
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:32:
De M14x is totaal geen concurrent voor de razer. Vandaar dat ik ook zo onder de indruk was. Krachtigere hardware en 1kg lichter, dat is zeker indrukwekkend. In plaats van de M14x zou ik overigens eerder de N56 of Y500 aanraden.

De vergelijking met MBP raakt ook kant nog wal wat mij betreft. Dat is een totaal ander product.

Echter vraag ik mij behoorlijk af hoe het zit met de koeling. Het koelen van een GT 765m is geen kattenpis en veel dunne laptops met GPU kampen met koelings problemen onder furmark. Of zeg maar alle behalve de sony S13/S15.

Raadpleeg ook anandtech voor het gebruikelijke staaltje journalistiek: http://www.anandtech.com/...blade-thoroughly-reviewed

[...]

De M14x is veel 'net niet', maar absoluut niet overpriced. Voor de variant met i7 en 900p scherm leg je € 849 neer. Ofwel de goedkoopste <= 17" met GDDR5 en i7.
Linkje? M14x is 100 euro duurder en zwakker vergeleken met de Lenovo Y500.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Verwijderd

http://configure.euro.del...s1&oc=N00W4m05&vw=classic + in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 aangehaalde truuks. Er staat ook nog een 8% kortingsbon op de laatste pagina, maar volgens mij werkt die niet op AW.

• MrKhalid
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:42:
http://configure.euro.del...s1&oc=N00W4m05&vw=classic + in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 aangehaalde truuks. Er staat ook nog een 8% kortingsbon op de laatste pagina, maar volgens mij werkt die niet op AW.
Oh, vandaar de lage prijs.

• EXpaND
oke,oke voordat dit weer een ongemakkelijk forum word..
De M14X is dus niks vergleken met de razer blade,

overigens de link die jij stuurde heeft een ouder model met een andere koeling, namelijk zo..terwijl de nieuwe dit heeft.

Dus misschien dat het nieuwe systeem het iets beter doet dan de vorige :9
afwachten!

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

EXpaND schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:53:

overigens de link die jij stuurde heeft een ouder model met een andere koeling, namelijk zo..terwijl de nieuwe dit heeft.
Dat klopt. Maar je kan er van uitgaan dat de uiterlijke kwaliteit gewaarborgd blijft. Het feit dat de reviewen meldt dat er precies 3 notebooks zijn waarvoor hij bereid is meer dan €2000 uit te geven, deze, de rMPB en M17x, zegt volgens mij genoeg over de kwaliteit van de behuizing en ergonomie.

Edit: anand heeft ook een nieuwsartikel over de nieuwe blade:
http://www.anandtech.com/...lade-pro-gaming-notebooks
zoals gebruikelijk 4x de lengte van die van andere nieuwssites...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 22:02 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Die Razer Blade ziet er echt uit als de perfecte laptop (voor mij i.i.g.), jammer dat hij zo duur is... Voor 1500 euro zou ik het wel serieus overwegen, maar $1800 (= 1800 euro na belastingen?) is mij toch iets te veel.
Toch jammer, ik zoek een portable laptop met een beetje power en die grafische kaart is ook mooi mee genomen.
Die koeling lijkt wel goed op orde te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6998/The%20Razer%20Blade%20-%20The%20World's%20Thinnest%20Gaming%20Laptop_May%2030%2C%202013%2010.50.46%20AM.png

Wanneer moet die Razer hier ongeveer uitkomen? Ik las pas de 2e helft van 2013? En waar koop je die Razers eigenlijk? Ik heb nog nooit zo'n ding in de winkel zien liggen.

Verwijderd

Veel koper, maar dat hoeft niet veel te zeggen. Zo koelt dit slechter dan dit met meer 10db minder fangeluid..

Ik neem aan dat je ze gewoon op de site van razer kunt bestellen. Maar dat weet ik niet zeker, op het gegooglede razer.nl zie ik de oude blade niet staan.

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Persoonlijk vind ik de razor blade nog meer overpriced dan de AW laptops. Bij dell kun je nog korting krijgen, bij de razor blade niet.

Verwijderd

'nog meer overpriced'? AW is totaal niet overpriced. Zie M14x discussie eerder in dit topic.

De blade is wel duur, je krijgt er ook wat voor terug. De enige zinvolle concurrent die ik kan bedenken in deze gewichtsklasse is de sony S13. Die komt met mindere GPU (DDR3) en een waardeloos scherm. (en een DVD drive).

On a side note, de geruchtenmolen weet te melden dat alle nieuwe AW's met IPS schermen komen. Dat razer nu nog met een premium product komt met 'slechts' TN, vind ik opmerkelijk. Al zegt TN of IPS an sich niet veel over de kwaliteit van het scherm.

• EXpaND
Inderdaad, sommige TN panelen kunnen beter zijn afgesteld dan sommige IPS panelen..

Zelf vind ik dit gewoon een interresante laptop omdat die zo dun en mobiel is, geen klachten hoor, maarde M14X is nogsteeds best een bakbeest voor wat er in zit, er zijn al ultrabooks met een GT645M, waarom kan een GT650M dan niet in een ieeeets dunnere behuizing als de M14X :9

maar dat terzijde, ik hou de laptop al strak in de gaten, mocht hij te bestellen zijn ergens in de webshop, dan plaats ik de link meteen! :)

Verwijderd

Zo dik is de M14x toch niet? Hij is precies 1mm dikker dan mijn E6520.

wanneer ik kijk hoe mobiel een laptop is, dan is de dikte en van de laatste kenmerken waar ik naar kijk. Als eerste kijk ik naar de accuduur en gewicht. Verder is ook de groote van de bezels van belang. Helemaal aan het einde komt de dikte. De redenering daarachter is dat een dunne notebook vrijwel zeker betekent dat de koeling een heel stuk slechter is.

Mijn latitude is dik met 37mm, maar dat vind ik helemaal niet erg, want de accuduur, bouwkwaliteit en koeling zijn goddelijk. Dat was nooit mogelijk geweest als ze hem 5mm dunner hadden gemaakt. De XPS 15 is zo'n notebook, meet 14mm dunner dan mijn latitude, bevat ongeveer dezelfde bouwkwaliteit, en komt met totaal achterlijk slechte koeling en relatief veel fan noise. De sony S15 en rMBP 15" zijn vergelijkbaar in dat opzicht.

Nu moet ik zeggen dat de M14x voor zijn dikte wel erg slechte koeling heeft, als hij dunner was zou het nog veel erger zijn, of je moet wel met een erg goed thermal design op de proppen komen. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar de dunne designs zoals de mbp, vaio s en vaio z, komen zonder uitzondering met veel slechtere koeling dan bij dun dikkere equivalenten als de N56 en Y500.

De ultabook hype is 2 jaar geleden begonnen, maar ik snap nog steeds niet wat nu in hemelsnaam het nut is van een dunnere notebook.

• EXpaND
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:47:
Zo dik is de M14x toch niet? Hij is precies 1mm dikker dan mijn E6520.

wanneer ik kijk hoe mobiel een laptop is, dan is de dikte en van de laatste kenmerken waar ik naar kijk. Als eerste kijk ik naar de accuduur en gewicht. Verder is ook de groote van de bezels van belang. Helemaal aan het einde komt de dikte. De redenering daarachter is dat een dunne notebook vrijwel zeker betekent dat de koeling een heel stuk slechter is.

Mijn latitude is dik met 37mm, maar dat vind ik helemaal niet erg, want de accuduur, bouwkwaliteit en koeling zijn goddelijk. Dat was nooit mogelijk geweest als ze hem 5mm dunner hadden gemaakt. De XPS 15 is zo'n notebook, meet 14mm dunner dan mijn latitude, bevat ongeveer dezelfde bouwkwaliteit, en komt met totaal achterlijk slechte koeling en relatief veel fan noise. De sony S15 en rMBP 15" zijn vergelijkbaar in dat opzicht.

Nu moet ik zeggen dat de M14x voor zijn dikte wel erg slechte koeling heeft, als hij dunner was zou het nog veel erger zijn, of je moet wel met een erg goed thermal design op de proppen komen. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar de dunne designs zoals de mbp, vaio s en vaio z, komen zonder uitzondering met veel slechtere koeling dan bij dun dikkere equivalenten als de N56 en Y500.

De ultabook hype is 2 jaar geleden begonnen, maar ik snap nog steeds niet wat nu in hemelsnaam het nut is van een dunnere notebook.
Het oog wil ool wat, na 2 jaar een 17" desktopreplacement rondgesjouwd te hebben wil ik iets kleiner en dunner zodat die mooi in je tas past.

En volgensmij word dit misschien wel 1 van de eerste 'dunne' gamelaptop met een goed systeem. Zover ik de foto's zie hebben ze er wel werk van gemaakt met 4 heatpipes en heatspreaders in het midden zodat beide kanten even veel koelen. Zolang de CPU GPU onder de 80 zit heb ik er geen probleem mee, hopelijk lager. Maar de idle temps waten ook bij zijn voorganger prima, beide ong 40 en fans compleet uit. Dat is wel prettig.

We zullen het zien, of die uberhaupt wel naar nl komt en zo ja, waar die verkocht gaat worden

• Goudstalen
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:47:
Niet iedereen heeft heel veel power nodig in een laptop. Als je hem mee naar school neemt is een dunnere en lichtere laptop beter dan een dikkere en zwaardere (als de performance goed genoeg is).

Als jij de performance van je Latitude in een laptop kon krijgen die 2x zo dun en 2x zo licht is, zou jij dan met dat grotere ding blijven zeulen? (Stel de batterijduur en koeling zouden gelijk zijn)

Verwijderd

Als de koeling en accuduur hetzelfde zouden zijn, zeker weten. Gewicht is een van de belangrijkste punten voor de mobiliteit, de dikte niet zo.

Feit is gewoon dat alle 'dunne' performance laptops gemiddeld 13db meer fangeluid onder load maken dan mijn latitude, en een stuk warmer worden over het oppervlak. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar de focus zou wat mij betreft meer moeten liggen op het inbouwen van grotere accu's en het verlagen dan gewicht dan het verminderen van de dikte.

• EXpaND
De markt zoekt altijd de grenzen om van wat technisch haalbaar is, en dat vind ik mooi. laptops zijn tegenwoordig al serieuze competitie voor gaming desktops. De performance word steeds beter. Dat ze nu gaan kijken hoe dun een laptop kan worden zonder concessies te doen op de performance is dat in mijj ogen perfect.

Voor de rest neem ik liever een 1,9 KG laptop mee dan een 4,5 KG zwaar gamebeest :9

Verwijderd

Je kan de razer inmiddels bestellen op de US site.

Hier staat een lijst van nederlandse resellers: http://www.razerzone.com/resellers/resellerlist/Europe. Er zit er vast wel een tussen die de blade wil verkopen....

• EXpaND
Darkstone, voor het eerst dat ik dit tegen jou zeg, maar super bedankt! :9

• EXpaND
nou voor iedereen die geïnterreseerd was in de laptop, hij komt pas eind 2013 in nederland.
en alle resellers van razer verkopen hun laptop niet, vervolgens wil het bedrijf hem ook niet exporteren.

Dus enige optie die er dan nog is is hem via grijze import binnenhalen en je garantie op een €1600 euro laptop vergooien.

Iemand anders nog optie's behalve 6 maanden wachten? :'(

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
EXpaND schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:07:
nou voor iedereen die geïnterreseerd was in de laptop, hij komt pas eind 2013 in nederland.
en alle resellers van razer verkopen hun laptop niet, vervolgens wil het bedrijf hem ook niet exporteren.

Dus enige optie die er dan nog is is hem via grijze import binnenhalen en je garantie op een €1600 euro laptop vergooien.

Iemand anders nog optie's behalve 6 maanden wachten? :'(
Een ander merk? De nieuwe Vaio S15 zal waarschijnlijk een mindere GPU hebben denk ik, maar voor de rest minstens zo goed en op veel gebieden waarschijnlijk zelfs beter :) .

Grillmeister

• Goudstalen
Jammer, wil deze zomer nog een nieuwe laptop halen i.v.m. school. Wilde voor een klein ding gaan (en onder de 2KG), dus had mezelf eigenlijk neergelegd bij een iGPU of zeer zwakke dGPU. Deze Razer lijkt de perfecte laptop voor mijn doeleinde, je kunt er zelfs een spelletje op spelen.
Jammer dat hij er pas eind 2013 is...

Verwijderd

Volgens mij kijken jullie allemaal over de sony S13 en S15 heen :P . Die voldoen namelijk perfect aan de gestelde eisen.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:18:
Volgens mij kijken jullie allemaal over de sony S13 en S15 heen :P . Die voldoen namelijk perfect aan de gestelde eisen.
Allemaal -O- ?
RoofTurkey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:38:
[...]

Een ander merk? De nieuwe Vaio S15 zal waarschijnlijk een mindere GPU hebben denk ik, maar voor de rest minstens zo goed en op veel gebieden waarschijnlijk zelfs beter :) .

Grillmeister

Verwijderd

Ik doelde voornamelijk op DGonlag2 en EXpaND, de sony's had ik ook al genoemd, maar geen reactie op gekregen.

Dus nee, niet allemaal.

• EXpaND
Hmm, ik vind de sony S13/15 totaal geen vervanging..we praten over een 640LE.. tegen de razers GTX765M..een i5 tegen een i7..qua prestatie's liggen die totaal niet in de buurt van wat ik wil haha :9

Dan maar weer bakbeest van 4,5 kg dan een laptop met een GT640M..zelfs een 650M in SLI vind ik nier voldoende, maar dat is mijn mening natuurlijk. Je kan er prima een spelletje op spelen, maar sommige willen meer dan prima ;)

Ik heb zelf een bekende in amerika en krijg gewoon garantie via hun..moet ik hem wel naar de U.S verzenden, daarvan uitgaande dat het niet nodig is binnen 2 jaar ;)

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Het blijft altijd een gok he. Ik vind die razor ook een pracht laptop. Wat die lui hebben gedaan is echt knap (in mijn ogen..) Maar je zult altijd net zien dat als je hem hier koopt en netjes garantie hebt, er nooit wat aan de hand is. Maar als je hem daar koopt ineens een keer problemen hebt en dan met je rug tegen de muur staat (allemaal erg kort door de bocht, maar dat merk ik altijd :p)

• EXpaND
Zephrex schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 03:23:
Het blijft altijd een gok he. Ik vind die razor ook een pracht laptop. Wat die lui hebben gedaan is echt knap (in mijn ogen..) Maar je zult altijd net zien dat als je hem hier koopt en netjes garantie hebt, er nooit wat aan de hand is. Maar als je hem daar koopt ineens een keer problemen hebt en dan met je rug tegen de muur staat (allemaal erg kort door de bocht, maar dat merk ik altijd :p)
Hey, na 3 dagen van non-stop emailen en optie's overwegen kun je er WEL een importeren, zij moeten heb wel naar een US adres sturen, dus je zal een kennis in amerika nodig hebben. In geval van garantie heb je een UPS account waarmee je hem rechtstreeks naar razer kan sturen, verzendkosten zijn wel voor eigen rekening maar ach, je hebt 2 jaar garantie. Of 3 jaar voor $69 dollar extra ;)

van de 15 ""certified" razer resellers hebben er 9 gezegd dat de blade niet naar europa komt, wat me vrij sterk lijkt. Maar iig ga ik hem importeren en zodra die binnen is revieuwen :9

Razer baalt er zelf ook van omdat in de EU strenge import/export regels gelden waar veel tijd in gaat zitten, ze zijn volgens hun al 2 maanden bezig om hem gekeurd en klaar te krijgen, maar het gaat moeizaam.

mocht iemand hem willen, je weet de manier..maar ik kan je niet helpen :+

• EXpaND
hou er rekening mee dat de 512 GB versie dan met import en andere zooi dik €2357 euro gaat kosten..lang leve de europese unie! :F

Verwijderd

Dat is toch niet zo gek? Hij kost $2299, ofwel €1759 ex. en €2128 incl. Je betaalt dan €200 voor shipping volgens jou, dat is de grootse tegenvaller.

• EXpaND
je betaalt in totaal 26,65% aan belasting en invoerrechten, en $135 aan UPS shipping kosten..(7 dagen levering) totaal is dus €2359 euro, en dat vind ik wel iets te duur..vooral als die in augustus waarschijnlijk voor minder te halen is..

Verwijderd

In augustus betaal je nog net zo goed 21% BTW en een klein beetje invoerrechten. Zie apple VS vs EU prijzen. Voor de MBP retina betaal je $2200 afgerond, of €2279. Beter dan $ = € gaat het in elk geval niet worden.

• EXpaND
het blijft een belachelijk hoog bedrag, je krijgt wel een bunch aan performance..maar als nog..
Darkstone,jij hebt zo te zien op alle hoeken van de laptopmarkt zicht..

is er een concurerende laptop, die qua gewicht & prestatie's in de buurt komt van de razerblade met i7 4700MQ en GTX675M..(GT650M/750 heb ik geen interesse in :P)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:53
Ik heb kennissen in de VS die in juli en in augustus naar NL komen, en dus voor mij een laptop mee kunnen nemen. Ik dacht zelf aan de MSI GT60 (15", GTX770M, vrij lomp 3,5kg geval) van $1400, maar ik vind deze Blade toch wel écht een prachtding. Het wordt voor mij echt heel hard nadenken om te verzinnen of ik de meerprijs van $400 voor een zwakker maar veel mooier en draagbaarder apparaat voor mijzelf goed kan praten.

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

EXpaND schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:27:
het blijft een belachelijk hoog bedrag, je krijgt wel een bunch aan performance..maar als nog..
Darkstone,jij hebt zo te zien op alle hoeken van de laptopmarkt zicht..

is er een concurerende laptop, die qua gewicht & prestatie's in de buurt komt van de razerblade met i7 4700MQ en GTX675M..(GT650M/750 heb ik geen interesse in :P)
Bidden dat de M14x met iets snellers komt dan de GT 750m. Anders zou ik het ook niet weten.

• EXpaND
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:01:
[...]

Bidden dat de M14x met iets snellers komt dan de GT 750m. Anders zou ik het ook niet weten.
Als je ziet wat razer in zo'n dun chassis krijgt zou het een schande zijn als het eigenlijk al geen GTX765M is..met een ruime 3 cm zou je er eigenlijk met een beetje goeie engineering een GTX770 of 780M zelfs mogelijk moeten zijn toch? In de vorige gen zat sws al geen 55W cpu dat was garantie voor plastic hoopje..

eigenlijk heeft alienware op de huidige M14X zichzelf lekker makkelijk gemaakt..razer is grensverleggend, zoiets kan ik niet zeggen van alienware (sorry darkstone! :9 )

• EXpaND
Weet iemand nog optie's die mobiel, licht & krachtig zijn?

• Goudstalen
EXpaND schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:41:
Weet iemand nog optie's die mobiel, licht & krachtig zijn?
Dat is het hem nou net, die zijn er bijna niet :(

• EXpaND
DGonlag2 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:25:
[...]

Dat is het hem nou net, die zijn er bijna niet :(
Geef ik je gelijk in..ik kan geen laptop onder de 2,5/3 cm vinden met een degelijke gamekaart..de GT60 is dik..ruim 5,5 cm. Belachelijk gewoon, dat is toch niet "portable"?

Whyyyy so expensive :'(

• EXpaND
maarja, denken jullie dat dit een goeie koop is t.o.v een MBp? De GT55M (vorige versie) werd nog vrij heet, nu heeft deze er 2 extra heatpipes bij en 1 extra fan..dus ik neem aan dat dit opgelost is..

welk raden jullie aan?
128GB=€1900
256GB=€2100
512GB=€2200

Verwijderd

128GB + aftermarket upgrade naar capaciteit naar wens.
EXpaND schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:20:
maarja, denken jullie dat dit een goeie koop is t.o.v een MBp? De GT55M (vorige versie) werd nog vrij heet, nu heeft deze er 2 extra heatpipes bij en 1 extra fan..dus ik neem aan dat dit opgelost is..
Dat kan je nu onmogelijk zeggen. net als die 100 idioten die nu al beweren dat de PS4 sneller is dan de XONE 8)7 . Misschien is het scherm junk, is de koeling bagger, heeft-ie serieuze bouwkwaliteit issues, daar valt nu nog helemaal niets over te zeggen.

• EXpaND
Misschien is het scherm junk,
geen idee, gelukkig heb ik zelf een calibratie-unit..dus kan ik het scherm altijd zelf nog kalibreren qua kleuren, heb ik altijd al gedaan bij wat voor laptop dan ook. Zo zijn kleurwaarden altijd goed weergeven (gotta love those things ;) )

maar gosh nog aan toe..€1900 voor het goedkoopste modell :?

Verwijderd

Misschien is de, op de Computex aangekondigde, GIGABYTE Ultrablade P35K of Ultrablade P34G iets voor je? Geen idee hoe snel ze uitkomen maar dat kun je uiteraard navragen.

Hier nog een YT video: YouTube: Ultrablade Gaming Laptops P35K-- Slim yet Extremely Powerful

Specificaties:
P35K - http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4626#sp
P34G - http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4636#sp

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 17:03 ]

Verwijderd

Dat moet ik eerst zien. De laatste baksels van gigabyte waren behoorlijk onder de maat. En dan bedoel ik niet de clevo rebrands.

• EXpaND
Hmm, ziet er ook wel redelijk uit..alleen ook hardstikke ouderwets met dat zilver ( :r )
dan stuur ik hem mooi op naar een bedrijfje die hem demonteerd en hem mooi rubberfeel zwart maakt haha (kosten €180 jaja maar heb je wel iets moois)

alleen wel jammer dat de 14' een GTX760M heeft, die is net iets te traag..de 15' de GTX765M is al beter met een hogere clock, maar beide hebben een 128Bit bus..denk dat ik toch maar een MSI GT60 2OD ga halen (780M) en een 13' ultrabookje voor dagelijks naar school..

BUTTTT: ik ben echt blij met deze ontwikkelingen, die ultrabooks vind ik een beetje achterhaald voor velen. het is meer een huis tuin en keuken laptop, maar echt professioneel werk kun je er niet op doen.. een ULV CPU en een trage GPU.. Dat ze nu "krachtige" laptops dun maken vind ik echt een gat in de markt vullen oOo

Verwijderd

Mag ik nog een suggestie aandragen? Houd in de gaten waar sony mee komt als opvolger van de huidige S lijn. Misschien komt daar ook een wat potentere GPU in.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:53
EXpaND schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:13:
Hmm, ziet er ook wel redelijk uit..alleen ook hardstikke ouderwets met dat zilver ( :r )
dan stuur ik hem mooi op naar een bedrijfje die hem demonteerd en hem mooi rubberfeel zwart maakt haha (kosten €180 jaja maar heb je wel iets moois)

alleen wel jammer dat de 14' een GTX760M heeft, die is net iets te traag..de 15' de GTX765M is al beter met een hogere clock, maar beide hebben een 128Bit bus..denk dat ik toch maar een MSI GT60 2OD ga halen (780M) en een 13' ultrabookje voor dagelijks naar school..

BUTTTT: ik ben echt blij met deze ontwikkelingen, die ultrabooks vind ik een beetje achterhaald voor velen. het is meer een huis tuin en keuken laptop, maar echt professioneel werk kun je er niet op doen.. een ULV CPU en een trage GPU.. Dat ze nu "krachtige" laptops dun maken vind ik echt een gat in de markt vullen oOo
Beetje offtopic, maar denk je dat de €450 meerprijs het waard is om voor de OD (€1500, 780M, 128SSD+1TB, 12GB, Bluray) te gaan boven de OC (€1050, 770M, 1TB, 8GB, DVD)? Ik ben er erg over aan het twijfelen.

WEBN & chill (@IBKR)

• EXpaND
DeadKennedy schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:15:
[...]

Beetje offtopic, maar denk je dat de €450 meerprijs het waard is om voor de OD (€1500, 780M, 128SSD+1TB, 12GB, Bluray) te gaan boven de OC (€1050, 770M, 1TB, 8GB, DVD)? Ik ben er erg over aan het twijfelen.
ja vind ik wel, ik ga real-time renderen, en de software heeft CUDA ondersteuning. 1 cudacore staat gelijk aan een 1,3 GHZ CPU. Des te meer cuda's (en des te hoger de clock) des te sneller je kan renderen. met 200 extra cuda's t.o.v de 770M is het voor mij hem wel waard.

Daarbij presteerd een 780M bijna gelijk aan een Desktop 660 TI..dus qua performance prima..een 770M weet ik niet waar die mee presteerd..gokkend op 10/15% onder de 780M denk ik GT650 of de standaard GTX660 qua desktop varriant.. je moet jezelf maar afvragen hoevele performance je wil in zo'n laptop. En natuurlijk hoeveel je er aan uit wilt geen ;)

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
Heb je ook tijd voor een review van deze laptop Expand?

Verwijderd

Hij heeft uiteindelijk de blade niet gekocht.

Gelukkig. Wat ik al vreesde bleek inderdaad zo te zijn: het scherm is ruk:
http://www.anandtech.com/...blade-thoroughly-reviewed

• EXpaND
Heb hem inderdaad niet aangeschaft, dat hij dun en 'krachtig' is natuurlijk leuk, maar daar zijn ook nadelen aan, zo heeft die zoals boven aangegeven, een niet al te goed scherm, heeft die alleen maar usb 3.0 aansluitingen + de ruksupport qua update's zoals ik van razer gewend ben :p

Als je een goeie gamelaptop zoekt in een dun formaat die alles heeft, stuk goedkoper is, én een supergoed Full-HD PLS touchscreen wilt. Is de ativ book 8 van samsung de keuze, dat is de laptop die ik heb aangeschaft ter directe concurrentie van de blade. En ja, ook de ativ book heeft 8 uur accuduur :)

Pagina: 1